jesbak Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 Hei. Har en caravelle 2.4 diesel 1992. Problemene startet da frosten satte inn, men det er jo ikke sikkert at den har skylda. Da det ble kaldt fikk jeg problemer med å starte den, måtte gløde 5-6 ganger før den kom seg igang, mistenker at det er på tide å skifte glødepluggene. Forleden fikk kona ikke start på bilen, hun brukte opp all strøm på batteriet og jeg satte det til lading natta over, prøvde så i går men uten resultat, det merkelige var at det gule lyset som markerer gløding ikke virket lengere og at batterilampa i instrumentpanelet lyste selv om jeg dro ut nøklen. Fikk imidlertid start på bilen i dag, fylte i forkant 15 l. diesel pluss kondensfjerner, bare i tilfelle, koblet til et ekstra batteri og fikk start på den etter ca 20 minutt. kjørte en lang tur for å få motoren gjennomvarm og for å få batteriet ladet. da jeg kom hjem og satte bilen i carporten vridde jeg tenningsnøklen og tok ut nøklen, men motoren fortsatte å gå!!!! prøvde et par ganger til men med samme resultat, vifta og lys slår seg av når jeg tar ut nøklen mens motoren går og går og går. noen som har noen anelse hva dette kan skyldes? mvh Jesper ps. god jul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 kan høres ut som det mangnet ventilen på diesel pumpen som har satt seg eller en overledning i en ledning før denne ventilen. prøv å ta av denne ledningen når motoren går. om den fortsatt går så er det nok ventilen som har satt seg. men ville sjekket dette og skiftet glødeplugger på den så blir det nok bra :) Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jesbak Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 takker for rask svar. skal teste det ut med en gang jeg kommer hjem. mvh Jesper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jesbak Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 feilsøkte dieselpumpa men fant ingen feil, derimot var en av smeltesikringene gått, da jeg skiftet den virket glødelampe mm. skiftet 3 plugger i dag og bilen startet, ikke med et smell men greit nok. tok en titt under bilen og fant ut at eksosrøret hadde delt seg i sveisningen etter potte nr 2 (altså midt under bilen), vet ikke om denne feilen kan spille oppstarten ett puss? feil kompressjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 feilsøkte dieselpumpa men fant ingen feil, derimot var en av smeltesikringene gått, da jeg skiftet den virket glødelampe mm. skiftet 3 plugger i dag og bilen startet, ikke med et smell men greit nok. tok en titt under bilen og fant ut at eksosrøret hadde delt seg i sveisningen etter potte nr 2 (altså midt under bilen), vet ikke om denne feilen kan spille oppstarten ett puss? feil kompressjon Hei Hull i eksosanlegget påvirker ikke startegenskapene og har ingen ting med kompresjon å gjøre. Kompresjonen måler du ved å skru ut glødepluggene og gjenge inn en kompresjonsmåler også kjøre startmotor. Hva kompresjonen skal være står i instruksjonhåndbok/verkstedhåndbok (evt søk på nettet) Når det gjelder stopp-problemene på motoren, gjør du som det ble beskrevet under. Jeg har hørt om tilfeller av meget slitte motoren som man ikke får slått av fordi de fortsetter å gå på oljedamp fra veivhusventilasjon. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jesbak Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 ok, skjønner. Problemet med at motoren ikke slo seg av løste seg også da jeg skiftet smeltesikringen. Alt er nesten bra selv om den er litt tregstartet og at den ikke går på like høyt turtall på tomgang som tidligere og at jeg må skifte en del av eksosrøret. men men, den kjører.:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.