Gå til innhold

Ulyd i motor

Ranger emnet


BlueChamp

Anbefalte innlegg

Når jeg har gasspedalen inne hører jeg en liten lyd fra motorrommet, høres nesten ut som fuglekvittring, og jo mer jeg gir gass, jo fortere "kvitrer" det. Med en gang jeg slipper gassen blir den borte. Innbiller meg at lyden er høyere når motoren er kald, og lavere når den er blitt varmere, men fortsatt lett å høre. Tenkte først at det bare var noe som blafret på bilen, men kunne jo ikke være det da lyden kun er der når jeg gir gass. Lyden er helt klart fra motorrommet, så lurte på om noen har peiling på hva dette kan være?

 

Også en annen ting. Merket da jeg parkerte bilen idag at når jeg slapp clutchen i fri, kommer det en liten lyd fra høyre side av motorrommet. Når jeg trykker inn koplingspedalen igjen forsvinner lyden. Kan dette være utløserlageret, og hva er konsekvensene ved å kjøre med et slitt utløserlager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulyd i inngåendeakslingens lagre som gjør ulyden når clutchen slippes opp.. Da den vil rotere og du hører lagerulyd.. Hadde lyden vært med clutchen inne så hadde det antagligvis vært utløserlageret..

 

Den pipelyden kan være lagre i dynamo, strammere/løpehjul, vannpumpe eller dårlig reim..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var helt klart lagerlyd den clutchlyden ja, men det går fint så lenge, så får bare kjøre med det.

 

Men ang. lyden/plystringen/fuglekvittringen ved gasspådrag, så hører man knapt dette i 1 og 2 gir, heller ikke i fri, men i 3. 4. og 5. hører man det veldig!! Hva kan dette være? Var ikke noe galt ved viftereima så det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår