Gå til innhold

volvo b23 topp

Ranger emnet


audun34

Anbefalte innlegg

synes jo det er litt rart at volvo som kjent bilmerke lager ett oljereturhull som er "regulerbart" .. hulle har som sagt blitt større over tid .. så viss dette bare er ett oljereturhull som skal være der, hvorfor endrer det størrelse?!

 

og er dette noe volvo har lagd, så er det desidert det styggest maskinerte hullet noen sinne ..

 

er det ingen som kan komme med en forklaring på hvorfor volvo lager ett oljereturhull som man finner spon i, endrer størrelse over tid, ser ut som ett krater og har veldig skarpe og ugjevne kanter.. noen som vet så for all del, skriv inn :)

 

alle andre oljehull på denne toppen er da pent maskinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var på volvo i går å spurt, han jeg snakket sa at nå var det en stund siden han hadde skrudd på 240, men han kunne ikke huske at det skulle være noe hull der

 

 

Jeg skal se om jeg finne noen bilder av min B19 motor under overhaling... tror ikke det hullet var der..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

hehehehe sitter her og griner av latter detta er for utrolig.

 

Igjen ikke for og være ekkel eller noe.

 

Men jeg tror dere skal kjøpe dere en bok om motorer og lære litt mere om hvordan en motor virker og hva som er hva osv.

 

Det store ovale hullet er olje retur er 110% sikker det litte rundet i lager flata til kammen er olje smøring til kammen olje under trykk kommer ut her.

 

At det kan finnes spon rundt det ovale hullet er ikke så rart olja bringer med seg spon fra andre steder i motoren som kan bli liggende igjen litt her og der.

 

Tviler meget sterkt på at noen av de hulla endrer seg eneste måtte være hvis sot partikler har løsna fra hullet og gjord det større en sist.

 

At motoren fortsatt lekker kan skyldes feil montert ny simmring eller lekasje at annet sted, toppdeksepanking, toppakning osv osv.

 

Hvis dere fortsatt skal kaste toppane si fra så kommer jeg og henter de driver og samler deler til grisetrimma B23 og et port og teste litt påer ikke dumt.

 

Lykke til videre.

 

Era

 

Er du forsatt i tvil :Der det bare og sende en 531 topp til meg jeg tar den gjerne i mot :D :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag skrevet mail til KGTrimning i Sverige de trimmer og bygger motorer mest til volvo... vente nå på svar fra dem.

 

De har foresten peiling på Volvo :) får se hva de sier.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det er helt sammenlignbart, men jeg vet at det finnes tilsvarende hull på toppene på Peugeot 205 GTi. Oljeretur som sagt.

 

Hullet er nok så ujevnt fordi støpinga er tynn der, og når man maskinerer spor til simringen blir det altså et hull med mer eller mindre merkelig form på den plassen, så slipper dem å bruke mer tid på å borre et ekstra hull der.. Slår to fluer i en smekk der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle dere med 531 topper her inne på forumet... det hullet skal ikke være der.. men jeg kjøper dem, istedet for at dere skal kaste dem på fyllinga ok??

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på mailen fra kgtrimning i dag

 

Her er svaret:

 

Fra: KG Trimning <mail@kgtrimning.com>

Sendt: 2. februar 2004 13:52:47

Til: "Eirik Nilsen" <eirnil@hotmail.com>

Emne: Re: Kan dere hjelpe meg ?

 

| | | Innboks

 

 

Hej!

 

Har lagt ved et bilde av en topp som jeg tror har et hull for mye, men noen sier det skal være der og noen sier det ikke skal være der. Hullet er i forkant av toppen

 

 

Det ser helt normalt ut!

 

Mvh. Kgtrimning

 

**********************************************************************

 

KG Trimning Volvo specialist

Box 70 Tuning and spare parts

S-240 10 Dalby

SWEDEN http://www.kgtrimning.com

Phone: +46-46-202270 e-mail: mail@kgtrimning.com

Fax: +46-46-201130

 

**********************************************************************

 

 

Så dette hullet skal vist være her:rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beviser vel kun at det går ann og høre på folk som har vært borti dette før?? når en kar har hatt 6 topper og hullet er i alle sammen, tror jeg nok det skal være der gitt...

 

Synd jeg ikke fikk noen gullegode 531topper til innbruddspris da :(

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår