MINIPEDDY Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Nå er kulda virkelig her og dieselvarmeren min funker ikke. DEt var for ca et år siden en slags ulyd da diselvarmeren gikk. Varmeren har ikke fungert den siste tiden og jeg lurte på om det var noen som hadde noen forslag til hva som kan være galt? eventuelt hva man gjøre. PÅ forhånd takk til informasjon som å sende den å verksted å les ut feilkoden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Har akkurat vært borti dette på en 03 modell d5..Den virket heller ikke... Var en skrapelyd der.. Greit å skru på om du er litt hendig..Må ta av støtfanger foran.. Snakk med volvo så vet de akkurat hvilke deler du må ha.. Er en helt vanlig feil.. Mange kjører ikke varmeren før det er kaldt.. En slik varmer bør startes hver 14dg om sommeren også.. Da er det mindre sjans for at det blir tull.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Regner med det er vifta som er gått til helsike. Måtte bytte min. Varmerne gir ikke så mye gode feilkoder. Utrolig mye feil med disse varmerne. Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Har også en irriterende feil med min varmer på min 2003 xc70. Hver gang varmeren starter ryker den noe så inni hæl**tte. Hadde service på varmeren på Volvo verksted i Sverige men den ryker like mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 For å si det sånn, hver eneste del inni den dieselvarmeren er en vanlig feilkilde. Vifte, vannpumpe, dyser, tenner+++ Så hvis du ikke vil lese ut diagnose på verksted/evt har gjort det og ikke fått ut noe, må du bytte en og en del til du finner ut av det. Kommer det noen lyder i det hele tatt når du slår den på, eller er det dødt? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Er ingen feilkoder på den,ingen unormale lyder. Ryker bare noe inni fan når den starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Er ingen feilkoder på den,ingen unormale lyder.Ryker bare noe inni fan når den starter. Får den kjørt seg skikkelig varm hver gang du bruker den? Blir ofte nedsotet viss ikke. Er nok antydning til at dysa di er slitt. Enkleste er ofte å bytte komplett brennkammer m/ vifte og dyse. Koster litt ekstra, men da slipper du å få problemer på en stund også. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MINIPEDDY Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2010 det var den valige feilen, bytta brenne kammer da vifta hadde gjenget seg ut av godset i brenner ennheten, en helt vanlig feil (fantastisk dårlig konstruksjon) dieselvarmeren ryker like jævli i starten Så å bytte brenner ennhet er ikke nødvendigvis slutten på røykhelvete, men hva vet jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LanesRazor Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Nå er kulda virkelig her og dieselvarmeren min funker ikke.DEt var for ca et år siden en slags ulyd da diselvarmeren gikk. Varmeren har ikke fungert den siste tiden og jeg lurte på om det var noen som hadde noen forslag til hva som kan være galt? eventuelt hva man gjøre. PÅ forhånd takk til informasjon som å sende den å verksted å les ut feilkoden. hvis dieselvarmeren din lager ulyd er det mest sannsynlig turbulatoren (brenselspredere), disse har en tendens til å løsne. da bestiller du deg hele "brennerenheten" den er da med vifte, turbulator, og forbrenningskammer i ett. hvis det er slik at du kan starte brenneren din med "direktestarten" men den står kun på i mellom 2-6 sekunder, da er mest sannsynlig glødestiften din defekt. støtfangeren er utrolig lett å ta av. PM meg hvis du trenger info. Siter Volvo S70 98' Subaru L1800i 89' 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LanesRazor Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 det var den valige feilen, bytta brenne kammer da vifta hadde gjenget seg ut av godset i brenner ennheten, en helt vanlig feil (fantastisk dårlig konstruksjon)dieselvarmeren ryker like jævli i starten Så å bytte brenner ennhet er ikke nødvendigvis slutten på røykhelvete, men hva vet jeg... grunnen til at varmeren ryker veldig mye når man har byttet brennerenhet pga at turbulatoren var løsnet, er pga når den detter ned i kammeret så kan ikke dieselen bli spredd i sprederen å da ender dieselen opp i bunnen av kammeret som gjør at det vil ryke av den helt til dieselen er brent opp. Siter Volvo S70 98' Subaru L1800i 89' 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg