Gå til innhold

Biodiesel avgifta!!!

Ranger emnet


DCA

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig, det er opptil deg, men du bør først vite hva en sosialist er.

 

Noen av oss har levd så lenge at det også har sittet blåe idioter på toppen. Verden var ikke veldig annerledes da, men strømmen som vi ALLE er avhengig av ble VELDIG mye dyrere, faktisk mye dyrere enn en avgift på et brennstoff "noen få" kan bruke.

Er helt enig med deg i at denne saken er latterlig, men at den ble latterlig er vel først å fremst fordi den grønne delen ikke visste hva de gjorde. De har de jo selv innrømmet. De røde har fulgt samme linja hele veien. Det som for meg er underlig er hvordan et parti som er tett ved sperregrensen for å i det hele tatt bli representert på stortinget kan sitte i regjering? Alliansebygging mellom partiene burde vært forbudt. Det partiet som fikk størst oppslutning ved valget skulle styre landet og ferdig med det. Dette partiets stemmer burde da telle dobbelt ved alle avstemmninger. Først da har vi et reellt demokrati. Slik det er nå så blir hver avgjørelse en hestehandel fordi alle prøver å tilrive seg makt, koste hva det koste vil. Får man 4% av stemmene ved et valg vil det si at 96% (grovt sett) av norges befolkning ikke syntes man har de beste løsningene. Da har man lite i regjering å gjøre og det bør man faktisk forstå

 

 

jeg vet nok det :)

er vel viten om det du skriver og er mycket enig med deg! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan skal man få en utvikling når sosialistene legger ned hele biodrivstoffindustrien med avgifter?

 

det var også enting ja! vinninga går opp i spinninga som man sier...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man få en utvikling når sosialistene legger ned hele biodrivstoffindustrien med avgifter?

 

Ikke hele nei. Mer i retning av en fjerdedel eller femtedel sånn sett, om du sikter til Habiola.

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at da det kommer til bil her i Norge så er selv miljøvennelige biler heftig avgiftsbelagt.

 

Det finnes noen heftige hybridbiler og biler som BMW 330D etc er jo lovprist ettersom bilen skader naturen veldig lite under bygging og samtidig har veldig lite utslipp..... MEN, de har mye HK da dagens motorer er veldig effektive og de er effektive for en grunn, nemlig for å være sparsomme mot miljøet.

 

Men enda må du ut med nesten 300 000 i "miljøavgifter" for en bil som forurenser omtrent like mye som en Nissan Micra.

 

 

Det er ikke mange her i Norge som vil eller har mulighet til å invistere i miljøvennelig teknologi da den er så heftig avgiftsbelagt som i dag.

 

Spør du meg burde alle biler kun bli avgiftbelagt etter utslipp.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg burde alle biler kun bli avgiftbelagt etter utslipp.

 

En tanke du overhodet ikke er alene om. De fleste miljøvernorganisasjonene er enige med deg, til og med dagens regjering har vært og er inne på tanken.

Dessverre er ikke slikt gjort over natten.

 

Hva med å melde seg inn i feks naturvernforbundet, og hjelpe de som faktisk jobber for slikt?

 

Å kjefte rundt på et diskusjonsforum på nettet hjelper jo ikke stort..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å melde seg inn i feks naturvernforbundet, og hjelpe de som faktisk jobber for slikt?

 

Det er ikke en dum tanke, men nå er ikke jeg veldig "miljø" bevist på alle måter.

Greit nok at jeg er for at utslipp burde reduseres, men jeg er også VELDIG for kjøring i utmark, offroad og generelt alt muligrart som miljøværnere er i mot.

Det er synd as oss "offroadere" må straffes så hardt her i Norge.

 

Er også for mye mer utbygging av anlegg for oss motorintereserte.

 

Så ja, ideen er ikke dum. Men miljøhippiene er mot veldig mye av det jeg er for. :boxers

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klassisk hykleri altså.

 

Det er synd at dere "offroadere" straffer deres etterkommere med å ødelegge naturen de skal leve av.

 

Nei, jeg vet. Det er drøyt å si det sånn. Hva med el-offroad? Det kunne fungert?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt klassisk hykleri altså.

 

Det er synd at dere "offroadere" straffer deres etterkommere med å ødelegge naturen de skal leve av.

 

Nei, jeg vet. Det er drøyt å si det sånn. Hva med el-offroad? Det kunne fungert?

 

Så de veiene du kjører rundt på var ørken område før de lagde veien?

 

Om de lager lovlige steder for offroad så vil det faktisk skade naturen mindre. Er lov å bruke hue.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sagt at å basere seg på biodiesel kommer til å gjøre at matvarepriser stiger internasjonalt, så man bytter bare ei katastrofe ut med en annen.

 

Eventuell forsking på utvikling av biodiesel fra andre kilder trenger man ikke full produksjon av biodiesel fra avlinger for å gjennomføre.

 

At skattenivået på bilbruk i Norge er latterlig høyt er jeg mer enn enig, men jeg synes ikke biodiesel bør premieres framfor andre avgifter her. Dropp heller de sykt høye statlige satsene på bilkjøp.

Endret av tindebrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes om demokrati her..

Ved siste valg ga jeg min stemme til FRP. Årsaken til det var at fire år med mere fornuftige avgifter, spesielt bilrelaterte, ikke hadde skadet noen.

Tenkte litt demokratisk, nemlig at FRP definitivt ville fått større oppslutning enn et selvstendig SV ville ha fått. Alikevel sitter altså Kristin Halvorsen i regjering og vedtar flere og høyere avgifter. Demokratisk? På hvilken måte?

 

Biodiesel avgifta er allerede nevnt. Og ei slik avgift fra de rød/grønne (les: SV) bør vel ikke overraske noen.

 

Med fortsatt rød/grønn regjering vil det neste bli ordinær bensinavgift på E85. Sann mine ord!!

I sverige er E85 noe som enhver bensinstasjon tilbyr, og som enhver original biodrivstoff eller etter-konvertert bil lovlig kan kjøres på. Mens i Norge er man så opptatt av å avgiftbelegge, at det har hindret utbredelsen av et co2 fritt drivstoff. Hvor "miljøvennlig" er egentlig det?

 

Har forresten en forurensende gammel bil. MEN, den er modifisert og mappet slik at den går fint å kjøre på E85. Det morsomme er at jeg risikerer bot for å kjøre denne bilen på et drivstoff som ikke slipper ut CO2, fordi bilen ikke er typegodkjent for det.

Men den dagen avgiftpolitikken for E85 er klar, så vil nok også kravet om en slik typegodkjenning bortfalle. Men da vil nok prisen på E85 gjøre det uaktuelt å kjøre på denne type drivstoff...

Det kan man vel med rimelig sikkerhet annta at blir utviklinga med fortsatt rød/grønn regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å bruke hue.

 

Hehe takk for at du sa det så jeg slapp.

 

Om du regner på det så forurenser offroadbiler generelt langt mindre en feks lystbåter.

 

Og når ble det en regel at vi ikke kan røre eller bruke naturen vår fordi noen skal være der i fremtiden?

Naturen vil alltid være der, og om det blir satt av 100 mål rundomkring i Norge så vil ikke det ugjøre så fryktelig mye.

Det som er en trussel for naturen er industri, ikke stakkars Ola Nordman i en Hilux. Problemet er at miljøaktivister og regjering etc har hjernevaska folk så mye at de trur at en el-bil vil redde verden.

Hvorfor ikke bare stenge disse kullkraftverkene rundtom som forurenser mer på 1 uke en det du vil gjøre hele ditt liv?

 

Om du bare tenker litt, så hadde verden gått mot slutten pga miljøet så ville nok ledere i diverse land bannlyst kullkraft etc og brukt pengene på miljøvennelig energi....

Men det er ikke mye penger å dra inn på det?

Hvorfor ellers trur du at de ikke har fjernet de ville skattene og avgiftene på ting som er miljøvennelig?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt demokratisk, nemlig at FRP definitivt ville fått større oppslutning enn et selvstendig SV ville ha fått. Alikevel sitter altså Kristin Halvorsen i regjering og vedtar flere og høyere avgifter. Demokratisk? På hvilken måte?

Vi har så definitivt et demokratisk valgt storting og regjering. At her var tre partier som greide å samarbeide om å stable på beina det regjeringsalternativet som vant "kampen" om regjeringsmakt, er vel langt fra et sykdomstegn for demokratiet. Her har nok dessverre alt foregått etter boka.

Så fordi om partiene på "andre siden" ikke greide å samarbeide såpass, og du er bitter på dem for det, trenger ikke det å bety at demokratiet er i fritt fall.

 

Biodiesel avgifta er allerede nevnt. Og ei slik avgift fra de rød/grønne (les: SV) bør vel ikke overraske noen.

Ja, for jeg regner med du har fått med deg at SV faktisk er mot dette, og at det er AP som trør dette gjennom?

 

Så de veiene du kjører rundt på var ørken område før de lagde veien?

 

Om de lager lovlige steder for offroad så vil det faktisk skade naturen mindre. Er lov å bruke hue.

Ja, så.. gjør man først noe feil, er det bare å drite i det og kjøre på? Det er jo allerede ødelagt?

 

Og så er det vel en vesentlig forskjell i samfunnsbehovet her.

 

Og når ble det en regel at vi ikke kan røre eller bruke naturen vår fordi noen skal være der i fremtiden?

Siden 1987, da Brundtlandrapporten introduserte begrepet bærekraftig utvikling av samfunnet;

..en utvikling som imøtekommer behovene til dagens generasjon uten å redusere mulighetene for kommende generasjoner til å dekke sine behov.

 

Det er vel sånn sett ikke snakk om å "ikke røre eller bruke naturen", men å røre og/eller bruke naturen på en slik måte at vi er sikret at den duger også for våre etterkommere.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår