Jump to content

EmmanuelDesperados

Bruker
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

About EmmanuelDesperados

  • Birthday 01/01/1900

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Audi 100 2.3
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Motor (eks 1.6)
    2.3

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    oslo

EmmanuelDesperados's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Jeg har en toyota previa 2006 mod varebil som jeg tenkte å bygge om til personbil pga familieforøkelse. Jeg har identiske bakseter som baksetespesialisten selger liggende http://www.baksetespesialisten.no/previa_seter_1.htm Jeg fikk ikke disse setene til å passe, men etter en prat med baksetespesialisten fortalte de meg at disse setene er uorginale, og man trenger festebraketter for at man skal få montert dem. Baksetespesialisten fortalte også at de er utsolgt for disse brakettene og er usikker på når de får inn nye. Så mitt spørsmål er da om noen her vet hvor man kan få tak i disse, evt om noen har slike liggende selv? ;)
  2. Hei Odd. Jeg endte opp med å bytte bensinpumpe relé. Jeg fant et via http://www.nbfbildeler.no til en vesentlig billigere penge enn det koster nytt. Reléet sitter bak batteriet, som står i venstre hjørne når du står foran bilen. Det tok litt tid før jeg oppdaget det, fordi det er noe plastdeksler bak batteriet som jeg måtte fjerne for å komme til. Når jeg fikk røsket ut dette "dekslet" så fant jeg releet innunder der. Det var ikke nødvendig å fjerne batteriet for min del for å komme til der. Etter jeg byttet relé har bilen gått som ei klokke. Har ikke hatt noe startproblemer eller problemer med at den har stoppet plutselig. Så jeg vil si at det var løsningen på mitt problem :) Releet ser slik ut:
  3. Må jeg kjøpe coil som er ment for akkurat bilmodellen jeg har? (den koster rundt 800,- har jeg sett). Eller kan jeg kjøpe en "universal"-coil fra biltema til 199,- å teste med? Jeg vet ikke hva som er forskjell, om det i det heletatt er noen forskjell. Jeg trenger i første omgang bare en coil å teste med.
  4. Nei det har du rett i :-) Det var ikke jeg som tok meg av målingen. Fikk en bekjent som har bakgrunn som mekaniker til å ta seg av det. Han brukte hårføner for å varme den opp også uten at jeg helt vet hensikten. Men ja, jeg kan jo alltids bytte den for å utelukke at det er den som er roten til alt onde. Noe annet jeg burde ta høyde for at det kan være? den starter ikke noe lettere med startgass. Har også hatt på kondensfjerner på tanken bare for å utelukke dette også.
  5. Coilen har blitt målt, og ingenting unormalt med den så den ser ut til å være i orden. Takk for svar :-)
  6. Jeg har en mercedes 230TE 1988 mod. Denne har gått problemfritt siden i sommer inntil nå for 2 uker siden. Det begynte med at den stoppet mens jeg kjørte, men startet igjen før jeg fikk stoppet inntil veikanten. Etterhvert har den begynt å stoppe oftere og oftere, og nå i det siste går motoren i maks 10 sekunder når den er kald, men starter selv om det er -18 ute som det er i dag når den først starter. Når den stopper er det ikke noe fusking på forhånd, det er bråstopp. Prøver jeg da å starte den igjen så er det nesten så den starter, den "hoster" og jeg hører at den tenner, men så dør den ut igjen. Hvis jeg venter i kanskje 10 minutter starter den igjen og går nye 10 sekunder før det er bråstopp. Noen som har ideer om hva dette kan være? Håper på hjelp i en desperat situasjon :-)
  7. Hei, Ønsker å kjøpe radiator til Audi 100 2.3E 1991 mod. Hvis noen har en liggende, oppgi gjerne hvilken stand den er i, pris og evt hvor i landet den befinner seg :-) Håper det finnes en eller fler der ute som kan redde meg ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy