Gå til innhold

230e w124 små trimming?


Benz91

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

KM Cams har og en trimakam, koster 3500,-

 

Mercedes 190/200/230 Sportkam 270° Ventilløft 11mm Nockvinkel 113°

 

 

Kollevold har en til 3700,-

Kamaksel, Mercedes 4-cyl hydr. 190-230, 264 Sport, Crane Cam

 

Tilgjengelighet:1 stk på lager

 

Ellers så er det jo en del som slenger turbo på dem, men jeg vil tro at med en kam, porta og plana topp, og litt økt systemtrykk så burde det hjelpe godt på effekten.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vill med tanke på at du sikkert vil ha bilen en stund, byttet til større motor og fått det godkjent i vognkortet...da får du mer igjen for bilen enn slik garasjetrimming som ikke hjelper så mye uansett.

 

300e motor + turbo, skal det være mulig å få godkjent, da får du myyye mer igjen for bilen også om du vil selge. La si du lader 0.3 bar på en m103, så vil jeg tippe du får det godkjent, med tanke på at 300-24v har 224hk originalt og du har har samme bremser og effekt, så stiller du bare opp turbotrykket litt etter eu-kontrollene.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hva må til for å få godkjent ombygging av en w124 230te til 300te ??

 

Det spørsmålet bør du nok stille til din trafikkstasjon, da det er de som til sist står for godkjenninga. På grunn av at regelverket blir tolket forskjellig fra stasjon til stasjon alt etter hvem du prater med osv..

 

Det som iallefall er helt sikkert er at du må bytte bremser. Men det er fortsatt ikke sikkert du får godkjent en slik ombygging lenger, da regelverket rundt ombygginger har blitt ganske skjerpet.

 

Men det er jo bare å spørre, kan også få nei en plass men ja en anna plass har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

utfordringen ligger i max forakselvekt.

er du innenfor grensen så skal de ikke kunne nekte å godkjenne bilen med motorbytte.

Er de litt vrange å du overskrider vekten kan de nekte deg godkjenning.

Jeg har desverre ikke veid den 300 motoren jeg hadde,men mener 230 motoren veier ca 160kg.Er jo litt mere masse i 300 motoren,men mere enn ca 10kg kan da ikke gå ann ;)

Mener det er de samme bremsene så da er det bare å bytte fjærer og stabbtagg. Stabbstagget må du bytte for å få plass til motoren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår