øverli Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 hei her kommer litt bilder når jeg setter i ventiler ikke så spenende men har ikke fått gjort mye mer da dette er tid krevende arbeid. har fått skrudd veiva i blokka med riktig momennt topp og deler ventil. fjærer. fjær stopper. fjær låsser. så trykkes ventilen inn så ser vi ventilen har kommet igjennom på andresiden så skyver vi inn den største fjæra så den lille så setter vi på fjær stopperen så tar vi fjær preseren og klemmer fjærene sammen til toppen på ventilen kommer frem så setter vi på låsene så tar vi av preseren. og en ventil er på plass. skal prøve og komme med noe mer spenende sår dette er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 da er jeg endelig ferdig med det værste. jeg synnes det ser bra ut. men ikke han her tydligvis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 i dag har jeg fått gjort litt diverse. har fått ferdig toppen. startet og med og montere råder og stempel. og sett litt på noe rust arbeid på en nissan primera. her litt bilder fra montering av toppen. så kamaksling på plass. toppdeksel pakning på. så er toppen ferdig monter og fått på løpe hjul og så litt av rusta jeg statert på hater rust!!! faen og et hull i kanalen her blir jeg nøtt til å sveise i mårgen og helt til slutt fikk jeg gjort litt råde og stempel montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Gromt prosjekt. Spent på åssen Golf motoren kommer til å gå. Skal du ha dobbel toppakning på den, eller få spesiallaga? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Gromt prosjekt. Spent på åssen Golf motoren kommer til å gå. Skal du ha dobbel toppakning på den, eller få spesiallaga? takk takk. jeg skal bruke ei 3mm komp pakning. jeg har fått stanset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 her kommer litt bilder. gidder ikke skrive så mye da tråden virker død. toppen og turboen. for å se avstander og rør lengder. bunnpanne med retur rør for turboen for di som ikke har stempel ring kompresor. følg med her dette er enkelt og like greit. og så er jeg ferdig med rust jobben på primeran. og fikk den ut av verkstede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Ser ut som du gjør mye bra jobb her!! Smart den slangeklemma =) Tråden er ikke død, er nok mange som følger med, men ikke alle som kommenterer =) Stå på videre, mye interessant du driver på med!! Følger med =) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBTm3 Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 jeg følger hvertfall med her, men er ikke så flink til å poste. men det med oljereturen.. er det ikke bedre og ha den i blokka? grei løsning med slangeklemma :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 takk for komentarer. reture skal jo helst gå inn i blokka. men vil jeg få lite fall å dårlig rinn i returen. så jeg fant ut at jeg kan ta det i bunnpanna. den vil da ha 25-30mm klaring fra olja. og det er også med 0.5L mer olje på grunn av olje kjøler. håper det holder. og trur det holder. faen ble litt usikker jeg nå sjekke litt mer i kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NostraD Skrevet Februar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 Morsomt å se det du sysler med. Ser ut som mye godt håndarbeid, spesielt sveisinga di er helt rå. Tråden er definitivt ikke død, følger med ofte uten at jeg kommenterer spesielt mye. Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2010 hei takk for komentarer alle sammen. bra å vite at det er interesse. vist ikke føles det menigsløst å bruke så mye tid og bilder på dette. jeg har vært i verkstede og fått gjort litt div alle stempel og råder ferdig montert i blokka. fikk satt på toppen får å måle div rør og greier. oversikts bilde litt intryk om hvordan den blir ferdig har også testet westgate`n får og se på vilket trykk den åpner på også et av returen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsenRacing Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 snasent prosjekt :D Siter BMW Asyl-Edition med turban og interkurder, Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2010 hei takk for komentarer. jeg har fått gjort litt mer. olje pumpe rengjort og klar for montering. olje pumpe ferdig montert. så monterte jeg på sidestykke med ny simring mot veiva. så skrudde jeg på bunnpanna og startet på olje returen til turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2010 da har jeg fått montert toppen med step tow studs. og 3mm pakkning. nye tennplugger med lav grad. her holder jeg en 3mm rf plate mellom topp og bunn. har trua på denne pakkninga! så et av motor så langt da venter jeg bare på innsuget. og grennrør. så har jeg plukket fram mopeden jeg kjøpte når jeg var 16. denne har en meget sjelden mt80cc motor som er borret opp til 90 og 26mm dellorto forgasser. kavasaki kx coil. 20hk er det sikkert i den. tok di fleste større sykkler på aks. moped tia glemmer jeg aldri. nå skal den restureres og om noen har en orginal mt5 coil å selge. så gi meg gjerne et hint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Februar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2010 Blir bra dette her! Artig å følge med på! Tråden er ikke død, er bare mange som meg her; kun leser og ikke kommenterer! Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.