Gå til innhold

Hva er best bakhjul eller framhjul

Ranger emnet


AudiRadar

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Smak og behag.. Syns det er gøyere med RWD.. Kommer jo inn i svingen i 3de giret og får rumpa ut, pumpe gassen og holde sladden lenge til bilen retter seg opp.. like gøy har man det ikke med FWD... ender bare med at man kræsjer på alt som finnes..

 

Quattro er sikkert gøy og slædde med i høyhastighet og, Jeg overlater det til Mr.Quattrofuhrer AUDA:)

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt det utroligt morsomt... :D

 

*I beste Facebook-stil*

 

*LIKER*

___

 

Tykkjer denne tråden har falle frå såpass mykje at det ikkje er så veldig mykje meir å ta alvorleg i denne tråden.. Alt til sitt bruk, ingen vert samde uansett.. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likar alle tre, venstrebremsing(skrenseteknikk med fwd uten brekket) er moro, rwd er moro da man kan holde lange sladder selv på sletter og veldig slake svinger.. 4x4 er moro ved brutal drifting, men det har jeg ikke kjørt nok til at jeg får til bra enda.. så derfor håper jeg på å få solgt bilen slik at jeg kan kjøpe patrol med større dekk, slik at jeg kan herje den så grenseløst i stykker ute i villmarka her:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag.. Syns det er gøyere med RWD.. Kommer jo inn i svingen i 3de giret og får rumpa ut, pumpe gassen og holde sladden lenge til bilen retter seg opp.. like gøy har man det ikke med FWD... ender bare med at man kræsjer på alt som finnes..

 

Quattro er sikkert gøy og slædde med i høyhastighet og, Jeg overlater det til Mr.Quattrofuhrer AUDA:)

 

Du har det ikke like gøy med en FWD. Om det ender med at du kræsjer i alt så feiler du :P

 

Sikkert bare meg, men RWD var morsomt i 2 måneder på vinteren, etter det gikk jeg bare lei.

 

Alt i alt er det vel bare meg som begynner å bli "voksen". Litt leking er alltids morsomt, men ikke hele tiden. Da man i tillegg har unger i baksete meste av tiden blir det sjeldent man får leke litt.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vanlig bruk så spiller det ingen rolle om man har FWD, RWD eller 4WD.

 

Har man en Hytte eller et sted man drar til om vinteren som man ikke kommer seg opp uten en bra 4WD, så sier det seg selv at man må ha det.

 

Ellers så spiller det ingen rolle om om han har en FWD, RWD eller 4WD hvis man skal bruke den litt hardt på veien uten å dra på bane.

 

Kjører selv en Celica og lærer du å kjenne bilen din, så kjører fint fort nok til å havne i fengsel hvis du vil.

 

Og helt ærlig, så hadde jeg kjøpt en RWD eller 4WD som en vinterbil for å ha det litt moro hvis man ønsker det. En Chevrolet Blazer f.eks er sikkert en genial vinterbil.

 

Så sparer man god bilen for salta veier, uansett om det er en FWD, RWD eller 4WD.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha en framhjulstrekker er jo rene selvmords bila. hvis man kjører ut fra ett kryss mens man svinger, å uheldigvis er litt for hard på gassen og at veien kanskje er litt sporete, er det stor sjangse for at du kan miste grepet på rattet å havne i motsatt kjørerettning. det skjedde med meg, å holdt på å treffe en lastebil front mot front.

 

Så jeg vil si at bakhjulstrekker er best. ivertfall tryggest.

Å mye , mye artigere.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1997 Mod

Volvo 240 DL 2,0 1985 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike påstander, som den over her, vitner bare om manglende kjøreferdigheter.

 

du har en framhjulstrekker ikke sant?

 

har kjørt framhjulstrekker i 4 år nu, å det er det verste jeg noen gang har kjørt.

når man kjøre om vinteren og begynner å spinne, å det ene dekket begynner å ta tak, så slipper det dekket å det neste begynner å ta tak. prøv det når det går fortere, det blir vanskelig å holde rattet da. de nyere bilene har sikkert noe som regulere sånn at det ikke skal røkke i rattet på den måten. men sånn er det ikke på min bil.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1997 Mod

Volvo 240 DL 2,0 1985 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har en framhjulstrekker ikke sant?

 

Helt korrekt, det er ikke sant. Jeg har bil med turbomotor, manuelt gir og bakaksling med diffbrems.

 

De 4-5 siste årene har jeg bare hatt bakhjulstrekkere. Har kjørt mange forhjulstrekkere også, og dersom man vet at bilen trekker på forhjulene og skjønner hva dette innebærer så må man være ganske fjern for å rote seg opp i slike livsfarlige situasjoner du tydeligvis havner i ganske ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha en framhjulstrekker er jo rene selvmords bila. hvis man kjører ut fra ett kryss mens man svinger, å uheldigvis er litt for hard på gassen og at veien kanskje er litt sporete, er det stor sjangse for at du kan miste grepet på rattet å havne i motsatt kjørerettning. det skjedde med meg, å holdt på å treffe en lastebil front mot front.

 

Så jeg vil si at bakhjulstrekker er best. ivertfall tryggest.

Å mye , mye artigere.

 

Det du prøver å si, er at du er en dårlig sjåfør.

0 logikk i det du sier her. Tror du virkelig så mange bilprodusenter hadde laget fremhjulsdrevet biler hvis det var mindre sikkert en bakhjulsdrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår