Gå til innhold

spørsmål angående tdi og tdk

Ranger emnet


Brian93

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei:)

 

Hva er forskjellen på tdi og tdk?

 

Kan jeg sette på intercooler på begge motorene?

hva vil dere anbefale?

 

MVH Brian

 

tdk er den eldre motoren som har mekanisk innsprut å 75 hk,denne er populær å stille opp turbotrykk å dieselpompa på å di går vel rimeli friskt vist dem er skikkelig påstilt, vet en som kjører 2 bar trykk på en sånn..holdt 1 år med frisk kjøring;)...

 

tdi er nyere med innsprut å intercooler 90 hk 202nm

denne kan chipps får å øke effekten

 

rett meg vist det er noe som ikke stemmer..;)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bra det, men tdi fås også med 110hk. For alt jeg vet kan det være enda flere utgaver... dette har også blitt tatt opp før her inne, så det kan sikkert finnes med søkefunksjonen eventuelt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bra det, men tdi fås også med 110hk. For alt jeg vet kan det være enda flere utgaver... dette har også blitt tatt opp før her inne, så det kan sikkert finnes med søkefunksjonen eventuelt.

 

Og 116hk og 130hk. Kanskje ikke i Golf 3,men iandre biler iaffall:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 116hk og 130hk. Kanskje ikke i Golf 3,men iandre biler iaffall:)

 

Ikke i golf 3 såvidt jeg vet nei, men at de fins i andre vw har du nok rett i. Og til trådstarter, tdi er en bedre og mer moderne motor. Den kan chippes for å få mer effekt, men den er i utgangspunktet mye sprekere enn tdk. Tdk kan sikkert blodtrimmes på en annen og mer primitiv måte, men det spørs hva man er ute etter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdien ligger mye høgere i pris også da ;)

 

Og det er det en grunn til. En vr6 er også dyrere enn en 1,4 cl :D Litt satt på spissen selvfølgelig, men du skjønner poenget...

 

Mitt råd hvis du ikke finner en golf 3 med tdi; kjøp en golf 4 istedet. De begynner å bli billige, ruster MYE mindre enn golf 3, og er en generelt bedre bil. Det er min mening ihvertfall, golf 3 begynner å bli en gammel bil.

 

(Hilsen en som har hatt golf 3, og ikke skal ha det igjen.)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare 30.000,- somjeg tenkte og bruke på bil og tuning/styling:P

10- 15.000,- på bil og resten på ting:P

men golf 4 ligger jo på 38.000 og oppover....blir jo litt dyrt da....vr6 har jeg hørt at det er en del skruing...er egentlig litt usikker på den:/

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en Vento TDK, som er oppjustert til 2 bar. Den er mye sprekere enn min Audi med TDI-motor;)

 

Lykke til med valget uansett:)

 

men har du gjort noe med tdien din da?

Min 110hk skal modifiseres i vinter.. Handlet turbo fra 130hk PD, dyser holder jeg på å handle, større IC og eksos må jeg ha samt en custom chip, da får jeg 170-180hk i min G3 TDi..

 

Da er TDK motoren laaaangt bak ;)

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår