Gå til innhold

Din første bil!

Ranger emnet


morgan_14

Anbefalte innlegg

Min første bil, en `76 Ford granada 3.0 GL Automatic stasjonsvogn.

Gobilen.jpg

 

"arva" bilen etter søskenbarnet mitt, tok noe rust, og stellte kjempegodt med bilen som jeg hadde sikla på i mange år, bilen var Rustfri foruten en framskjerm som måtte skiftes ut. Den var utrolig nok(Nesten)veteran og 99,9% rustfri, og hadde vært helt rustfri uten den forskjermen(Og jeg mener det ikke finnes rustfrie biler).

Den dagen jeg fikk lappen, så tok det fyr i motorrommet, uvisst hvilken grunn, det luktet bensin, men alt av slanger var relativt nytt, vistnok forekommet noen luftfilterbranner på disse.

 

Bilen brant helt ut uten at jeg kunne gjøre noenting som helst med det den dagen jeg hadde lappen, trur jeg grein likemye over den bilen som jeg har gjort for enkelte nære femiliemeldemmer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en Tazmanblau (mener det var slik man skrev det) Ford Sierra 2.0L 1989 modell. Kjøpte den en liten stund før jeg fikk lappen dvs ca 8 år siden. Stelte pent med den, rust var det lite av.

 

Gjorde div mods som senk, 17" felger, effektanlegg + +

 

Var en kjempebil og angrer den dag i dag på at jeg bytta den vekk mot en sliten Golf2.

 

Eneste som skjedde mens jeg hadde den : Før jeg fikk lappen og ved første snøfall var noen venner og meg ute å kjørte, å sladda litt så selvfølgelig. Ut av en sving i nedoverbakke fyrte vi kompisen min til å legge den ut...han hadde ikke så mye erfaring og det endte med at vi stille og rolig seilte inn i fenderen med fronten, røk et hovedlyktglass og ei blinklykt. Parkerte bilen med fronten langt inni hekken hjemme hos mor for at de ikke skulle se det. Biltema next=)

 

Godbilen sin det :happyhappy:

 

Edit: Den ble totalvrak etter x antall eierbytte ca et år etter at jeg bytta den vekk...Ræva godt planta opp på en fender osv...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min var en Merce 190E 2.0l 89mod :) Var fornøyd med den, men den begynte å falle fra hverandre etterhvert, stod i et lyskryss i mårrarushen i oslo da hele eksosanlegget ramla av midt i krysset :P Var heldigvis 500m fra jobben, så jeg kjørte i et gnistregn og ekstremt frieksos brøl de siste 500 meterne, haha!

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en golf 1.6, 86mod.

startet hele tiden, de 3 ukene jeg hadde den.

 

Ble påkjørd av en opel vectra i ett kryss der han trodde jeg skulle stoppe!

 

Vectran fikk en bulk i pansret som var på størrelse på 5x5cm, knust hovedlykt + blink.

Golfen derimot fikk knekt bakstilling og hele dritten ble MERKBART skeiv!

 

Har hatt 14biler før denne, men da uten kort\skilt som ble brukt etter vei.

 

4måneder senere kom en honda som ble solgt for 2uker siden.

Eide denne i overkant i 1år.

 

Nå SAAB 9000 2.3 16v AERO turbo.:fire:

Endret av jimmen

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil, som jeg hadde lappen med, var en 85' 740GL med org. R-Sport sperre osv, tålte stygg mye juling og herjing. Etter dette har jeg hatt bortimot 30 biler og 4 motorsykler. Alt ifra Nissan Micra, til varebiler, Porsche. og nå Skyline, Primera og en MC.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var en Vw Vento tdi 96 model, stilte opp turbon t 1,5 bar og pumpa på fullt, overstyla og lå heilt nedpå bakken, kom meg så vidt over noen dompler:P hadde den hele sommern t je solgte den igjen og han som hadde den da røyk turbon 2 ganger for... eller så har je hatt en del volvoer og en bmw,

Endret av Amundsen

Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil)

Volvo 850 Se 94 (Solgt)

Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka)

Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil, en `76 Ford granada 3.0 GL Automatic stasjonsvogn.

Gobilen.jpg

 

"arva" bilen etter søskenbarnet mitt, tok noe rust, og stellte kjempegodt med bilen som jeg hadde sikla på i mange år, bilen var Rustfri foruten en framskjerm som måtte skiftes ut. Den var utrolig nok(Nesten)veteran og 99,9% rustfri, og hadde vært helt rustfri uten den forskjermen(Og jeg mener det ikke finnes rustfrie biler).

Den dagen jeg fikk lappen, så tok det fyr i motorrommet, uvisst hvilken grunn, det luktet bensin, men alt av slanger var relativt nytt, vistnok forekommet noen luftfilterbranner på disse.

 

Bilen brant helt ut uten at jeg kunne gjøre noenting som helst med det den dagen jeg hadde lappen, trur jeg grein likemye over den bilen som jeg har gjort for enkelte nære femiliemeldemmer.

Syyykt fin Granada. En av de fineste jeg har sett. Synd den brant ned :angry:

Mvh. Morgan

 

Vet du hva Fiat står for?

Svar: Fiasko i all teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min var og er VW Passat GL 2.0i STV fra 1990, ga 9900,- for den.. Fin bil å kjøre men pga ødelagt forstilling så står den delvis nedplukka i garasjen.. Kjøpte den i Januar i år. Skal nå hente en BMW 518 neste Fredag og skal bare gi 6500,- for den.. Må si jeg gleder meg ^^, Jeg tok lappen for snart 4 måneder siden :p

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min var en 1992 Audi 80 Avant, 1.9TDI, og den har jeg fortsatt. Har hatt den i ca 2 år nå. Ikke så mye som har skjedd med den egentlig. Første kjøreturen etter jeg fikk nye piggdekk, kom jeg for fort inn i en sving, fikk breei sladd med kontra, fikk bakhjula utom veikanten og dro understelletpå veiskuldra, til jeg endte opp stående på tvers av veien. Enb annen gang i samme sving, kom det en trailer for langt inn i veien, så jeg måtte litt ut i kanten, kjørte på en stein og slo hull i et av de nye piggdekka, samt en panserbulk i stålfelgen, skeivslått forstilling og greier.

 

Men bilen er god den, kommer nok til å ha den ei stund ennå:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en Datsun Bluebird Diesel, fikk den av bruttern og kjørte den i 14dager på prøveskilt..

 

Men, min første egenkjøpte "bil" var denne..

 

n860900295_348167_7798-1.jpg

 

God plass å alt det der, men med 250K på telleren var det ikke mye bil igjen; Slarkete drivverk, rust og en motor som brukte mer olje enn bensin. Lite olje og dårlig trykk endte i rådebank.

Kjøpte til og med delebil, en 2,8Ghia, men ga opp hele "prosjektet"..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår