Jump to content
Bilforumet.no

w201-16

Bruker
  • Content Count

    174
  • Joined

  • Last visited

About w201-16

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/17/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    190E
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes Benz
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    2,5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    En del.

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.mb190klubb.com
  • Bosted
    Norge
  1. antagelig slitt diff/lameler. Oljetrykket kutter ut rundt 30,men da har du moment nok så da står sperra inne av seg selv. ASD(oljetrykket) er bare for at sperra skal slå raskerer inn. Lamelene fungerer som an vanlig LSD hele tiden. Det er IKKE noen mekanisk sperre som slår seg ut over 30.
  2. mosselmann har tatt oppigjen prod. av turbokitt til denne motoren. Det er også noe videreutviklet så de kan selge med annet sprut++.
  3. det bør gå bra. har en bil som må bygges først jeg ; )
  4. byttes i 24volt forsterker eller selges for tilsvarende, dvs bud rundt 2500,-
  5. MTX Thunder 4x100 selges. Kan evt byttes i 24volt forsterker.
  6. MB190klubben sammen med Mercedes-Benz Entusiastklubb inviterer til treff med utstilling og banekjøring. Mere info vil etter hvert komme på http://www.mbtreff.com Treffet vil også bli diskutert på klubbenes forum. http://www.mb190klubb.com http://www.mbentusiastklubb.com
  7. er det av typen med clutch på remhjulet så hender det at disse ryker, f.eks ledningene. da får du ikke noe trykk. sjek også om spjeldet på luftfilterboksen funker. Hjelper lite om du har trykk hvis det går rett til boksen eller så den ikke får luft.
  8. Jeg har fra volvo på herjebilen. Det orginale er mest optimalt,men på dette toppdekselet var festeskruene ødelagt så jeg bare fant noe på hylla. Slik som dette er så vil det nødvendigvis tape noe effekt da motoren drar i seg varm luft fra motorrommet. Org.filter tar kald luft fra grillen.
  9. Det er ikke lager i dempertoppene på disse.
  10. mest sannsynlig def.bærekule. lønner seg å bytte den før den ryker helt.
  11. B.M.F. kostet 8000,- sist jeg sjekket. Det hender det er feil på de (selv reparert et par),men oftest så er det andre ting som er feil. På MB treffet på Gol i helga kom Thorsten Stadler sammen med noen mekanikkere for å hjelpe folk med m102 og m103 motorer. det ble sjekket ca 21 biler å bare en av disse hadde IKKE feil på luftmengdemåleren sin. Da denne er def så fjusker bilen, den stopper, bruker mye bensin å går ikke så bra som den skal. De byttet dyser, tenningsdeler(rotor,fordeler, plugger å ofte kabler) div slanger og lmm. På noen var også relèet som styrer bl.a. tomgangsmotoren def. Dette kom på ca 8000,- ink jobb og justering. Alle som fikk dette byttet merket allerede på tur ut av parkeringsplassen at bilen var sprekere. MB190klubben sammen med MB Entusiastklubb arrangerer treff på vålerbanen 13.august. Da er det mulig at Stadler tar turen med folk og deler, hvis det er mange nok som melder seg på sjekke på forhånd. Grunnen til at vi ønsker påmeldig på denne sjekken av motor er så de skal ha muligheten til å ta med seg de nødvendige delene som mest sannsynlig trengs
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.