Gå til innhold

Var i rettsmøte, rettsak neste?

Ranger emnet


jonhan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var i rettsmøte nå på Onsdag.

 

Der la jeg fram min versjon av hva som skjedde, men den ble jo da selvfølgelig ikke trodd på. Det som skjedde var at jeg kresjet i en sving, pga av 3 hjorter som sto i svingen som jeg ikke så før det var for sent.

 

Statensvegvesen har gjort en utreging av fart, som er helt på tryne. Jeg kom unna det hele med bare et skrubbsår på ryggen, og taket på bilen på most sammen. (Fordi jeg landet på taket)

Det var 20 meter bremsespor, som statensvegvesen har målt.

Farten de påstår at jeg har hatt = 132km/t.

 

Nå når jeg var på rettsmøte, la han fram om alt mulig. At det kommer til å bli en rettsak innen 3mnd. Fikk også 3 valg, som jeg ikke fikk helt med meg?!

 

1. Betenktingstid ( Mitt valg)

2. Anke

3. ?

 

Husker ikke det 3 valget jeg fikk, noen som vet noe om dette?

 

Kan straffen i retten, bli strengere enn hva Politiet mener?

De mener 9mnd uten førerkort.

 

Men en ting til, er statensvegvesen sin utregning nok til å straffe meg? Har ingen vitner eller noe, så er ikke så lett å bevise hva som egentlig skjedde. Men det samme gjelder vel Statensvegvesn?

 

Fikk se utregningen som de har gjort, også vist dette til min advokat. Han sa at det så mest ut som de hadde "tippet farten" med det de påstå på det arket de hadde sendt til Politiet.

 

Kommer de til å legge fram mer "bevis" nå, når det blir rettsak?

 

 

Helt ærlig lurer jeg bare på å få den straffen, begynner å bli dritt lei av å fortelle samme historie opp, og opp igjen. Ingen som tror på meg uansett. Og vis jeg til og med kan få strengere straff, så ser jeg ikke hensiktet.

 

Takk for all hjelp dere kan komme med :-)

 

Vær vennlig og hold dere til tema.

 

Mvh

Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Betenktingstid ( Mitt valg)

2. Anke

3. ?

 

Husker ikke det 3 valget jeg fikk, noen som vet noe om dette?

 

Kan straffen i retten, bli strengere enn hva Politiet mener?

De mener 9mnd uten førerkort.

 

3: Godta straffen tenker jeg.

 

Og ja, i retten blir det veldig ofte høyere straff. men hvis du og advokaten din er veldig sikre på at målingen til vegvesenet ikke holder mål, så hadde jeg tatt opp det til en klageinstans eller noe sånt noe.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 meter bremsespor kan jeg da klare langt under 132 km/t, og om du taka i den farten så er det vel egentlig et mirakel at du lever

 

Jeg ville hvertfall ha krevd å få sett utregningen og hvordan de kom fram til 132 km/t. Og om du klarer å slå sprekker i den, faller vel hele saken bort?

 

Edit: se hele utregningen altså, ikek den "tippelappen" du har fått, og gjerne fått en gjennomgang av utregningen.

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godta straffen ja..lurer på om jeg bare skal gjøre det. Har hverken tid eller penger til å få eksperter til å se på dette. Har kontaktet en ekspert på området gjennom en advokat. Å han mente at farten var langt under 132kmt, sånn som han som på det. Pga statensvegvesen hadde ikke tatt med alt de skulle i utregningen. Men han skulle ha 10000kr for å se på dette mer nøyaktig.

 

Vis jeg taper til slutt da så sitter jeg bare igjen med en haug med regninger + bot.

 

Helt utrolig hvor mye makt Satansvegvesen har altså.

 

Men 9 mnd uten lappen skal jo overleve det. Bilen står trygt inne i garasjen da hvertfall :) (Ja har kjøpt ny, den gammle ble skrotet.)

 

Håper det går ann å godta straffen nå da, for jeg har virkelig ikke lyst i noen rettsak. Å vis jeg møter opp der alene, blir jeg vel slaktet uansett tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Nå sto han ikke stille på hjula etter de bremsespora da.

 

Nei, han havnet på taket, men 22meter bremsespor sier egentlig veldig lite om det totale ulykkesbildet;

- Var det glatt(Våt)?

- Var det kupert?

- Hvor stor høydeforskjell fra vei til grøft der bilen havnet?

- Gradering av sving?

 

Etc..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du snakker sant ville jeg ikke gitt opp.

Om du ikke snaker sant, og de andre har rett, da er det likegodt å gi opp.

 

Men ingenting er retferdig så ikke forvent å bli frikjent selv om du er "uskyldig"

For det er du ikke, du skal greie å stoppe for ALT UANSETT.

Men straffen kan muligens bli lavere om du ikke kjørte over fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen og gi oss DIN versjon av hendelsen! :) Sleng ut ei skisse av typen du ser på skademeldinger, et flyfoto/kartbilde fra gulesider og gjerne et par åstedsbilder tatt fra retningen du kom fra og andre vinkler som forteller noe om terrenget. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo et lite eksempel på 90 meter bremse/skrense spor, beregnet hastighet var 138 men finner ikke igjen det nå. Hvis du har taket etter å bremset 20 meter i 130km/t så vil jeg tro du hadde bur i bilen ettersom du skriver på dette forumet.

Skal ikke mye hjerne til for å forstå at det nesten er umulig å overleve i standard bil.

2013 1.8D Lancer

1997 2.5T Skyline (banebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Godta straffen ja..lurer på om jeg bare skal gjøre det. Har hverken tid eller penger til å få eksperter til å se på dette. Har kontaktet en ekspert på området gjennom en advokat. Å han mente at farten var langt under 132kmt, sånn som han som på det. Pga statensvegvesen hadde ikke tatt med alt de skulle i utregningen. Men han skulle ha 10000kr for å se på dette mer nøyaktig.

 

Vis jeg taper til slutt da så sitter jeg bare igjen med en haug med regninger + bot.

 

Helt utrolig hvor mye makt Satansvegvesen har altså.

 

Men 9 mnd uten lappen skal jo overleve det. Bilen står trygt inne i garasjen da hvertfall :) (Ja har kjøpt ny, den gammle ble skrotet.)

 

Håper det går ann å godta straffen nå da, for jeg har virkelig ikke lyst i noen rettsak. Å vis jeg møter opp der alene, blir jeg vel slaktet uansett tenker jeg.

 

 

hei

 

når du tok førerprøven lærte du noe på teorikurset om at en dobling av hastigheten gir en firdobling av bremselengden. de som tester nye biler (automotor&sport eks) pleier å ha måling av bremselengde fra 100 til 0 km/t, mange biler klarer dette på mindre enn 40 m. Dersom farten økes fra 100 til 132 vil energien som må stoppes økes 1,32^2 dvs ca 75%. holder vi alle andre faktorer konstant ville bremselengden øke til 70m fra 40m, det gjelder for å stoppe bilen. siden du bare bremset 20m vil en starthastighet på 132 resultert i en hastighet på ca 90 km/t i det du traff grøfta og seilet sidelengs uten å gjøre rundtkast eller kom du mer i fartsretningen? uansett en bil som stoppes i 90 km/t ute i bushen blir mest sannsynlig vrak dersom du ikke kjørte over et jorde.

 

jeg tviler på at du holdt 132 km/t og jeg tviler på at det koster 10 000 kr å beregne at politiets påstander ikke holder.

 

gi oss litt mer info, hva har skjedd her?

 

se i denne tabellen er din bil nevnt her?

 

http://www.nettavisen.no/motor/article2380141.ece

Endret av Volvosix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår