Gå til innhold

Dieselvarmer v70 2002 d5

Ranger emnet


MINIPEDDY

Anbefalte innlegg

Nå er kulda virkelig her og dieselvarmeren min funker ikke.

DEt var for ca et år siden en slags ulyd da diselvarmeren gikk.

Varmeren har ikke fungert den siste tiden og jeg lurte på om det var noen som hadde noen forslag til hva som kan være galt? eventuelt hva man gjøre.

PÅ forhånd takk til informasjon som å sende den å verksted å les ut feilkoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært borti dette på en 03 modell d5..Den virket heller ikke... Var en skrapelyd der..

 

Greit å skru på om du er litt hendig..Må ta av støtfanger foran.. Snakk med volvo så vet de akkurat hvilke deler du må ha.. Er en helt vanlig feil..

 

Mange kjører ikke varmeren før det er kaldt.. En slik varmer bør startes hver 14dg om sommeren også.. Da er det mindre sjans for at det blir tull..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, hver eneste del inni den dieselvarmeren er en vanlig feilkilde. Vifte, vannpumpe, dyser, tenner+++

 

Så hvis du ikke vil lese ut diagnose på verksted/evt har gjort det og ikke fått ut noe, må du bytte en og en del til du finner ut av det. Kommer det noen lyder i det hele tatt når du slår den på, eller er det dødt?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen feilkoder på den,ingen unormale lyder.

Ryker bare noe inni fan når den starter.

 

Får den kjørt seg skikkelig varm hver gang du bruker den? Blir ofte nedsotet viss ikke.

Er nok antydning til at dysa di er slitt. Enkleste er ofte å bytte komplett brennkammer m/ vifte og dyse. Koster litt ekstra, men da slipper du å få problemer på en stund også.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Nå er kulda virkelig her og dieselvarmeren min funker ikke.

DEt var for ca et år siden en slags ulyd da diselvarmeren gikk.

Varmeren har ikke fungert den siste tiden og jeg lurte på om det var noen som hadde noen forslag til hva som kan være galt? eventuelt hva man gjøre.

PÅ forhånd takk til informasjon som å sende den å verksted å les ut feilkoden.

 

hvis dieselvarmeren din lager ulyd er det mest sannsynlig turbulatoren (brenselspredere), disse har en tendens til å løsne. da bestiller du deg hele "brennerenheten" den er da med vifte, turbulator, og forbrenningskammer i ett.

 

hvis det er slik at du kan starte brenneren din med "direktestarten" men den står kun på i mellom 2-6 sekunder, da er mest sannsynlig glødestiften din defekt.

 

støtfangeren er utrolig lett å ta av. PM meg hvis du trenger info.

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var den valige feilen, bytta brenne kammer da vifta hadde gjenget seg ut av godset i brenner ennheten, en helt vanlig feil (fantastisk dårlig konstruksjon)

dieselvarmeren ryker like jævli i starten Så å bytte brenner ennhet er ikke nødvendigvis slutten på røykhelvete, men hva vet jeg...

 

grunnen til at varmeren ryker veldig mye når man har byttet brennerenhet pga at turbulatoren var løsnet, er pga når den detter ned i kammeret så kan ikke dieselen bli spredd i sprederen å da ender dieselen opp i bunnen av kammeret som gjør at det vil ryke av den helt til dieselen er brent opp.

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår