Gå til innhold

startproblemer med 2e2 forgasser

Ranger emnet


tobias1600

Anbefalte innlegg

Jeg startet bilen forleden, ruste motoren litt, så smalt det og det kom en svart sky ut av pottaog motoren stoppet. Når jeg prøver å starte igjen, smeller det fra forgasser og får ikke start. Har sjekket at det er gnist og bensintilførsel. Kan det være ventiler som har blitt ødelagte? Kan jeg se det ved å ta av toppdekselet? Er en 85-modell 1,6 motor. Bikkjekaldt ute er det også.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett motor i øvre dødpunkt og sjekk at kamakseldrevet står på merket. Husk at veiv roterer to omdreininger for at kam skal rotere en omdreining. Om dette er ok ser jeg ingen grunn til at ventiler skal ha blitt ødelagt. Sjekk så tenningstidspunktet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med et lite forbehold er jeg ganske sikker på at en standard 1.6 kan hoppe over så mye den vil uten at ventilene går føyken. derimot tror jeg du har et problem med noe timing enten det er tenning eller ventiler...

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som om aggregatakselen ikke var synkronisert med veivaksel. Tannreim var slapp og sliten, så jeg satte på en ny en - da startet bilen med engang. Har tidvis høy tomgang, men det er nok gasseren som ikke er helt i orden. Mistenker pull-down-dysa, evnt. vokstermostat.

 

 

Takk for svar!

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se litt i denne tråden her, kanskje du finner løsningen.... ligger en link til en ekstern nettside et stykke nedi hvor det er mye nyttig info.

http://www.bilforumet.no/golf-2/149139-mine-erfaringer-2e2-forgasser-problemer.html

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår