Gå til innhold

BabeMagnetWagon

Bruker
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BabeMagnetWagon

  • Bursdag 02/03/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Saltnes (østfold)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BabeMagnetWagon's Achievements

  1. Ny Pris! Prisantydning 69000,- inkl årsavgift samt inkl omreg.
  2. Hei. Selger nå god bilen med mangellapp. Bilen skal Eu godkjennes nå fortløpende. Har verken tid eller muligheter til og gjøre bilen istand akkurat nå, så da har du muligheten til og gjøre ett kupp her! Prisantydning: 69000,- Pris kan diskuteres! Trykk på link for og se annonse. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47013847&searchclickthrough=true
  3. Hei. Jeg vurderer og kjøpe en MB 190 2.3 Cosworth, har muligheten til og kjøpe en nå :) Bilen er en 1987modell og kun kjørt 124.000km, men den er av amerikansk utgave. Bilen er i veldig bra stand, og fargen er den orginale koksgrå som man fikk på denne tiden. Så det jeg lurer på er, hvis jeg kjøper denne bilen, og skal selge den senere? hvordan er det og selge en slik bil her i Norge? Siden den er av amerikansk utgave? Noen som vet om bilen da automatisk har en lavere verdi i forhold til en Europeisk utgave?? Og er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til og tenke på hvis jeg evt kjøper bilen?
  4. neon_cs98: Det jeg tenker på først er muligens at du har tatt de store sikringene også som sitter foran i motorrommet? Har du sjekket de? Men det og spleise "park light" koblingene til high-beam, den var ny for meg :P For jeg gjorde det ikke sånn når jeg monterte mine Depo front lykter. Jeg borret hull i mine blink lys foran og monterte parklysene der, noe som jeg synes ble pent, veldig amerikansk og det gikk også gjennom Eu godkjenningen. Og det med at hvis det ikke funket den ene veien er det bare å snu koblingene og prøve igjen! Ja det var det jeg kom frem til også, men da er det kun snakk om de ledningene som allerede skal til nær og fjærnlys. Man skal ikke mikse Parklys med fjærnlys. Da kan jeg også se for meg at ting skjer, som at sikringer går osv.
  5. Sorvik94: Hei. Leste litt på innlegget ditt :) Ang det med rådebank! Mulig du har sjekket dette jeg kommer til og spørre om nå, men verdt ett forsøk. Min første Neon hadde også ulyd fra motorrommet som verkstedene sa var rådebank. Men hos meg var det faktisk bare den ene tennpluggen som hadde løsnet, og det var nok til at det ble en dunke lyd fra motoren, da det presses luft opp imellom tennpluggen og oppover. Det er verdt og sjekke hvertfall :) For er litt merkelig hvis du har fått rådebank på så lav km stand...
  6. ram2five: HERLIG og se bilen på veien igjen, og høre at ting suser og blåser ;) De Neon lysa der er ettermontert etter min tid, hehe! Ang felger, fikk du ikke med de 18tommere på sommer med bilen?? De jeg hadde? Ang lakk koden, den skal ligge i den mappa hvor Vognkort og div papirer ligger. Skal ligge i hanskerommet. Er kun en liten gul/grønn postit lapp med lakk koden på. Grunnen er fordi jeg måtte finne ut lakk koden selv da jeg hadde bilen. Men skal visst være orginal Chrysler farge :) Hvis du ikke finner lappen, og ikke skal til en Chrysler butikk de nærmeste dagene? Så kan jeg kjøre innom Chrysler i Moss imorgen og få koden. Skal inn dit da.
  7. Det stemmer, noen steder har de mobile teststasjoner! Men det som er genialt med en sånn justeringsventil, er at du kan justere den innenfra, stortsett fra førersetet.. (Spørs litt hvor du monterer den) Men ja! En kamerat av meg har en sånn en i sin 200sx, kan du justere alt fra Max Bar til minimum 0,2 bar turbo trykk... Fungerer bra i Nødstilfeller!
  8. Trialmaster: hehe, det er det de fleste sier :) Men det er jo sant også! Hadde det samme problemet med min første Neon 96, den hadde jeg Sotet rutene Max på, Helt svart! Ved hjelp av ett profft film firma. Den bilen Sotet jeg så svart at ingen kunne se inn i bilen, selv i Solskinnsdager! Jeg erstattet filmen ved fører siden og passasjer siden etterhvert med noe "mer lovlig" Men før det, kunne jeg ikke se noen ting om vinteren. Side speilene så jeg ikke, så ingen ting! Kun noen bil lys hvis jeg var heldig i Rundkjøringer osv. Men det som var morsomt! Var da jeg ble stoppet i en Stor kontroll, Så sa de selvfølgelig at denne filmen måtte fjernes. fikk 14 dager på og fjerne den. Noe som var gjort på egentlig 10min. Viste bilen, uten solfilm! Bilen ble godkjent, så var det tilbake til der jeg var :P Max soting! Samme gjelder Turbo kit! Statens veivesen sier ingen ting mot turbo konvertering, det eneste de kan ta deg på er Effekten! Men monterer man en slags justeringsventil til turboen, og justerer trykket ned til så og si null, blir det heller ingen effekt og hente. Og da sier biltilsynet ok! Denne bilen kan kjøre videre! Pga det er ikke noe mere og si! Og stortsett så går også alltid Co2 utslippet ned med Turbo på bil, merkelig nok. Dette med Justerings ventil til Turboen var min Backup plan i tilfellet jeg skulle bli stoppet i en Storkontroll en gang.. Men det gikk fint den sommeren jeg hadde bilen ;) Men finnes så mye man kan snike seg unna Biltilsynet med, hvis man vet hva man skal gjøre..
  9. Såpass.. Ang nedre reim skiva. Det kan faktisk være verksted som har driti seg ut der, ved Registereim bytte! Er vel ingen mulighet for noe garanti sak der??? hehe! Ang Eu kontroll. Har en luring i Halden som jeg kjenner til, Godkjenner alt! Så han kan du bruke hvis du sliter litt med Eu godkjenning andre steder =) Har ett par andre venner med Ettermonterte Turbo kits på sine biler, de har gått gjennom Eu kontrollen uten noen problemer.. Er verre hvis du blir stoppet av Biltilsynet langs veien :) De er på jakt!
  10. Godt og høre at motor startet =) Ang lekkasje! Det kan være noe så enkelt som f.eks pakning eller noe som har løsnet??? I verste fall topp pakning.... (Fingers crossed) Og tenker du kanskje synes det var uvant med en bensin pumpe som driver og summer? :P hehe! Det er du nesten nødt til og venne deg til! Den summer og går, for og sørge for nok bensin til motoren. Men den dagen den slutter og summe, sjekk sikring =) Sikringen er i sammens med batteri kassen i bagasje rommet. Og ellers alt av koplinger osv til Bensin pumpe nr 2 ligger under baksetet :)
  11. Først og fremst vil jeg si at jeg er ganske glad for at bilen ble kjøpt av en som liker biler, og ikke minst en som liker Neon! Første jeg tenkte når jeg fikk vite at bilen var solgt var: Æhh, håper ikke at det er en som bare er ute etter og selge delene og kaste bilen på ett bilopphøggeri.. Men heldigvis, så ser det ut som at bilen er i gode hender ;) Det er det viktigste! Og ram2five: Du må ikke føle på det at du fikk kjøpt bilen og ikke jeg ;) Sånt skjerog som jeg sier! Er jeg fornøyd med og bare vite at bilen er i gode hender ;) Du har fått tak i en artig bil der ram2five, som det ikke er så mange av her i Norge med det Turbo kitet. Turbo kitet produseres ikke lenger til denne bilen, og var lagd til kun denne bil modellen, er ikke noe " Jalla universal turbo kit" Artig og se igjen bilen på bildet hvertfall ;) Og skulle det være noen spørsmål, så er det bare og spørre! Jeg har også masse bilder fra bilen fra da jeg monterte Turbo kitet osv, som jeg evt kan sende til deg på en Cd hvis du ønsker det! ;)
  12. Har nettopp blitt en Mazda Rx8 High Power eier selv. Hatt bilen snart en måned nå! Kan ikke si noe annet enn at jeg SUPER fornøyd med bilen! Ble litt skeptisk da jeg leste på forskjellig forumer selv. Men er tydeligvis mange som ikke vet hvordan man behandler en Wankel motor. Kan ikke sammenlignes med stempel motor.. Har hvertfall hørt at hvis du behandler en Wankel motor riktig, så får du mindre problemer med en Wankel motor i forhold til en Stempel motor.. Man må bare være nøye med og blåse motoren ren ved kjøring, og KUN skru av motoren når den er Drifts varm, og hold den gjerne på 3000rpm, i 10-15 sekunder før du skrur av motoren. Og wankel er jo veldig glad i turtall, og det skal brukes. Det er en sportsbil, derfor bør den også kjøres som en også. Som sagt hatt min i ca 1 måned nå, og er super fornøyd! Gjør de anbefalingene som er nevnt, så er ikke Wankel noe problem. Morsommere bil en Rx8 har ikke jeg kjørt på lenge! Angrer ikke ett sekund på bilkjøpet!
  13. Funnet ut av problemet?? Jeg har noe av det samme problemet som deg.. Bilen begynte i helga! Brått så ville ikke bilen dra fra 2000rpm engang.. Ellers gikk den fint til 4000rpm en stund, så brått stoppet bilen opp ved 2000-3000rpm igjen gassen bare sluttet og virke virker det som, skiftet gir også funket alt normalt igjen. Men det jeg la merke til, er at jeg hadde bare problemene ved belastning ved oppoverbakker. Motoren kutter ved 2-3000rpm når jeg kun hadde pedalen i bunn, ved halvgass så er det ingen problemer.. Prøvde og bytte Luftmengdemåleren idag, for og se om det hjalp.. Og nå går bilen som ei klokke igjen ;)
  14. Meget pen bil du har deg der!!! Og ikke minst til god pris! Bump!!
  15. Måtte flytte kjøleveskedunken frem ja :) Synes ikke plasseringen var opptimal, men var det eneste stedet som det var plass ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår