Gå til innhold

Mercedes 190 3,0 drifter

Ranger emnet


evopower

Anbefalte innlegg

Er ingen tvil om att det er bedre å bygge på 240 istedenfor 140, men 140'n har mere sjarm.. ;-)

Klart, jeg kan jo planlegge reisa på forhånd da, så jeg ikke får noen overraskelser. Ikke værre enn å kjøre sakte og midt i bana, så skal nok det der løse seg.. Hehe

 

Ja, en dyr dyr hobby å drive med Rallycross når slike ting som det som skjedde deg skjer. Og, det er nesten ikke til å unngå innimellom desverre. Men, er bra du gjør den istand igjen. Spesiell bil, og den har sikkert ett greit potensiale i seg den også. Når du overhaler motoren kan du vel bytte kammer i det minste og porte litt kanskje? Har da sett noen trimma 2.3 16v motorer etter veien som har gått veldig så friskt både med og uten turbo.. :-)

 

Planene mine er først og fremst å kjøre bilcross og hygge meg med det, mens bilprosjektene sakte men sikkert blir ferdige. Om 142'n blir klar til bruk aner jeg ikke, men nå går det da værtfall framover igjen på det prosjektet også, og i tilegg nå så bygger jeg en klubbløpsbil. En Volvo 245 som er ganske strøken og bra. (for bra til å bygge crossbil av egentlig) Ligger no bilder og info på hva jeg suldrer med på hjemmesida mi.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei

 

Tøft at du vil prøve deg med 190en som driftebil!

 

Har noen tips til hva du kan gjøre:

 

500E stabstag foran (funker bra sammen med 6er motor)

EVO2 stabstag bak

Bilstein/Koni dempere rundt om

Asd/Lsd diff fra 16v eller 2.6 som er oppstrammet med noe som kalles "spring-block"

Senkefjærer fra f.eks H&R eller lesjøfors skal være bra

Dreide Delrin/POM foringer i subframe, eller evt. org foringer fra 500E/E60 AMG

EVO2 foringer i bærearmene foran eller dreide Delrin/POM foringer

Stagene i bakstilling kan enten kjøpes nye org. eller du kan kontakte

http://www.flenstadtekniske.com

for spesiallagde foringer i polyuretan.

Resten av foringene og opphengskulene i bakstilling kan du kjøpe nye fra w124 stasjonsvogn eller 500E.

Om du vil justere camber i bakstillinga kan du besøke mb190klubb forumet å sende en forespørsel til en som kaller seg w201-16 for spesiallagde foringer for dette formålet.

Styresnekke fra 16v har færre rattutslag fra side til side.

 

Kommer sikkert på mere etter hvert men husker ikke mere i farten :D

Stå på, tror dette kan bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1073795 her har du. færdi bygga bare småting igjen som bur osv bilder på link

 

Opprinnelig en 2.0 men har nå en M103 3.0 fra en 1992 modell 300E. Bilen er velholdt og i svært så god stand, kjørt av bare voksne folk. Tight og fin. Bilen veier nå kun 1070kg med glassruter og stålkarosseri så potensialet er bra for enda mer vektletting om det skulle være interessant. Bilen er et banebilprosjekt, men jeg har vært i dialog med biltilsynet om å få skilt på den til sommeren. Så det er ikke umulig om det skulle være et ønske. Bilen har nå en kraft/vekt fordeling på ca 185hk på 1070kg.

 

Karosseri

1985 modell. Rent og pent. Ikke rust (en flekk på panseret og en på ene bakskjermen). En og annen nesten usynlig bulk. Har framfanger uten hull for stor radiator liggende.

 

Understell

300 stabstag foran. Stive fjærer (Lesjöfors m papirer), redusert 3/4 runde. Polyuretan-foringer til understell, stag og motorfester men ikke montert.

 

Bremser

300 kalippere og skiver foran og bak.

 

Motor og gear

Original urørt M103 3.0. Disse motorene er kjent for å tåle mye (5-600hk med original innmat). 4 trinns gearkasse som satt i bilen originalt. De skal visstnok tåle ca 300-350hk.

 

Avgass

2,5" til bakpotte.

 

Interiør

2 stk justerbare bøttestoler (frem/bak og tilt). 4 punkts seler. 350x92mm ratt i semskaskinn. Har bakseter og originalseler liggende.

 

Dekk/felg

Følger med gode dekk og felg tel både sommer/vinter. Har litt forskjellig så vi finner den beste løsningen her.

 

Bilen er bygget våren/sommeren 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår