Gå til innhold

Startproblemer! Mercedes 230TE 1988


EmmanuelDesperados

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha Einar.

Da prøver jeg det.

Akter å finne ut hva dette kan skyldes,- har tenkt å beholde den gamle konebilen en del år. Er kjempefornøyd med bilen bortsett fra at den er noe stør i styringa. Har byttet opphengsbolt så det ligger i pumpen. Kan jeg bytte til en annen olje ?

Evt. hvilken olje anbefaler du ??

123 styringen er akkurat som amerikanerne helt topp.<sånn ville eg helst hatt den,-

men det er vel ikke mulig ........?

odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en `89 modell så er det ikke 123, men 124.

 

Bruk orginal servoolje, ikke ATF.

Sjekk hjelpesnekke og styrestag, og seff bærekuler.

Er det ikke bra enda, så kan det hende at snekka må justeres.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noe castrol-greier når jeg spurte etter servoolje til min på mekonomen.Oljen er brunaktig. Grå flaske med grønn kork, husker desverre ikke hva den het.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket vognkortet i dag på 124,- og da oppdager jeg at det er en 91 mod reg. i tyskland.

Har jeg fortsatt ikke MAF ??

Tok ut den såkalte hjernen i dag og reiste på tur.

Bilen funker helt fint . Turtallet økte noe når motor ble varm Ca. 1000 rpm.

Kanskje litt tregere i aksen / dette skyldes vel lavere tenning siden hjernen er vekk.

Må vel konstatere at grunnstillingen på innsprøytning er riktig satt ??

Er det noen fare med å kjøre uten hjernen ??

Og er det stor forskjell på innstillinger i disse hjernene i forhold til modell osv. ?

Har en følelse av at jeg har fått en hjerne som ikke er helt den jeg skal ha.....Sto i en sedan ca 89 mod.

odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sjekke hvordan tempsensoren ser ut på din bil, det sitter flere der, på v. side av toppen i framkant, er det en `91 modell bør den ha et stort svart stikk på den bakerste, eller har den to enkle stikk.

 

Sikkert ikke mulig, men kan du sjekke hvordan tempsensor det sitter på den bilen styreenheten er på.

Er det samme på begge, så er det nok greit.

 

Men siden den går greit varm, så tror jeg nok ECU er grei.

 

Du bør prøve å måle duty cykle på innsprøytninga di.

Det har jeg aldri forstått helt, men kom deg på Mercefreaken, så er det noen som vet dette.

 

http://www.mercefreaken.com/forum

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 2 sensorer etter hverandre med svarte stikk

Har ikke prøvd å ta disse av noen gang.

Bilen er registrert første gang i 91 så for all del det er vel kanskje en 90 mod.

Forstår at du har listene for dette,- gidder du å sjekke hvilket nr. det skal stå på hjernen min ??

Understellsnr. WDB 1240831F209441

 

Gamle hjernen som er blitt påstått er feil har Bosch nr.

0280800346 Mercedes nr. 0085459832 (00)

Den hjernen jeg har fått fatt i er 0280800266 ( Bosch )

Mercedes nr; 0065457932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd. Jeg endte opp med å bytte bensinpumpe relé. Jeg fant et via http://www.nbfbildeler.no til en vesentlig billigere penge enn det koster nytt. Reléet sitter bak batteriet, som står i venstre hjørne når du står foran bilen. Det tok litt tid før jeg oppdaget det, fordi det er noe plastdeksler bak batteriet som jeg måtte fjerne for å komme til. Når jeg fikk røsket ut dette "dekslet" så fant jeg releet innunder der. Det var ikke nødvendig å fjerne batteriet for min del for å komme til der.

 

Etter jeg byttet relé har bilen gått som ei klokke. Har ikke hatt noe startproblemer eller problemer med at den har stoppet plutselig. Så jeg vil si at det var løsningen på mitt problem :)

 

Releet ser slik ut:

bpr1.jpg

bpr2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset

Ja jag har sett de to der og undret på om ikke dette kunne være noe rele til pumpe el. lign. Da raser jeg avgårde til kompisen som har høgget ett par

av disse bilene og roter i eskene hans.Høres ut som en god start på

problemet. Einar har gitt meg ett par tips også.

Tusen takk folkens !!

Bestilte 2 bøker forleden dag så nå skal det leses !!

Akter å finne ut av dette her...

odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår