Gå til innhold

Neon CS 98 Prosjekt O9/2O10

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den blir uansett IKKE vraket!!!!

 

Har såvidt fått den opp i bukken og kikket litt. Av de ting jeg har kunnet fastslå og med hjelp fra BMW er jeg redd det blir en del skruing.....

 

[ATTACH]31462[/ATTACH]

 

[ATTACH]31463[/ATTACH]

 

[ATTACH]31464[/ATTACH]

 

Om noen har lyst på en dugnad er det bare å møte opp :)

 

Det var jo voldsomt grisete under motor og bak motor.

Det kommer ikke kun av en lekk simmering tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass.. Ang nedre reim skiva. Det kan faktisk være verksted som har driti seg ut der, ved Registereim bytte! Er vel ingen mulighet for noe garanti sak der??? hehe!

 

Ang Eu kontroll. Har en luring i Halden som jeg kjenner til, Godkjenner alt! Så han kan du bruke hvis du sliter litt med Eu godkjenning andre steder =)

 

Har ett par andre venner med Ettermonterte Turbo kits på sine biler, de har gått gjennom Eu kontrollen uten noen problemer.. Er verre hvis du blir stoppet av Biltilsynet langs veien :) De er på jakt!

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang de røde blinklysa, så ble jeg faktisk tipsa om det, av et naf verksted her på romerike.

Husker ikke hvem det var. Jeg måtte bygge om de gule markeringslysa foran, til blinklys. Sto jeg på hjørnet bak bilen, og tok et skritt ut, og jeg kunne se blinklyset, var det ok. Men om det var kontroll, var det mitt problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trialmaster:

 

hehe, det er det de fleste sier :) Men det er jo sant også! Hadde det samme problemet med min første Neon 96, den hadde jeg Sotet rutene Max på, Helt svart! Ved hjelp av ett profft film firma. Den bilen Sotet jeg så svart at ingen kunne se inn i bilen, selv i Solskinnsdager! Jeg erstattet filmen ved fører siden og passasjer siden etterhvert med noe "mer lovlig" Men før det, kunne jeg ikke se noen ting om vinteren. Side speilene så jeg ikke, så ingen ting! Kun noen bil lys hvis jeg var heldig i Rundkjøringer osv.

 

Men det som var morsomt! Var da jeg ble stoppet i en Stor kontroll, Så sa de selvfølgelig at denne filmen måtte fjernes. fikk 14 dager på og fjerne den. Noe som var gjort på egentlig 10min. Viste bilen, uten solfilm! Bilen ble godkjent, så var det tilbake til der jeg var :P Max soting!

 

Samme gjelder Turbo kit! Statens veivesen sier ingen ting mot turbo konvertering, det eneste de kan ta deg på er Effekten!

Men monterer man en slags justeringsventil til turboen, og justerer trykket ned til så og si null, blir det heller ingen effekt og hente. Og da sier biltilsynet ok! Denne bilen kan kjøre videre! Pga det er ikke noe mere og si! Og stortsett så går også alltid Co2 utslippet ned med Turbo på bil, merkelig nok.

 

Dette med Justerings ventil til Turboen var min Backup plan i tilfellet jeg skulle bli stoppet i en Storkontroll en gang.. Men det gikk fint den sommeren jeg hadde bilen ;) Men finnes så mye man kan snike seg unna Biltilsynet med, hvis man vet hva man skal gjøre..

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, noen steder har de mobile teststasjoner! Men det som er genialt med en sånn justeringsventil, er at du kan justere den innenfra, stortsett fra førersetet.. (Spørs litt hvor du monterer den) Men ja! En kamerat av meg har en sånn en i sin 200sx, kan du justere alt fra Max Bar til minimum 0,2 bar turbo trykk... Fungerer bra i Nødstilfeller!

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips vedr. EU-kontroll!!!

 

Spørs om jeg ikke like gjerne skal benytte meg av han fyren i Halden! Tror ikke den går igjennom hos min faste EU-kontollør.

 

Og NÅ trengs EU!

 

Ang. griseri under og bak motoren; - jo, - det kommer fra en simmering! Nærmere bestemt denne:

 

[ATTACH]31567[/ATTACH]

 

Etter å ha plukket av hele fronten på motoren fant vi ut at det ble kastet olje ut bak kamhjulet. Ikke så rart, - simmeringen hang løst på yttersiden. Men etter å ha montert ny og testkjørt skrudde vi det sammen igjen. Bilder hadde jeg ikke tid til å ta før etterpå, - derfor ser det nok noenlunde helt ut.

 

Neste utfordring var jo reimskiva og bolten. Her målte jeg ut med skyvelæret og fant ut hvor mye gjenger som var igjen, - og kappet en ny bolt til riktig lengde. Så presset vi på reimskiva helt inn, - før bolten ble montert med Loctite. På med reimer og stramming, - og vips kunne vi ut og teste!! :) :) :) :)

 

Videoen er dessverre i feil format, - så den får vi sjekke i morgen. Men jeg kan rapportere at nå er bilen testkjørt og funnet nesten i orden. Må antakelig bytte et par bremseslanger foran, - da bremsene henger på etter litt kjøring. Og så må vi ha tak i noen andre hjul. Ved litt pådrag gikk det ikke helt rett frem, - så vi trenger noe med litt bedre feste og lavere profil. Temperatur holdt fint, - og motoren går pent.

 

Sinna!!!! Piggfrie vinterhjul er det i alle fall ikke mye feste i....... :) :)

 

Check Engine - lampa lyser innimellom, - så vi må få sjekket og nullstilt feilkoder og teste om de kommer igjen.

 

Noen bilder fra garasjen etter testkjøring:

 

[ATTACH]31568[/ATTACH]

 

[ATTACH]31569[/ATTACH]

 

God natt!

post-71019-13804854278891_thumb.jpg

post-71019-1380485427894_thumb.jpg

post-71019-13804854279229_thumb.jpg

Endret av ram2five

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten, når det gjelder hjulspinn, så har Neon her en kronisk sykdom. Ser de som kjører drag, kjører på 205/60-14 med litt mindre luft i.

Jeg har jo 195/50-15 på min, og det funker ikke på en aks. Rett opp på sperra, men mine 160 hester, så jeg kan tippe at 270 hester på vinterhjul blir "spinnvilt" :)

Jeg kommer til å bytte til 205/50-15 når jeg skal ha nye sommerdekk, til sommeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, - sovet godt!

 

Går nok for 17 eller 18 tommere. Skal ha et nytt sett med maksimal dimensjon som kan godkjennes i vognkort, - og så få skrevet i vognkortet på alle sammen. Samme med senkesett, - den gule er godkjent med Eibach senkefjærer, - mens en av de andre skal få montert et KW justerbart sett som vi har liggende. Om det blir aktuelt med drag/Street Legal kunne kanskje slicks i 205/60x14 være et alternativ. De andre kjører med 215/35 x 18.... :) :)

 

Endret av ram2five

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår