Tuven Posted January 1 Report Share Posted January 1 Vurderer å bytte til v70 etter x antal Passater. Har sett på 2008-2010 modeller. Har hørt at disse kan mere utsatt for rust enn forgjengeren og at automatkassen har hatt en del utfordringer. Stemmer dette, og er det andre ting jeg bør være obs på? Motor? Prismessig har jeg tenkt på 2,0l med 136hk. Hvordan er denne i forhold til 2,4? Mtp. problemer. Quote 01 Passat TDI 07 Outlander vrak... 07 Peugeot 307 2,0 solgt 03 Yaris 1,0 solgt 12 Passat 2,0 TDI solgt 12 Passat 1,6 TDI solgt 07 Honda Cr-v solgt 02 Passat TDI solgt 99 Bora solgt 03 Caddy solgt 02 Passat TDI solgt 99 BMW 320 solgt 99 Carisma GDI solgt 92 Galant GLSI solgt 95 Passat TDI solgt 97 Primera GT solgt 89 Golf Sport solgt 86 Ascona GT solgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
opelduude Posted January 4 Report Share Posted January 4 Skulle jeg ha kjøpt V70, så hadde jeg gått for 2,4 motoren. 2 literen som sitter i disse er vel den samme som sitter i blant annet Mondeo. Søker du litt på nett, så finner du garantert flere utfyllende detaljer om girkasse, holdbarhet osv. Eneste jeg er skeptisk til at Volvo sin holdning om at oljeskift på girkasse og drivlinje ikke er en del av servicen. Da de mener dette er "filled for life" Vil ikke ha kjøpt en bil som har gått over 150 tusen ++ uten dokumentert service på automatkassa. Quote Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.