Gå til innhold

Ødelagt lås på Polo 6N

Ranger emnet


gulpolo

Anbefalte innlegg

Hei håper virkelig noen kan hjelpe meg nå... Her om dagen var det drit kaldt ute og nøkkelen satt seg fast i låsen, fikk den rett og slett ikke ut, til slutt måtte jeg rvie den ut med makt. Nå er låsen helt ødelagt, den beveger seg bare rundt med nøkkelen og gjør ikke en dritt. Jeg har sentrellår på bilen min så kan åpne den fra andre siden, men av og til sliter jeg litt der også, må vri nøkkelen om og om igjen( men som regel er den siden grei) Er det mulig og fikse låsen selv, eller må jeg på verksted? Må jeg bytte ut alle låsene eller går det liksom ann å bare feste den ene på fører siden? Jeg er virkelig dårlig på bilting så pliiiiis hjelp meg:D

 

Takk på forhånd.

Endret av JChE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trolig skaffe et nytt komplett dørhåndak - brukt.

 

Det er festet bare med en Torx bolt i dørkarmen.

 

Så flytter du over låsesylinderen fra den gamle, om den ikke er ødelagt, eller så tar du bare låseskivene fra den gamle sylinderen og flytter over på en ny slik at nøklene dine passer.

 

En halvtime på kjøkkenbordet med litt rensespray (WD40) og litt småpirk så bør alt bli bra igjen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta den på en verksted kjære deg:), hvis du ikke har peiling med det så kan du fort ødelegge no, hvis du bor nærheten av oslo så fikser jeg det for deg for rimlig pris:)

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår