Gå til innhold

volvo b23 topp

Ranger emnet


audun34

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

slik som æ annser det så skulle d være høyst usannsynlig at man skulle finne metallspon i oljen til toppen. å hvorfor er dette hullet så ujevnt å skarpt i kantene? å hvorfor er det merker i lager nr 1. til kammen som ser ut som om di kommer av dårli smøring. dette kan for meg se ut som om dette hullet ikke er orginalt og at vi dermed får en krafti oljeutstrømming her. å foresten.. glømte jeg å si at jeg får oljelampe når motoren går. pga dårli oljetrykk? synes dette er merkverdi da motoren ikke lekker olje noen andre steder enn akkurat der hvor hullet befinner seg. kansje dette kan være en svakhet volvomotorene har? ps. er jeg som eier motoren som vi snakker om her.

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nettopp hvert å kikka på 398 topp jeg har liggened den har også dette hullet, ser ikke ut som det skal være der.. tror ikke dette hullet skal være her, den toppen lekte rundt simringen.

 

Lurer på om jeg skal ta med meg bildet på volvo i morgen og spørre noen der..

 

Tok ut en ventil får å se hvor hullet gikk :)

 

Topp.jpg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld meg gutter men er det virkelig mulig...

 

 

Det hullet er MÅ være der det er olje retur ned til bunnpanna mao det spiller liten rolle åssen hullet er ut olja renner bare ned der.

 

Det lille runde smører fremre lageret på kammen derfra renner olja ut fra lageret og ned i det "mystiske" hullet deres.

 

Hva med og finne ei motor bok til Volvo før dere begynner og skru.

 

Hadde kammen "subba" innat her hadde det vært ren alu rundt hullet det er det ikke pga det er et olje retur hull.

 

Mysterie løst.

 

Bytt simmring og alle pakninger og det er tett.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på volvo i går å spurt, han jeg snakket sa at nå var det en stund siden han hadde skrudd på 240, men han kunne ikke huske at det skulle være noe hull der

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makan til gutter!!!

 

legg i kammen og vis meg hvor den kan subbe som dere sier for å lage det hullet der!!!

 

oljeretur, ikke noe mere og diskutere... ok???

 

til dere som sier at den kan kastes, hva med og kunne litt og tenke litt før dere uttalere dere???

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble vel en heftig selvmotsigelse? Hvis det så enkelt og greit er en oljeretur så må du da kunne forklare hvorfor de fant spon i olja rundt! Hvis du klarer å komme opp med en forklaring på det så er jo saken løst.. eller?

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe sitter her og griner av latter detta er for utrolig.

 

Igjen ikke for og være ekkel eller noe.

 

Men jeg tror dere skal kjøpe dere en bok om motorer og lære litt mere om hvordan en motor virker og hva som er hva osv.

 

Det store ovale hullet er olje retur er 110% sikker det litte rundet i lager flata til kammen er olje smøring til kammen olje under trykk kommer ut her.

 

At det kan finnes spon rundt det ovale hullet er ikke så rart olja bringer med seg spon fra andre steder i motoren som kan bli liggende igjen litt her og der.

 

Tviler meget sterkt på at noen av de hulla endrer seg eneste måtte være hvis sot partikler har løsna fra hullet og gjord det større en sist.

 

At motoren fortsatt lekker kan skyldes feil montert ny simmring eller lekasje at annet sted, toppdeksepanking, toppakning osv osv.

 

Hvis dere fortsatt skal kaste toppane si fra så kommer jeg og henter de driver og samler deler til grisetrimma B23 og et port og teste litt påer ikke dumt.

 

Lykke til videre.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke deg ERA!!! Jeg har ikke overdrevet mye peiling på topper, har stort sett skrudd rundt motorene før og skulle demontere ei topp for min første gang nå. Da jeg oppdaga "skaden" tenkte tanken oljeretur men var og forhørte meg på et volvo-verksted bare for sikkerhets skyld. Var der jeg fikk beskjed om å kaste toppa når det var det hullet der. Så hadde det ikke vert for deg så hadde det nå liggi i strøken 531 topp på ei søppelfylling et eller annet sted i landet.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vagga

slik som æ annser det så skulle d være høyst usannsynlig at man skulle finne metallspon i oljen til toppen. å hvorfor er dette hullet så ujevnt å skarpt i kantene? å hvorfor er det merker i lager nr 1. til kammen som ser ut som om di kommer av dårli smøring. dette kan for meg se ut som om dette hullet ikke er orginalt og at vi dermed får en krafti oljeutstrømming her. å foresten.. glømte jeg å si at jeg får oljelampe når motoren går. pga dårli oljetrykk? synes dette er merkverdi da motoren ikke lekker olje noen andre steder enn akkurat der hvor hullet befinner seg. kansje dette kan være en svakhet volvomotorene har? ps. er jeg som eier motoren som vi snakker om her.

 

Har du sjekket oljepumpa???

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ny motor opp fra sverige imorgen da.. b230k motor.. samme som jeg har... gått 21 000.. såe.. gidd fåreløpig ikke å fikse denne motoren.. men takk for hjelpen. foresten. d metall sponet sto fast i hullet. d lå ikke å fløyt inni olja. at hullet er større er jeg 110% sikker på. hullet var målt første gang og 2. gang og det var da jeg så at hullet var større 2. gang. å jeg er sikker på at dette ikke er sot belegg..

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår