Gå til innhold

Vanntemp føler på 2.8 og tripteller trøbbel

Ranger emnet


SBaL

Anbefalte innlegg

Helu karer.

Lurte på et par ting.

 

Det ene er at vanntemp måleren ikke "virker".

Er nok enten en føler som har "gått ut på dato", eller en ledning som er litt lei seg.

Og dette skulle jeg gjerne ha sjekka litt nærmere før jeg eventuelt skifter ut føleren.

For den er vist ikke helt gratis har jeg skjønt.

 

Spørsmålet mitt er egentlig bare om hvor føleren sitter.

Er det den som sitter på et vannrør med en 2-stikka kontakt i bakkant av motoren mot venstre siden?

Eller er jeg helt på bærtur?

Finner jeg den skal jeg nok greie å kunne få målt litt for å se hva som er ryki.

 

Eller er det den som sitter nederst til venstre på radiatoren med 3 ledninger ut av seg?

Og isåfall, åssen får man av kontakta på den?

Så jo ut som at den ikke hadde noen kontakt på seg.

---Edit---

Fant den.

Er en 4stikka føler på høyre side av motoren.

Fikk tak i en på Norsk Bildelsenter til en litt hyggeligere pris enn det Møller skulle ha for den, MEN...

På den fra NBS var det bare 3 stikkere (samma kontakten) og den ser ut til å virke, men spørsmålet er, hva gikk den 4. svart/blåe ledningen (som nå ikke er i bruk) til?

----------

 

 

Det andre var den trip-/kilometertelleren.

Den kommer og går litt som den vil.

Starta med at den slutta å telle i ny og ne, men nå er det mer motsatt.

Den teller for det meste ikke i det hele tatt.

Den er vel elektrisk, og går sammen med speedometeret (som virker som den skal)?

Er det en mulighet for at jeg må bytte hele instrumentet om det skal fikses?

 

 

 

Jeg er fortsatt relativt fersk når det kommer til disse tyske vognene.:wonder:

Så jeg takker for alle svar. :)

 

Er foresten snakk om min Audi 100 avant 2.8 quattro (om noen skulle være i tvil)

Endret av SBaL
Funnet vanntemp føleren

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

har hatt de samme problemene selv. føleren sprayet eg bare med noe oxide cleaner fra biltema og det funket som bare det. hadde også problem med trip telleren, den slo seg av og på når det passet. men det fant eg aldri ut ka var, men der var speedometeret samme problemet med. men hvis eg dunket litt på glasset til hele instrumenthuset så kom den igjen, menmen da sparer du noen km hvis du skal selge den igjen da :D heheheheheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det. :D

Nei, største problemet var egentlig vanntemp føleren, men den virker jo nå.

Tripptelleren er mere plagsom, siden jeg vil helst at ting skal virke.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår