Gå til innhold

Nemesis_83

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nemesis_83

  • Bursdag 10/08/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1,9TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Null foreløpig

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Nemesis_83's Achievements

  1. Sant, men det vil som regel ikke påvirke begge pærene samtidig. På den ene skiltlampa er skruen irret fast, så må skifte hele aluminiumsenheten hvor skiltlampene, mikrobryteren til bakluka og låsesylinderen sitter. Men på den andre siden hvor jeg fikk ut skruen, var det gullende rent inni. Noen som har andre teorier?
  2. Heisann :) Det dukket opp et merkverdig problem på min 03 A4 Avant på søndag. Vasket den ordentlig med høytrykk og polerte på søndag. Og etter det, når jeg setter på lyset, får jeg feilmelding på skiltlys. Har sjekket pærene, og de er intakte. Det som skjer er at når bryteren aktiveres, gløder det litt i begge pærene, før de slokker og feilmeldingen dukker opp. Vært borti det før? Mvh Espen
  3. Armlene på disse bilene er veldig enkelt montert, men tror midtkonsollen muligens er annerledes der foten på armlene er.
  4. Heisann :) Har en Audi A4 Avant hvor det sitter montert en takluke med solcellepanel. Har nå en vibrasjon i takluken som kommer ved ca 2000 rpm(diesel), og har kommet fram til at det er noe som ligger mellom selve solcellepanelet og innertrekket på luka. Regner med det kanskje er selve ledningen fra panelet, for lyden forandrer seg når jeg åpner luka og glasset legger seg nærmere trekket. Spørsmålet mitt er om det er noen her som vet hvordan jeg kan få demontert selve trekket slik at jeg kommer til og får festet det som vibrerer? Trekket er et slik som ikke kan skyves tilbake når luka er lukket, det følger luka når den åpner seg. Mvh Espen
  5. Takker takker:) Bilen er forresten også til salgs, hvis det er av interesse:p
  6. Jeg har sportline-ratt uten airbag i min:
  7. Heisann:) Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av min 230CE, som jeg i gjennom 4 år har puslet litt på i ny og ne, til den nå framstår slik som den gjør idag:) Siden jeg kjøpte den i 2005, har den fått nytt interiør, overhalt topp, ny girkasse, 19" sommer og da donert 18" til vinter, ny lakk og litt mer utfyllende stereo:) + en hel haug småting her og der:) Kommentarer og synspunkter er hyggelig:)
  8. Snakker du av erfaring (altså med MB), eller synsing?
  9. Det er en helt grei jobb. Av med caliper, av med skive, så er det bare å demontere motspennsfjærene mellom brekkbåndene og deretter festefjærene. Deretter monterer du de nye båndene i motsatt rekkefølge som demonteringen. Til slutt justerer du båndene inntil skivene, og deretter bittelitt fra så de ikke ligger inntil, gjennom et av bolthullene ved å trippe på justeringsmekanismen.
  10. Selger en 90' MB 230CE. Bilder finnes her: Annonse på Autodb Bilen er lakkert opp i orginalfargene brun metallic med beige skjørt og fangere for ca 2 år siden. Ved lakkering ble den lille lakkrusten som var fjernet, og bilen fremstår idag som rustfri, både i karosseri og chassi. Beige skinninteriør, veldig lite slitasje, ingen skader på skinnet. Girkassen har kun gått 140.000km, ble skiftet olje og filter på sommeren ifjor og girer som en drøm. Motor er sterk og har minimalt oljeforbruk, trengte kun å etterfylle 0,5l på 10.000km. Eksos fra katalysator og bakover er i 2,5", med en Simons mellompotte og en Simons bakpotte. Senket 40mm, godkjent i vognkort. Følger med 19" sommerdekk på felg m/lignende felg og dekk som reservehjul, og 18" vinterdekk på felg. Vinterdekkene er kun en sesong gamle Nokian. Bremseskiver og klosser rund baut ble byttet i våres. Høytalerne foran er byttet ut med 5,25" MBQuart- elementer, og i bagasjen sitter det montert en basskasse med 2x12" GAS-elementer og innebygget forsterker. Bassreflekser sitter i hattehylle, bak nakkestøttene. Bilen ble Eu-godkjent 09/10-09, og neste kontroll er da i januar 2012. Punktet på kontrollskjemaet kommer av at jeg byttet skjermer ved lakkering, og valgte å ikke montere skjermblinklys da jeg syns det ga bilen et finere utseende. Er godkjent uten. Selges for 65.000kr. Prisen er diskuterbar.
  11. Har dere sjekka ut denna siden? http://www.blitzpower.no/pro-kadc.shtml Har også en annonse under salg, hvis noen er interessert:)
  12. Har satt i gang det tiltaket å rydde i garasjen, og da har jeg kommet til det punktet at jeg må kvitte meg med det som er igjen etter en Manta jeg hadde en gang i tida. Vet ikke hva det forskjellige er verdt, men man får jo se hva folk er interessert i å by:) Har en frontfanger type GSI, hvor selve "luftehullet" under skiltet er utvidet helt ned til 4-5cm over fangerens nedre kant og lagt gitter i. Har også en bakfanger, vanlig, ikke krom, tror det er GSI. Har en hekkspoiler, liten vipp til bagasjelokket, tror det er irmsher. 400-lamper med rammer ligger også her, rammene ser ut til å ha tatt litt skade av varme og er en smule deformerte (ikke mye). Baklamper, sotede sådan, men fullt brukbare. Panser uten bulker, gråhvitt med svarte fartsstriper. Det er laget et hull i hvert hjørne fremme til panserlåser. Og 1900-motor med nyoverhalt topp. Obs: Ikke ferdig montert og startet, ga opp prosjektet før det kom så langt:( Bud ønskes:) Her er bilder av bilen med de nevnte delene: Send meg en pm hvis noe av det virker interessant:)
  13. Hvis du skal tappe kassa helt for olje, er det egen tapping på konvertern, en liten plugg du kommer til fra hullet i konverterhuset. 5mm umbrakohode.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår