Gå til innhold

Kjøpe peugeot 205 - Er denne verd å kjøpe?

Ranger emnet


fulloggal

Anbefalte innlegg

Hei!

Har snakket med en som selger en Peugeot 205. Vet ikke mer om bilen enn det.

 

Startmotoren er gåen, og den har ikke batteri. Tror kanskje det er litt mugg i interiøret.

 

I følge selger så er karosseri i bra stand, og motoren er sprek.

 

Er denne bilen noe å prøve seg på? Hvor mye ville du gitt?

 

Hvis dette er i feil forum er det bare til å flytte den:) Vet at det var litt lite info, men det er alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det seriøst?:P

 

Kan jo si at den har stått i to år eller noe, og er ikke registrert.

Ang. det meg mugg så er det noe jeg gjetter, siden jeg tror jeg kjente en lukt når jeg stakk hodet inn døren.

 

Jepp, det var seriøst! Hvis du skal kjøpe en slik haug bør du få den billig. Vrakpanten er noe høyere, men litt skal du ha for bryderiet. Er du heldig er bilen såpass bra at du kan få den fin, men du tar en risiko her. Denne risikoen gjør at ditt bud bør være tusen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, GTI'en er fetere en vanlig 205, men denne tror jeg at jeg kan få ganske billig. Prisen på de på finn.no ligger jo på rundt 5000, og det er jo ikke gale. Ulempen er at ingen av de er nært her jeg bor.

 

Jeg har lyst på bilen, men er redd for at det blir en bil som jeg kommer til å måtte bruke mer penger enn nødvendig på.

 

Går det an å bruke startmotor fra en annen bil på den motoren? Meca selger en starter for 2500, og det syns jeg var mye. Kanskje noen her har en brukt?

 

Denne er to minutter å gå hjemmefra, så det å få den hjem blir ikke noe problem. Hva er det som blir "gammelt" når en bil har stått i rundt to år? For det har denne gjort, og jeg vil ikke ha en bil som "detter fra hverandre" med en gang den blir rullet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha noe som faller fra hverandre, og derfor kjøper du peugeot?? I rest my case

 

At den ikke er gått på to år, kan by på utfordringer. Spørs hvordan den er lagret og om det var lagringsforbredelser.

 

Olja må byttes hvertfall, reimer må sjekkes, rust forøvrig alle aktuelle steder, at ikke noe bevegelig har rusta, slanger. Ting kan tørke og sprekke, og det kan bli fuktig og råtne.

 

Kondens på tank og i system, passe på at ingen uvedkommende har gnagd.

 

Det jeg kommer på raskt, but the list goes on tror je...

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilmerker man liker og ikke liker er jo en smakssak. Selv mener jeg at de som kjører en peugeot frivillig burde straffes med å komme sist i vikepliktskøen elns. Jeg ville aldri ha kjøpt en for å si det slik, de ser gruende stygge ut, de gir en kjørefeeling like stor som en pappeske med hjul og de går jo istykker. Før du vet ordet av det sitter du med rattstammen i fanget og blinklyshendelen godt plassert i tinninga, alt grunnet en airbag som ville utløse seg fordi sigarettenneren skrudde seg på av seg selv.

 

Du ser kanskje at mitt syn på peschjå ikke er så positivt, men jeg ser personlig ingen grunn til være det.

Men det er altid noen som liker peugeot, akkurat som det er noen som liker kombinasjonen ketchup, kaviar og sennep på biffen.

 

Lista jeg nevnte gjelder dog for de fleste bilmerker etter to år på lagring

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper kan det være greit å ta seg en kjøretur med den, og teste at ALT fungerer som det skal. Ingen ulyder ved giring, kløtsjing, ulyder ved pådrag og brems, ved brå svinging og i humper. Peil olje, er den på minimum så bruker den mest sannsynlig olje. Og noe som går igjen med alt av fransk er el-nettet. Se i alt av sikringsbokser/relebokser at det ser bra ut. Er ikke ukjent at det brenner godt i dem.. Og ikke minst at det ser originalt ut (selvom det ikke er en kjempetrøst:p), men det er iallfall bedre enn at det er tuklet med. Om starteren er gåen så kan du jo trille bilen i gang.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper kan det være greit å ta seg en kjøretur med den, og teste at ALT fungerer som det skal. Ingen ulyder ved giring, kløtsjing, ulyder ved pådrag og brems, ved brå svinging og i humper. Peil olje, er den på minimum så bruker den mest sannsynlig olje. Og noe som går igjen med alt av fransk er el-nettet. Se i alt av sikringsbokser/relebokser at det ser bra ut. Er ikke ukjent at det brenner godt i dem.. Og ikke minst at det ser originalt ut (selvom det ikke er en kjempetrøst:p), men det er iallfall bedre enn at det er tuklet med. Om starteren er gåen så kan du jo trille bilen i gang.

 

var mye forventet av en fransk bil til to lapper syns jeg

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste 205en som er noe å ha er GTi, og da helst 1,9 GTi-utgaven. De vanlige 205ene er søppel mener nå jeg, og husker jeg ikke feil er det vel støtstenger på de minste motorene, noe som gir en hard og tikkete gange i mange tilfeller. I tillegg kommer de nevnte elektriske feilene, og alt det andre. Delene er vel heller ikke hverken billige eller lette å få tak i.

 

Derfor mener jeg at GTi-utgavene er de eneste som er noe tess, for de er da tross alt morsomme! :)

 

Men til en tusenlapp eller to er det jo fett nok...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår