janlian Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Skal bytte bil etter nesten to år med en importert mandagbil fra VW som har kostet over 50 000 kr i vedlikehold og reparasjoner. Skulle vel ha lært litt og ikke kjøpt bil fra VAG igjen. Men nå har jeg likevel prøvekjørt en Skoda Octavia TDI med DSG girkasse, kjempefin å kjøre, tilsynelatende mye bil/utstyr for kr. 299 000 i forhold til mange konkurrenter..... Men så er det kvaliteten da... er det noedn som posetive/negative erfaringer med DSG girkassen? problemer/dyre reparasjoner? Var også å prøvekjørte en Nissan Qashqai, koster det samme... glasstak og godt med utstyr... men motor virker noe pinglete (1,5TDI). Har noen erfaringer med denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Jeg ville ikke valgt bil med DSG girkasse fordi kvaliteten er tvilsom. Jeg vet fra en bekjent som jobber hos VW at dem det siste året har overhalt mange slike girkasser, altså på biler som er knapt 5år gamle, i tillegg kommer selvsagt elektriske feil som vil påvirke girkassens funksjon. F,eks her jobbes det med å samle inn erfaringer rundt disse girkassene etter at mange har hatt dyre verkstedregninger. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Har ikke subaru noe snasent i den prisklassen der også? Nå var ikke jeg så utrolig fan av boxerdieselen til Subaru, men er mange som synes den er meget bra og der får du MYE og Driftsikker bil for pengene! Jeg har kjørt VAG i alle år bortsett fra et halvt år da jeg skeiet ut med en 320. Er alltid noe småplukk med VAG og dyrt å få fikset ting om du ikke kan bestille deler selv via ebay.de. Kjører nå jappse selv (kun fordi Audi ikke har pickup) og må si at alt virker temmelig driftsikkert, bortsett fra at bilene ikke eier noe sjel i det hele tatt. Naboen kjører Qashqai og han bannes fælt over den bilen da det er errorlys i dashen støtt. Skikkelig mandagsbil det. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Spørs hvor mye du kjører egentlig. Er somregel rundt 50000km de begynner å tulle, hvis du kun bruker den til bykjøring og sliter ut clutchene. De havarer ikke, men ved igangtaing nykker de ganske heftig om du ikke er veeldig snill med gassen. En Octavia taxi i området her har nå gått 320000km med samma dsg kassa, oljebytte hver 60000km og den er så god som ny. Så siden du skal ha ny bil hadde jeg ikke vært i tvil, DSG er jo nydelig kasse Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 (endret) ikke så stort problem på skoda vertfall,dog er det ikke like driftsikkert osm ei manuellkasse,krever mere vedlikehold=dyrere service,da det må skiftes dyr olje på 60.000.4000 ekstra i service ca. det er først etter reklamsjonretten på 5 år,det kan bli dyrt å eie dsg hvis noe går i stykker,samme gjelder jo forøvrig det meste av automat. med dsg kasse,bør du heller ikke tenke på å chippe bilen. Endret November 17, 2009 av turbokano Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Er det gull i den olja eller? Jeg har sagt det før og sier det igjen. Bare dele og service prisene er nok til og holde seg langt unna vag. hjelper ikke med 15.000++km service intervall om man alikevel må betale gull og grønne skoger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 (endret) Jeg har kjørt en 2008 Octavia TDI, med 6trinns DSG i drosje sammengheng, og kjører denne fortsatt. Har kjørt den siden begynnelsen av 2009, 20.000km, og nå har den gått 120.000km. Har hatt lite feil, tiltross for at drosja har gått ca 20timer i døgen det siste året. Girkassen begynte og tulle i revers rundt 100.000km, den ville ikke gå i gir, og ble bare stående å "slå", dette er vell og merke en automat, har feilen enda men den kommer og går, bilen er fult kjørbar. Utenom det så har det vært noen sensorer som har sagt takk for seg, men det er vell ikke så rart ettersom bilen har blitt kjørt hardt, mye stopp og start, og i drift 20timer i døgent. Octavia er ikke noe "dritt" bil, men som sagt tidligere så er det skyhøye kostnader ved service, og eventuelle feiler. Endret November 18, 2009 av Badjoo Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.