Gå til innhold

Gjør det noe å helle kjøleveske i naturen?

Ranger emnet


no_id

Anbefalte innlegg

Hvis dette merket står på baksiden av kjølevæskedunken så tar du det med deg og leverer til en godkjent plass.

 

helseskadelig.gif

 

Da trur jeg jaggu jeg må grave ut hele gårdsplassen her en vakker dag, og få den levert på miljøavfalldeponiet :ratatatat

 

Til gjengjeld vokser det ikke ugress foran verkstedet! :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost-/kjølevæske inneholder alkoholer (oftest forskjellige former for glykol) og ofte endel kjemikalier og ymse svært giftige saker.

 

Det bør derfor overhodet ikke slippes ukontrollert ut og bør oppbevares og håndteres som alt annet helseskadelig og miljøfarlig avfall.

 

For eksempel er det nok overhodet ikke å anbefale for dyr å få i seg, hvilket jo er enkelt om det flyter rundt på gårdsplassen.

I tillegg bør man vel tenke seg om hvis man har små barn som løper rundt.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost-/kjølevæske inneholder alkoholer (oftest forskjellige former for glykol) og ofte endel kjemikalier og ymse svært giftige saker.

 

Det bør derfor overhodet ikke slippes ukontrollert ut og bør oppbevares og håndteres som alt annet helseskadelig og miljøfarlig avfall.

 

For eksempel er det nok overhodet ikke å anbefale for dyr å få i seg, hvilket jo er enkelt om det flyter rundt på gårdsplassen.

I tillegg bør man vel tenke seg om hvis man har små barn som løper rundt.

 

Mener du dyr som lever under jorden? Det trekker jeg jo fort ned i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de også.

 

Se for deg at det nå blir liggende en liten dam, og en katt eller for den saks skyld en 2-åring kommer luggende forbi. Skal ikke mange dråpene til tror jeg før man har seriøse problemer.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må fyre litt her. :)

 

Å helle 4-5 liter med kjøleveske ut i naturen gjør da ingenting. Det er vekk i løpet av et par timer, og om du så dreper en maur så betyr ikke det allverdens. Føler du deg som et miljøsvin, så hell det i vasken. Og skulle de literene ende opp i et vann på mange tusen/millioner kubikk, så spiller det ingen rolle.

 

Ærlig talt, det finnes faktisk grenser. Tørr dere i det hele tatt å pisse i naturen?

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det finnes faktisk grenser. Tørr dere i det hele tatt å pisse i naturen?

 

Ærlig talt, ja.

 

Men frostvæske? Nei.

 

Si at det finnes hvor mange? 1 000 000 biler i Norge?

Hvis 500 000 av disse forårsaker 2 liter frostvæske i bakken i året.

 

Det blir lett en million liter i året. Ikke uvesentlig.

 

Si meg, hva drikker dere? Vann, fra krana hjemme?

Det skulle ikke tilfeldigvis være grunnvann? Som kommer fra "nedi bakken" der alt forsvinner og aldri dukker opp igjen?

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke 1 million biler i Norge som tømmer 2 liter i året, så det er igrunn ikke et argument. Og alikevel vil jeg påstå å si at det har ingenting å si så lenge ikke alle heller det på samme plass. :)

 

Selv om jeg kommer med slike rystende ord, innebærer ikke det at jeg er en innavlet hillbilly som røyker gress og joddler hele dagen.

 

Om hver person derimot helte ut 2 liter med spillolje i naturen så er det en ting, men dette er kjøleveske, hvorav halvparten er vann.

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår