Gå til innhold

Kjøpe peugeot 205 - Er denne verd å kjøpe?

Ranger emnet


fulloggal

Anbefalte innlegg

Her var det litt ymse svar ser jeg, prøv deg på peugeot-sport-club.no der er det hvertfall mennesker som er ferdig med videregående og veit hva de snakker om.

 

Deler til peugeot er både billige og lette og få tak i, bare og bevege seg bort fra biltema og se mot england!

 

Jeg er ikke noe expert på 205er, og mener ikke at det er et røverkjøp. Når en bil har stått i 2 år må man regne med og koste på litt både her og der, trur nok ikke peugeot er værst på dette området, hadde vært mer redd for og dra på meg en opel fra 80 tallet som har stått i 2 år!

97mod s2 106 rallye turbo

95mod s1 106 rallye svart

95mod s1 106 rallye hvit

08mod vw caddy 140hk tdi firmabil

74mod international

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt ymse svar ser jeg, prøv deg på peugeot-sport-club.no der er det hvertfall mennesker som er ferdig med videregående og veit hva de snakker om.

Er det negative uttalelser om peugeot som får deg til å tro at folk ikke er ferdige med videregående? Ser ikke helt sammenhengen. Og selvfølgelig er et merkeforum bedre på slikt, det sier seg selv. Slike flåsete uttalelser som at "vi ikke vet hva vi snakker om", er ihvertfall ikke med på å gjøre bilforumet bedre.

 

Deler til peugeot er både billige og lette og få tak i, bare og bevege seg bort fra biltema og se mot england!

 

Hvis man må importere fra utlandet for å få tak i deler, vil jeg ikke akkurat si at det er lett å få tak i, sett i forhold til mange andre merker.

 

Og personlig tror jeg ikke denne nevnte bilen er noe å ha i det hele tatt, sikkert en grunn til at den ble parkert for 2 år siden. Dette gjelder forsåvidt alle biler som har stått i 2 år, med mindre det er noe sjeldent. Da må man jo ta vare på det...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få bilen for 1500 siden han ikke fant batteriet.

Han sa at han hadde hatt prøveskilt for et halvt år siden, og da var ingenting galt, bortsett fra at soltaket lekker, og ene festet til panseret er løst.

Jeg kjøper den, så får vi se hvordan det går :)

 

Grattis med "ny"bil ! Jeg anbefaler deg på det varmeste å melde deg inn i klubben som "jonsen106" nevner; peugeot-sport-club.no .

 

Det koster bare 250,- (eller 300,- husker ikke helt) og er mest for å dekke inn kostnader ved driften av forumet, rekvisitter i forb. med klubbtreff og slike rene driftskostnader. ALT går uansett tilbake til medlemmene, og ETT delekjøp så har du sansynligvis tjent inn den summen 2 ganger allerede.... Nice - ikke sant ?

 

Da får du GODE rabatter på deler og ikke minst får du FULL tilgang til hele forumet. Der kryr det av entusiaster som elsker å hjelpe andre "Puggere" som kan litt fra før vel og merke. HELT grønn bør du ikke være, men det virker det ikke som du er heller !

 

Lykke til med prosjektet, og "keep us posted" underveis da....

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var bilen kjøpt :)

Sto i to timer å gravde den frem fra brøytekanten :P

 

Ehm, ja.. Snø!!

DSC01154.jpg

 

Nå kan jeg gå forran bilen hvertfall.

DSC01155.jpg

 

Endelig ferdig :g =D>

DSC01156.jpg

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i billig startmotor? Min er ødelagt. Er det børster i den? For da er det vel de som er ødelagt... Passer uoriginal/til en annen bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hey! Denne ser jo ganske lik ut som min jo! 5 dørs Peugeot 205 1,1L Color Line 1993 mod? KNALLBIL!!! ;-)

 

Jeg er veldig uenig med disse som mener at disse ikke er verdt noe foruten om GTI-en. Min nærmer seg 200 000KM på turtelleren, men går som ei klokke og er i daglig drift fremdeles. I motsetning til de fleste andre merker er alle Peugeot-er galvanisert i karosseriet helt fra 1987, så disse ruster ikke opp i saltsørpa her på norske veier som de fleste andre merker. Bare det i seg selv gjør det jo verdt å skru litt på dem.

 

Jeg har mekket mye på min og denne bilen er ENKEL å skru på og ikke minst er det billige deler å få, men sjekk priser. De varierer veldig fra sted til sted. Da jeg måtte skifte bærekule ringte jeg først til Peugeot merkeverksted som skulle ha 6000,- bare for delen. Etter en liten ringerunde endte jeg opp med å kjøpe den samme bærekula for 650,- hos Automester, så her lønner det seg å sjekke priser. Jeg har skiftet det meste i forstillingen på min og alle delene kom på til sammen under 3000,-. Det meste jeg har trengt av deler kunne skaffes hos forhandlere her i Norge uten problemer.

 

Grattulerer med bilen. Håper du blir fornøyd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Denne ser jo ganske lik ut som min jo! 5 dørs Peugeot 205 1,1L Color Line 1993 mod? KNALLBIL!!! ;-)

 

Jeg er veldig uenig med disse som mener at disse ikke er verdt noe foruten om GTI-en. Min nærmer seg 200 000KM på turtelleren, men går som ei klokke og er i daglig drift fremdeles. I motsetning til de fleste andre merker er alle Peugeot-er galvanisert i karosseriet helt fra 1987, så disse ruster ikke opp i saltsørpa her på norske veier som de fleste andre merker. Bare det i seg selv gjør det jo verdt å skru litt på dem.

 

Jeg har mekket mye på min og denne bilen er ENKEL å skru på og ikke minst er det billige deler å få, men sjekk priser. De varierer veldig fra sted til sted. Da jeg måtte skifte bærekule ringte jeg først til Peugeot merkeverksted som skulle ha 6000,- bare for delen. Etter en liten ringerunde endte jeg opp med å kjøpe den samme bærekula for 650,- hos Automester, så her lønner det seg å sjekke priser.

Altså, her har du fått feil pris, så stor forskjell er det ikke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Denne ser jo ganske lik ut som min jo! 5 dørs Peugeot 205 1,1L Color Line 1993 mod? KNALLBIL!!! ;-)

 

Jeg er veldig uenig med disse som mener at disse ikke er verdt noe foruten om GTI-en. Min nærmer seg 200 000KM på turtelleren, men går som ei klokke og er i daglig drift fremdeles. I motsetning til de fleste andre merker er alle Peugeot-er galvanisert i karosseriet helt fra 1987, så disse ruster ikke opp i saltsørpa her på norske veier som de fleste andre merker. Bare det i seg selv gjør det jo verdt å skru litt på dem.

 

Jeg har mekket mye på min og denne bilen er ENKEL å skru på og ikke minst er det billige deler å få, men sjekk priser. De varierer veldig fra sted til sted. Da jeg måtte skifte bærekule ringte jeg først til Peugeot merkeverksted som skulle ha 6000,- bare for delen. Etter en liten ringerunde endte jeg opp med å kjøpe den samme bærekula for 650,- hos Automester, så her lønner det seg å sjekke priser.

Altså, her har du fått feil pris, så stor forskjell er det ikke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår