falck_A Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 hei jeg har en 06 2.0 140hk som har gått ca 120000. men i det siste så har ikke motoren blitt varm. men etter kjøring 3-4 mil blir den varm, men mister temp viss den står på på tomgang.. Hva ken dette være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 hva viser temp måleren da? Trudde det var ganske vanlig for diesel biler å bruke litt lenger tid på å bli skikkelig varm. Kommern seg opp på 90 grader? Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Sjekk/bytt termostaten din! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falck_A Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Den når skjelden 90 ligger vanligvis rundt 70 .. kan det være Webasto`n som ikke virker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Jeg hadde problemer med min -07 1,9tdi tidligere. Fant da ut at tilleggsvarmer/"kjørevarmer" som varmer opp kupéen ved under +5 ikke fungerte. Etter at den ble fikset var det som natt og dag. Da ble både motor og kupé mye raskere varm. Du kan jo få sjekket det, men synes det er rart at den mister temp. når den står på tomgang. Men med kulden som er nå, er det kanskje ikke så rart likevel... Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 (endret) Jeg har 1.9 en TDI en uten Webasto - bare for sammenlignings skyld . . . Med de temperaturer vi har ute nå, rundt -20: Bruker laang tid, og helst litt motbakke, for å komme opp mot 90 grader. Ved lett kjøring er rundt 70 ganske vanlig. Temperaturen faller ned mot 60 på tomgang. Bruker helst en besinbil på denne tiden side jeg ikke har Webasto :( -- Endret Januar 8, 2010 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAWiggen Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Slenger meg på her jeg. Har akkurat samme problemer med min 1.9 TDI! Bilen sliter med å oppnå 90 grader, og ligger mer stabilt rundt 70 gr. Opplever også at temperaturen faller når bilen står på tomgang. Siter - Audi A4 1.8TQ '03 x Volvo S60 '11 x Volvo C30 '11 R-Design x VW Passat '06 x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 en diesel bil har ikke så mye overskuddsvarme som en bensinbil. og når gradestokken viser under 25 her på østlandet om dagen sier det seg selv at bilene ikke blir varme nok . jeg ser med min passat 1.9tdi at fra der jeg bor til nærmeste "by" som er brumunddal er det kun nedoverbakker og bilen er kald hele veien ned ..men så fort jeg belaster motoren så kommer varmen .. men ..så fort jeg står stille noen minutter eller "daffe kjører" så ligger temp måleren lavere enn 90 ... jeg har heller ikke diesel varmer .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 Bare så det ikke er noen misforståelser, min 1,9 tdi har kun standard tilleggsvarmer/kjørevarmer, ikke noe motorvarmer/webasto e.l. Det var som nevnt som natt og dag når denne fungerte eller ikke. Ville sjekket den først. For eldre biler som ikke har tilleggsvarmer er nok dette et vanlig problem.. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 i de siste 3-4 dager har jeg merka nesten det samme problemet på min 1,6 bensin. temperatormåleren oppnår 90 men den faller igjen,opp igjen altså faller igjen tuller slik hele veien, men jeg får nok varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bollapinnsvin Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Har samme problem som dere beskriver med driftstemp. mener å huske at dette ikke var problem sist vinter. Denne motoren(AVB)har hjelpevarmer.Dette er 3 stk. glødeplugger i kjølevannet. Mistenker at det er problemer med disse event. styringen. Er det noen som kan forklare meg hvor disse sitter ? på hvilken temp. slåes disse av / på under kjøring ? Har bestillt med VAG-COM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg