Gå til innhold

Sink slipp lakkproblemer

Ranger emnet


Arne Akebrett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har selv en -07 modell Passat st.vgn, hvor jeg i sommer oppdaget bobler i lakken på oversiden av den bakre hjulbuen. Ser ut som rusten har krøpet fra innsiden av hjulbuen og rundt kanten. Var innom Møller Gjøvik etter ferien og de så på det og tok biler. Har ennå ikke fått tilbakemelding og er naturlig veldig spent på svaret. Om dette er sinkslipp eller noe annet, har ikke jeg kompetanse til å uttale meg om.

 

Frykter de vil hevde at det er ytre påvirkning (steinsprut), men da må de VAG ha konstruert en hjulbue som ikke tåler steinsprut?

 

Hører gjerne om andre har erfaring med rust på hjulbuen til Passat.

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min passat 02mod sedan (reg i 2001) har ingen rust på dører/hjulbuer osv, men litt rundt det ene skiltlyset på bakluka. Det jeg lurte på er om dette blir dekket av garanti? hørte at det var 12 års rustgaranti på denne modellen, er dette sant?

 

Det er ikke så veldig ille, bare noen små bobler, men hadde vært greit å fått fiksa det hvis garantien dekker det, før det utvikler seg til no verre :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer og kjøpe en -06 passat med sink slipp nederst på førerdør og en del lakkbobler rundt kromlister på førerside som jeg antar er sink slipp. Selger som er under Møller har pratet med Møller sentralt, men dem sier det ikke er garanti.

Er det noen som har tatt dette videre f.eks NAF eller Forbrukerrådet?

Er veldig interessert hvis noen har bilder eller dokumenter av andre saker med sink slipp som er utført på garantien av Møller.

 

Er det ikke garanti så styrer du unna å finner en annen passat :o) Skal se om jeg har papirene fra forrige passaten som det også ble bobler i en 2006 mod det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har det ordnet seg for min del.. Etter mye om å men så får jeg tatt lakkboblene på garanti..

Men leiebil fikk jeg ikke, for man fikk ikke leiebil på sånn type garantiarbeid fikk jeg beskjed om... Hmm men jeg fikk leiebil på min forrige passat når jeg hadde samme problem..

Trodde det var slik at kunden ikke lastes når det er garantier ?

Noen som kan noe om dette ? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det ordnet seg for min del.. Etter mye om å men så får jeg tatt lakkboblene på garanti..

Men leiebil fikk jeg ikke, for man fikk ikke leiebil på sånn type garantiarbeid fikk jeg beskjed om... Hmm men jeg fikk leiebil på min forrige passat når jeg hadde samme problem..

Trodde det var slik at kunden ikke lastes når det er garantier ?

Noen som kan noe om dette ? ?

 

Hei

Jeg har hatt passaten inne flere ganger for sinkslipp. Disse gangene har jeg fått låne bil med 50% egenandel. Grunnen til at jeg måtte betale 50*%, sier de er pgav at jeg ikke kjøpte bilen hos de. Men nå er det snart slutt på all rustgaranti på denne, og endeligt fikk de til å lakke bilen og. Etter 7 fårsøk!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at det blir min siste Passat iallefall.. Spes når man møter sånn meningsløs motstand av folk som liksom skal vite hva de driver med !

 

Hei

Jeg og tviler på om det blir passat eller vw neste gang. Dette er 99% møller sin feil, i såfall vist det blir vw/skoda/audi blir det via alternativ importør, feks din bilpartner. Der får du velge lakkverksted, service/reprasjonsverksted/reklamasjonsverksted selv, å må ikke bruke møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kaster meg på denne tråden.

Har en A6, 1,8tq, 2002 mod.

Kjøpt brukt for 1 1/2 år siden.

Viste den for møller høst 2010.

De tok noen bilder og skulle søke om å få dette på garanti.

Fikk opplyst at dette ville ta tid, men Skulle få tilbakemelding på dette.

Ventet helt til juli 2011 med å purre opp tilbakemelding.

Fikk svar at det var sommerferie, men skulle bli kontaktet når dette var ferdig avviklet.

Jeg purret igjen i august.

Fikk tilbakemelding i september!

Det ble da opplyst at det ikke var garanti på,denne type feil/skade.

Men Audi har endret vilkårene og har tatt på seg noe ansvar for dette.

De dekker 70% og resten måtte jeg betale.

Ønsket da en pris på det som jeg skulle betale.

Dette var vanskelig, men skulle få høre etter et par tre dager.

Da ble det stille!

Sendte en Mail på januar 2012, som jeg samtidig kopierte til markedsansvarlig for Audi, hos denne forhandleren.

Fikk tilbakemelding om at de ønsket bilen inn på nytt. De ønsket å se hvor mye skaden har utviklet seg.

Skulle da få en pris på hvor mye jeg må betale.

Leverte A6'n i dag, fikk lånebil gratis!

Skal tilbake i morgen ettermiddag.

Ikke god respons, oppfølging underveis, men ...

Får se hva di sier, frykter det blir dyrt!

Alle dører og skjermer er angrepet.

Er det noen som kan vise til tekst som omhandler garantivilkårene angående lakkfeil/sinkslipp?

Vet at garantien for rust/gjennomrusting ikke gjelder på denne typen skade.

Beklagelig at det er slik, for kjøreopplevelsen i A6'n er fenomenal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg begynner mitt prosjekt hos møller 13.februar... bobler på bakluken og bobler/rust på taket.. 2002mod 1.9tdi 4motion importert i 2005, vet ikkje om d har noe å si om den er importert eller ikkje.. dette er hos møller i bergen, noen som har erfaring me de??

 

Har kun erfaring med delelager i drotningsvik og nesttun, men ut i frå mine opplevelsar der, bør du velge nesttun! Viss resten av systemet i drotningsvik er slik som delelageret, møter du truleg veggen. Men du kan jo ha flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tilbakemelding fra merkeverksted.

Bytte begge forskjellene, gjennomrusting, dekkes 100%.

Dører fremme byttes, deling 70/30

Rep bakdører, baksjermer, bakluke og tak, deling 70/30

Estimert pris 21000,-

Det svir litt.

Skal man kjøre løpet og selge bilen, eller?

Har vel ingen valg.

Men nå ble det real saksbehandling i alle fall, og fått opplyst at det skal være utført innen to mnd. Krav fra Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår