Gå til innhold

Neon CS 98 Prosjekt O9/2O10

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Trialmaster: Jeg synes bilen gikk bedre med Indy Manifolden, og sterkere på lave turtall.. Men kan jo bare ha vært følelsen at den gikk bedre pga at jeg visste den var bytta til noe bedre luftgjennomstrømning enn den orginale. Men jeg synes at den gikk bedre hvertfall :)

 

Sorvik94: Er den bilen der ja :) Han som kjøpte min Neon hadde den Oransje Neon der i fjor sommer hvertfall.. Tror han har den enda :)

Hehe ang skilt. Ja, shit happens :P

Funnet noen topicer angående Indymanifolden, og ryktene går at den var en skikkelig PITA å instalere.

Hadde du problemer med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, ja jeg slet litt med og montere Indymanifolden i starten.. Den orginale manifolden kommer du faktisk til med verktøy for og skru ut skruene/Boltene som sitter på under og oppsiden. Men siden Indymanifolden er grovere og dypere, så slet jeg veldig med og få på noen av skruene/boltene for og få festet den til motoren igjen.. Husker jeg måtte bruke Vinkler og forlengere og til med ligge under bilen for få på noen av Skruene/boltene på undersiden.. Så var ikke gjort på 5min for og si det sånn :)

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er fin den. Motoren vil jo få mer luft og luftgjennomstrømningen vil gå enklere enn den orginale ;) Pluss når du får øket kompen osv så tror jeg Indyen vil være en fin Add on. Skal du bytte til større gasspjell også eller?

 

Klart der har du en fordel, siden toppen er av, Blir ikke så mye kødd og få på Indymanifolden da ;)

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mpx 60mm og himlagd kaldluftinntak med Samco bend og rør + et 9630 K%N konfilter.

Mpx'en er vel egentlig strupet inn til 55mm da jeg har porta ut plastmanifoilen når det satt på.

Brukte loddebolt og smelta i vei. Ganske praktisk. Så lagde jeg en fin strømlinjet overgang inni der.

her er bildet av motoren, slik den ser ut i dag.

DSC_0055.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddig og fint motorrom ;) Liker det du gjør!

Var litt rart og se motorrommet uten alt det dill dallet som du må ha til turbo kitet :P Kan legge ut bilde, første bilde jeg tok etter monteringen var ferdig.. litt rotetet, og sikringsboksen senket jeg senere så det så bedre ut..

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei, - hvis du lurer på hvor bilen er nå, - så kan jeg fortelle at jeg kjøpte og hentet den i går :)

 

Den er fortsatt relativt hel og pen, - men den er ikke kjørbar da nedre reimskiva er tatt av og lå løst i bilen. Kjøpte den på auksjon, - og må prøve å få tak i forrige eier for å finne ut hvorfor skiva er tatt av. Peilepinnen var tørr, - så det kan jo være en årsak. Må sjekke og undersøke litt før jeg prøver å turne den og eventuelt prøve å starte den.

 

Kan nevne at vi har 3 Neon'er fra før, - 1 prosjekt og 2 som er "ferdig".

 

[ATTACH]31270[/ATTACH]

post-71019-13804854230444_thumb.jpg

Endret av ram2five

1955 Ford F-600 - 1968 Pontiac Firebird 350 Conv

1977 Chrysler Cordoba Patrol 360 Police - 1996 Chrysler Grand Voyager SE Lux

1998 Chrysler Neon CS HAHN Edition - 1999 Dodge Ram 2500 SLT Laramie

2008 Dodge Caliber SXT Startech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, - hvis du lurer på hvor bilen er nå, - så kan jeg fortelle at jeg kjøpte og hentet den i går :)

 

Den er fortsatt relativt hel og pen, - men den er ikke kjørbar da nedre reimskiva er tatt av og lå løst i bilen. Kjøpte den på auksjon, - og må prøve å få tak i forrige eier for å finne ut hvorfor skiva er tatt av. Peilepinnen var tørr, - så det kan jo være en årsak. Må sjekke og undersøke litt før jeg prøver å turne den og eventuelt prøve å starte den.

 

Kan nevne at vi har 3 Neon'er fra før, - 1 prosjekt og 2 som er "ferdig".

 

[ATTACH]31270[/ATTACH]

 

 

JAAAAA!!! NÅ ble jeg glad! Hadde håpet han som kjøpte den kom på Bilforumet! :D

Jeg venta spent på svar fra BabeMagnetWagon om han fikk kjøpt den tilbake, han var nemlig på Auksjonen også skjønner du ;)

 

Håper på 4 nye tråder om Neon'e dine nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få'n ferdig til 4. Juli i Lillestrøm!. Vi Neon dudes, må samles til en parade.

Han derre Babemagnetwagon, skulle på auksjonen også? Det er ikke deg, vel?

 

BabeMagnetWagon er jo han som bygd den her neon først.. Han som laga tråden her :P

 

Tror kanskje du trodde BMW skrev det jeg skrev..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår