Gå til innhold

Takk for meg.

Ranger emnet


cossiemk1

Anbefalte innlegg

Siden det tydligvis er mange som misliker at jeg prøver å hjelpe de som ikke kan så mye her inne, så velger jeg å takke for meg her på bilstereo delen av forumet.

 

Det er nemlig ikke noe morro å prøve å hjelpe andre, mens man får dritt fra de som mener de kan mere enn det jeg kan. Jeg har aldri sagt at jeg er noen ekspert innen bilstereo, men jeg har drevet med bilstereo i nesten 20år, og har også bygget biler som har hevdet seg godt i div bilstereokonkuranser, så jeg mener selv at jeg har en viss kunnskap om bilstereo, og den ville jeg prøve å dele med de som ikke kan så mye om dette

 

De av dere som fortsatt vil ha min hjelp, får heller sende meg en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er synd.. Synes du har mye informativt å komme med jeg cossiemk1! Personlig er jeg forholdsvis nybegynner på forumet, men har drevet med stereo i mange mange år. Både bil og innestereo. Det som er en "trend" her på forumet er at folk er fryktelig opptatt av gramatikk, at ting er skrevet korrekt. Det er fryktelig lett å bli mistolket. Hadde jeg vært amatør inne bilstereo, ville jeg absolutt satt pris på alle rådene jeg kunne få! Slik er det desverre ikke på dette forumet, har selv også tenkt tanken ett par ganger. Hva er vitsen? Syns du skal stå på videre jeg, og blande deg oppi ting. Som meg:)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er en "trend" her på forumet er at folk er fryktelig opptatt av gramatikk, at ting er skrevet korrekt. Det er fryktelig lett å bli mistolket
Bare for å understreke ditt poeng her ytterligere, på flere nivå... :D ...at ting blir skrevet korrekt/forståelig/fattbart selv for innavl fra gardinløse strøk kan være forskjellen på en bilbrann eller ikke. Og vi har ingen biler å miste! ;)

 

Cossie, dette skyller du da av deg etter en dusj eller to... ;) Hvor skal du ellers kunne skjelle ut folk som kaster bort penga sine på skrot og dritt? :knock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som har kommet med kritikk til deg tidligere, så jeg får utdype litt:

 

Jeg misliker slett ikke at du forsøker å hjelpe, jeg misliker måten du har gjort det på. Du har som oftest ikke kommet med utdypende argumenter, du snakker nedsettende om både komponenter og personer og du har generelt en veldig "fremfusende" oppførsel. Hadde du vært en selger i en butikk hadde jeg snudd i døra og aldri kommet tilbake. Bilstereo skal i mine øyne først og fremst være MORO, uansett lommebok, musikksmak og kunnskapsnivå.

 

Jeg vet at du kan mye og jeg har vært enig med deg i mye av det du har sagt og foreslått, men jeg har også etterlyst navnet ditt pr. pm slik at det går an å undersøke hva slags resultater du har oppnådd i konkurransene du hevder å ha deltatt i. Jeg påstår ikke at du juger, det er bare enormt enkelt for anonyme personer å hevde hva som helst på et internettforum. Og man kan fint drive med noe i flere tiår uten å måtte være dyktig på området... Du kommer med påstanden, DU har bevisbyrden. Du velger selvsagt selv om du vil være anonym (helt legitimt i mine øyne), men da kan du heller ikke kreve noen troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var synd.er gull med folk som har peil.er selv en amatør,men vet jo litt sånn basic.cossie har iallefall vært veldig aktiv her inne som dere andre også.vi trenger alle her vett.greit med litt forskjellige synspunkter.noen loker ditt og noen liker datt.men er greit å få en peke pinne noen ganger så en ikke driter seg ut f eks at en kjøper inn feil komponenter og diverse.men en må bare ta drit med en klype salt.ta seg en røyk og litt frisk luft så er det vekke.det som ikke dreper deg gjør deg sterkere vett:)

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner cossiemk1 veldig godt.

 

Dette forumet er fullt av "Rockford er best" "JBL er best" "Alpine er best" uten noen som helst argumentasjon om hvorfor, og man er en klekkelig idiot om man synes noe annet om merkene som blir forgudet. "Mer watt" menneskene er jo helt ubruklige som hjelp.

 

Nå har jeg riktig nok ikke lest ALLE trådene her, men av en eller annen grunn har jeg sett lite til påstander om at det og det merket er best.

 

Det jeg derimot har sett en del av, er at så fort noen som eier feks et RF produkt, eller gir utrykk for at de planlegger å skaffe et, starter en tråd og spør om hjelp, uteblir hjelpen men det svis av båndbredde i 7 lange og 7 breie på å idiotforklare vedkommede fordi han ikke vurderte å kjøpe et merke han kanskje aldri engang har hørt om til 1/4 av prisen.

 

Jeg forstår utmerket godt at enkelte ønsker å forsvare sitt valg av produkt, selv om det strengt tatt ikke burde være nødvendig så lenge det gjør hva fabrikanten lover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nå har ikke jeg lest noen av trådene det vises til, men cossie var ivertfall grei nok til å svare meg på det jeg lurte/lurer på anngående bilstereo. Synes det er veldig synd at det skal bli slike situasjoner på forumet. Synes det er flott at cossie gidder å ta seg tid til å hjelpe sånne som meg, som ikke har så mye peiling men ønsker å prøve å få til noe med litt veiledning. Stå på!

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest noen av trådene det vises til, men cossie var ivertfall grei nok til å svare meg på det jeg lurte/lurer på anngående bilstereo. Synes det er veldig synd at det skal bli slike situasjoner på forumet. Synes det er flott at cossie gidder å ta seg tid til å hjelpe sånne som meg, som ikke har så mye peiling men ønsker å prøve å få til noe med litt veiledning. Stå på!

 

helt enig! problemet med dette forumet er at det er endel folk som ikke eier normal folkeskikk i det heletatt! så fort man sier noe feil, ja da er man en jævla idiot etc etc....syns det er synd at folk er sånn...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i huleste er denne diskusjonen startet igjen.dette er gammelt.egentlig litt latterlig.en kan ikke ta seg nær av allt.syntes nesten at det bare er meg og todleif som gir råd på denne siden av forumet jeg.har blitt meget dødt her.men ålreit og være her inne og hjelpe folk.om folk gir deg dritt så svar med tiltale eller bare gi faen i å hjelpe.er da ikke alle som gir kritikk vel???skjønner folk er skeptiske til ting di aldri har hørt om før.var/er mye jeg ikke har hørt om som jeg har hørt om/sett.men sånn er dte for alle.en må nesten bare høre ting selv eller ta en rå sjangs noen ganger.eller komme i kontakt med noen som har noev an tingene en vil ha eller lurer på å kjøpe.f eks audison forsterker på focal front sett.var skeptisk på det før helt til jeg hørte på forskjellige sett selv.og jaggu var jeg en focal frelst mann.hehe.men en skal ikke være for negativ heller ;) alle ører er ikke like.skjerp deg cossie.du er ikke i BARNEHAGEN lenger.du er vel en voksen mann.ser du har vært innpå forumet og blei litt sjokka egentlig.siden du var så furtete sist.ønsker deg tilbake her iallefall for veiledning og tips.for det virker som du har en god del nyttig informasjon.mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt lett å lese det siste innlegget her, men så kjenner ikke jeg til norsk-kunskapene og evt dysleksi osv, blant brukerene her, men stor bokstav atter punktum gjør det LITT lettere ihvertfall. Bare sånn for å gi et råd ;)

 

Det er nettopp pga barnehagebarn at jeg ikke orker å svare her inne lenger, så jeg tar det heller på PM.

Det største problemet her inne, er folk som tror de kan ting, for de di har hørt ting, eller testet ting og synes det fungerer. Problemet er bare at de stort sett bare har prøvd den ene tingen, og ikke har erfaring med noe annet, og da blir det litt feil å si at den ene tingen er "best".

 

Det er fint at folk vil hjelpe, men da bør de være sikkre på at det de sier er tilfelle, og ikke tatt ut av løse luften.

 

At Todleif fortsatt "orker" å svare er beundringverdig, og han er en av få som kommer med saklige og korrekte svar stort sett hele tiden. Hans evne til å ordlegge seg er nok også grunnen til at han ikke for slengt så mye dritt etter seg, og der er ikke jeg like flink så derfor fikk jeg mye dritt fra folk. En annen grunn er at jeg lot meg irritere av folk, isteden for å ignorere dem, og jeg kunne svare frekt på ting som for meg var en selvfølge, men som andre hadde missforstått totalt. Det er ikke alltid jeg ga forståelige svar heller, da jeg har aspergers syndrom og bare "gjør ting riktig, uten å kunne forklare hvorfor det er sånn" på en forståelig måte.

 

Og kimafro, det er ikke så lenge siden du kom inn her, og ikke visste så veldig mye om bilstereo, men du lærer ser jeg og da er det også fint at du deler det du har lært, fordi om det fortsatt kommer litt feilinfo innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn er at jeg lot meg irritere av folk, isteden for å ignorere dem, og jeg kunne svare frekt på ting som for meg var en selvfølge, men som andre hadde missforstått totalt. Det er ikke alltid jeg ga forståelige svar heller, da jeg har aspergers syndrom og bare "gjør ting riktig, uten å kunne forklare hvorfor det er sånn" på en forståelig måte.

 

Må si jeg kjenner meg godt igjen i de linjene her Cossiemk1

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår