Gå til innhold

Motoren spiser olje


Luris

Anbefalte innlegg

Min forrige 190 hadde dette, brydde meg ikke om det, var en dritbil jeg hadde midlertidig. Men daukjørte jeg den så begynte den å gå på 3, og jeg er rimelig sikker på at problemet var oljering/stempelringer på en sylinder.

Problemet kan være følgende, Stempelringer, ventiltetninger/styringer elelr topppakning.

1 liter på en mnd sier lite, kjører du 5 mil i måneden, eller 1000 mil liksom.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ikke leker noe, så er det nåkk ventil tetting eller stempelringer som er utslite. om den ryker grått/hvit.

 

hadde samme problemet på en 2 liter. motoren var rett og slett oppbrukt. hadde bare gått 400.000 og brukte halv liter til littern olje på to tanker med bensin.

Endret av crosspipe
feil i info

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om den bruker 1 liter per 2500 km så er det faktisk innefor toleransene, selv om det ikke er innefor normalen, det regens som unormalt høyt forbruk når det briuker over 1 liter per 1000 km, men skal være enig at det er litt høyt, mitt tip, kjør på felleskjøpet olje eller bitema, og etterfyll og hver fornøyd, der er ikke unormalt, ogalternativet er å bytte eller overhale motor, kan være det holder med å skifte ventiltetninger, så om du vil er det bare å prøve.

 

Du kan forresten sjekke ventiltetningene på en grei måte. kjør bilen varm, kjør ned en LAANG bakke på motorbrems, når du da gir på, ryker det blått da er det sannsynlig at ventiltetningene er dårlige.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår