Gå til innhold

Hvordan montere resirkventil på 1.8T - ikke bilder!

Ranger emnet


The Gølf

Anbefalte innlegg

ja jeg må vel få på et effektanlegg.. men jeg må få noen lønninger først;)

 

Her er en rask quide til hvordan man monterer en resirk ventil...

 

1. Ta av fronten og løsne 6 skruer slik at man får av den bjelka der hvor lyktene og radiatoren er festet til.

IMG_2403.jpg

 

2.Forran motoren sitter det to ventiler. Den nederste skal byttes.

IMG_2402.jpg

 

3.Ta av/løsne slangeklemmene som sitter på alle 3 slangene som går inn til ventilen. Og ta deretter av ventilen.

IMG_2406.jpg

IMG_2407.jpg

 

4.Fest den nye ventilen. Samme hvilke rekkefølge du setter slangene på.

IMG_2410.jpg

 

IMG_2411.jpg

 

IMG_2412.jpg

 

Håper dette var til hjelp for folk som ikke vet hvordan man montere dette.:)

- Audi A4 2004 S Line

- VW Passat 2001 Highline

- Audi A4 1.8T Avant Rieger Style

- VW Golf 3 Rieger Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei, tenkte jeg ville lage en liten diskusjon her på hvordan dere som har turbo (trimmet eller ikke trimmet) har satt resirventilen (altså retning) og hvorfor?

Sjekket litt rundt og finnet bilder av en vanlig 1.8T motor hvor jeg ser at resirventieln er satt som på bilde, dette gjentar seg på andre tegninger av samme type motor jeg har sett..

Andre bilder jeg har sett igjen av folk som har byttet resirk har satt den andre veien men de har også en liten slange fra toppen av resirken til innsuget.

Hva er galt og hva er riktig? Noen som vil komme med sin mening her?

 

1.8t.jpg

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står rett vei.Den er bare satt nede i stedet for oppe i innsugslangen.Skal være vacumslange på toppen.Tenker dere den med bunn inn i innsugslangen som detv skal være så er det rett.Se for dere den i andre enden slik den er satt nå.

 

Her står den orginalt da blir jo det på bildet rett da.

http://www.bilforumet.no/1790857-post319.html

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står feil på bilde.

 

På bilde så kommer trykke inn på ventilen der det skal ut.

 

Trykkslangen skal inn i bunnen på ventilen å dytte stempelet opp når man slipper gassen å trykke går tilbake, og slangen fra ventilen lager vakum istede for overtrykk på oversiden av ventilen.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm,på min AEB står bunnen på ventilen inn i innsugslangen.Slangen som kommer opp fra der den står på bildet går inn på siden av resirken på min.Er dette feil da?Prøvde og montere den andre vei en gang og da var det bare tull med bilen.Min står slik med bunn inn i innsug og topp med slange opp til vacum.Er dette feil da.Her står den orginalt har jeg forstått.

Endret av frozen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår