evopower Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Noen som har tro på denne bilen som driftingbil? Motor og gir kommer fra 300E som er en 3 liter rekkesekser på 185 hk og 5 trinns manuell. Det er sveisa sperre og 3,91 utveksling på diffen. Understellet er bare å få lavere og stivere. Problemene er diffutvekslingen (det velkjente problemet med at 2 gir er for lavt og 3 gir for høyt) så skulle fått den nærmere 4,10. Ellers så er det 4 omdreininger på rattet fra ende til ende og siden det er snekkemekanisme er det er problem å finne kort styring uten å bygge om til f. eks kort volvo tannstang med servo fra sellholm. Hva tror dere om slike motorer? Er de noe å drifte med uten turbo? 6`erne er kanskje litt seige i responsen.. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Om den er seig i responsen, så er det alltids måter å fikse dette på! Jeg ville kanskje vurdert på å i første omgang å fått bilen lavere og stivere, bikket over 200hk (Uten turbo eller kompressor) også prøvd derifra! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Still opp litt bensintrykk på KE-jetronicen så skal du se responsen bedrer seg... http://kmcams.com/index.php?cPath=22&sort=2a&filter_id=17 Burde vel hjelpe litt med vassere kam også... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 (endret) Takker for svar ;) regner med det bare er en skrue man justerer på for å øke trykket? Endret Oktober 23, 2009 av evopower Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 mener det er en unbrako inni utløpet på trykkregulatoren som man kan justere på, aldri prøvd, bare føler meg rimelig sikker på det. Når det gjelder kortstyring såp har jo mb mye forskjellige snekker, rimelig sikker på at det finnes bedre, kan ut å se hva min har av utveksling, men man kan jo trikse med å korte inn pitmanarmene så får man utveksling på styringa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Min `91 E 300 TDT Sportline har 3,2 runder fra ende til ende, med en manglende svingstopper, så det finnes nok muligheter. Delenummer skal ettersom jeg kan forstå være "A 124 460 62 01" Om den vil passe på din vet jeg ikke, men 190 kom da med sportline den også. Prisen er vel høy nok til at ny ikke er noe alternativ går jeg utifra. Mercedes A1244606201 OEM/Alternativ Lenkgetriebe (Austausch) 11 154,64 Mercedes A124460620180 genuin LENKUNG 20 693,14 Mercedes A1244606201 genuin LENKUNG 20 247,00 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Hersker Hans kjøpte (og solgte igjen) en MB han planla som driftebil. Endte med at han ga beng pga dårlig utvalg av "tuning options". Ift japser og ebay skjønner jeg det godt, men det har da vel alltids gått endel mercer i asfaltracing i Europa? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Har du lakt Rallycrosshjelmen på hylla eller? Blir det drifting istedet? Har ikke peiling på drifting-sporten jeg, men hvordan er det å drifte med delt bakaksel da? Hadde det ikke vært bedre å satt på f.eks 1031-bakaksel fra en Volvo, så har du veldig mange alternativer å velge mellom når det gjelder typer sperre, utvekslinger + att du har stiv aksel.. Eller er det tekniske regler som setter en stopper for slike ombygginger i drifting? Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Hersker Hans kjøpte (og solgte igjen) en MB han planla som driftebil. Endte med at han ga beng pga dårlig utvalg av "tuning options". Ift japser og ebay skjønner jeg det godt, men det har da vel alltids gått endel mercer i asfaltracing i Europa? Det man ikke finner, lager man sjøl;) Hadde vært tøft å se en real tyskerbrakke sidelengs deluxe på norske baner igjen! Husker godt da Sylte Racing drev på, uber rå Mæsj! :) (Men den var turbo konvertert). Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Oktober 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 Vet godt at det er begrenset utvalg i understellsdeler i forhold til japser og bmw- mange modeller der får du jo egnde drifte kit til. Stiv bakaksel har jeg erfart at er lettere å sladde med, men de fleste driftebilene kjører jo med delt bakstilling. Når de i tillegg stiver dem helt av bak, blir forskjellen mindre. Men å bygge om til andre hjuloppheng er så mye arbeid at da er det bedre å bygge seg en annen bil. Men det er denne bilen jeg har stående og det kunne vært gøy å prøve. Moro med noe annet enn det alle andre har også. Problemet med kort styring har jeg tro på at en såkalt steering quickener er tingen. En 2:1 girboks du setter på rattstammen. Når det gjelder min rallycross kjøring er ikke hjelmen lagt på hylla, men jeg vil prøve noe annet mens rallycrossbilen blir bygget opp igjen. Tenker å eventuelt bygge denne bilen opp til drifte/gate/bakkeløpsbil så kan jeg bruke den litt mer enn de to gatebiltreffene som er i året. God respons på denne tråden, det er jo bra :) Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Har litt trua på dette jeg, om du får litt mere futt i motoren på den. Har bare kjørt en 300E med automat jeg, så kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne de bilene der, men jeg ble ikke akkurat imponert over draget i den værtfall.. Men, 3.0E i en 190 og manuell kan nok være litt sprekere ja. :-) Hvor får man forresten kjøpt slik "steering quickener"? Og er det dyrt? Har sett bilde av flere rallycrossbiler som har det, og noe slikt kunne jo vært ett alternativ på 142'n min. Blir den veldig mye tyngre på rattet med ei slik utveksling? Har ikke bygd om til tannstang enda, og hadde man fått det til å fungert på en god måte med snekka som sitter der, hadde jo det vært greit igrunn.. Skal du bygge den opp med bur og slikt eller skal du ha den så den kan godkjennes til veibruk? Høres igrunnen ut som ett artig prosjekt dette her! Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Har litt trua på dette jeg' date=' om du får litt mere futt i motoren på den. Har bare kjørt en 300E med automat jeg, så kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne de bilene der, men jeg ble ikke akkurat imponert over draget i den værtfall.. Men, 3.0E i en 190 og manuell kan nok være litt sprekere ja. :-) Hvor får man forresten kjøpt slik "steering quickener"? Og er det dyrt? Har sett bilde av flere rallycrossbiler som har det, og noe slikt kunne jo vært ett alternativ på 142'n min. Blir den veldig mye tyngre på rattet med ei slik utveksling? Har ikke bygd om til tannstang enda, og hadde man fått det til å fungert på en god måte med snekka som sitter der, hadde jo det vært greit igrunn.. Skal du bygge den opp med bur og slikt eller skal du ha den så den kan godkjennes til veibruk? Høres igrunnen ut som ett artig prosjekt dette her![/quote'] Denne går bra. Starta opp bilen i går og sto lett å burna i 2 gir, noen jeg aldri hadde klart på 2,3 literen i rallycrossbilen..hehe, men det blir en annen målestokk å få den på bane sikkert. Her finner du linker til de som selger steering quickener. Vet ikke om noen i Norge som selger det enda. http://www.google.no/search?hl=no&ei=TF7kSp6YAo6PsAaYu9nWCQ&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CBEQBSgA&q=steering+quickener&spell=1 Det kan jo funke på volvoen din, men er redd det blir litt for tungt. Skulle nesten hatt servo på den da? Den blir bygget opp etter rallycrossreglementet med bur å allslags. Får ikke godkjent den til veibruk dessuten koster det mer. Da er det best å dra den på henger ja! Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Rått :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Fant det opplegget på Google i sta jeg også. Hehe Tror det kan bli grusomt tungt å ratte en 142 med snekke + en slik sak ja.. Hehe Jeg får vel heller bygge om til 240-tannstang + anna utveksling evt Ascona B som du hadde på din.. Men, begge de 2 variantene der gir "uggete" styring ved fult rattutslag, har jeg skjønt.. Pleier å være småkritisk når man har fullt rattutslag, så da trenger man stort sett de kjøreegenskapene man kan klare å grave frem.. :-) Får se hva jeg gjør.. Du må legge ut noen bilder av bilen din når du kommer igang med bygginga da, for dette er ett typisk prosjekt det kan bli spennende å følge med på! Og Rallycross'ern da? Rette den opp igjen og fortsette med den der du slapp, eller blir det nybygging av bedre motor med mere nå? Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ascona B kort styring var bra på 142`en helt til jeg måtte svinge mye som du sier ja. Da ble hjulstillingen helt merkelig og det ble enten understyring eller overstyring. Det beste var å holde svka sladd og hjulene beint hele veien, men det er ikke alltid så lett..hehe. Det beste er nok å bygge på 240 sånn sett har jeg erfart. Rallycrossbilen har jeg ribbet, og tatt prisoverslag på alt. Det blir å bygge den opp slik den var. Eneste endringene blir Knivstag foran og antakeligvis gassere på motoren. Den skal også overhales. Det ryker like mye penger som bilen er verdt og når det bare er en bil som er listefyll syter jeg litt med å legge ut alt arbeidet i den. Men det er vel eneste og billigste måten å få kjørt igjen på. Med deg da? Hva er planene for neste år? Bilcrossløp og treninger med rcn økonomibygget? Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.