Gå til innhold

Sink slipp lakkproblemer

Ranger emnet


Arne Akebrett

Anbefalte innlegg

OK, da begynner vi å se et større bilde her. Jeg har også en 06 Passat som i en NAF test nylig fikk påvist "Diverse lakkrustblærer/zinkslipp rundt hele bilen, særlig sidedører bak". Jeg var på Møllers skadesenter på Kaldbakken i dag, og fikk avslag pga. at opphavet skyldes "ytre påvirkning". Slik jeg tolker det er panser og begge forskjermer rustbehandlet godt nok og tåler normal steinsprut uten å utvikle rust/zinkslipp. Alle dører, bakskjermer og bakluke har imidlertid langt dårlige beskyttelse - og selv ørsmå "ytre påvirkninger" fra grus, sand, salt osv. (takstmannen måtte bruke lupe og lys...) forårsaker da altså rustbobler/zinkslipp i lakken. Men neida, dette er ingen garantisak... (Bilen er for øvrig superstrøken, uskadet, alle servicer, osv.)

 

Litt interessant; under mitt opphold hos Møller var det to andre Passater fra samme periode som begge var innom for å få vurdert tilsvarende problemer. NAF fortalte om mange tilfeller på Passater, og til og med Møllers mann måtte innrømme at dette ikke var uvanlig. Som kunder sitter vi da med biler som ikke tåler normale norske kjøreforhold, og en IMPORTØR (som igjen eier sine forhandlere) som ikke ser sitt ansvar. Lakkgarantien er en vits. Bruktbilsalg blir vanskelig og verditapet for oss eiere formidabelt.

 

Jeg er nå i ferd med å skrive et brev til importøren. I den anledning sjekket jeg litt på nett - og fant altså dette innlegget. Avhengig av svaret fra Møller vil jeg gjøre mitt til at vi som kunder ikke skal bli lidende av råtten ”rustbehandling” og ansvarsfraskrivelse hos importør. Det er tross alt svært mange Passater på veiene, og manglende gjenkjøp av VAG biler vil bety katastrofe for Møller. Jeg har nå min 10. VW/Audi, som er den siste hvis de ikke ordner opp i sakene. Jeg mistenker at svært mange VAG kunder kan kalles ressurssterke, og med det volumet av aldrende Passater som kommer fremover – vil Møller få et problem hvis de ikke rydder opp på en skikkelig måte.

 

Problemer med Norges mest solgte biler, og ansvaret importøren tar/eller ikke tar – har svært høy mediainteresse (Ref. julingen Toyota har fått i media i det siste). En E-post til en ilter VG journalist med noen linker, sitater og vedlegg er nok til å starte mølla. Websider, facebook grupper, advokater, TV2 hjelper deg, osv. kan jo bli trinn to.

 

”http://WWW.MINRUSTNEPASSAT.NO” er sikkert ledig :)

Avisartikler om ”Massive rustproblemer på Passat” gjør også susen for det glade budskap.

 

Andre som har samme problemer? Gi lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min "skade" koster 2000kr å fikse, ikke mye, men dem er så forbanna arogante og du hører nesten gledes sukk ifra dem når dem finner ut at det ikke dekkes av noe garanti. Og gi litt hjelp er iallefall ikke mulig. Møller (VAG og Audi) har desverre blitt for store og eplekjekke, fordi mye av det jeg leser her hadde nok IKKE skjedd på toyota!

 

Fikk snakka med billakkereren til Møller på Hamar, og han var veldig mennesklig, og syns det var forkastelig at det ikke ble noe garantisak, men at han hadde null å si imot mektige Møller, samt dem som "takserer" sakene.

 

Møller sier det ikke står noe om 6års garanti mot sinkslip, det er noe VAG tyskland ga, som dem har endra, derfor gjelder det også allerede solgte biler. MEN jeg er sikker på at det ble nevnt i en forbisetning ved salg av bilen min ;). Men men.. hjelper lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Men ga du deg på det?? Tror dette er problemet, at for mange gir seg. Jeg skal gjøre alt, forbrukerrådet, NAF, uttalelse fra verksted alt. Går ikke ann å ha garanti, når den ikke er verdt en dritt. Har også lyst til å ringe et motor magasin /blad og spørre om de vi lage en sak ut av dette. Jeg mener at dette bør alle med VW få vite......

 

Jeg støtter deg! Jeg slenger meg på vi hvis et magasin/blad vil lage en sak ut av dette. Dette er forferdelig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da begynner vi å se et større bilde her. Jeg har også en 06 Passat som i en NAF test nylig fikk påvist "Diverse lakkrustblærer/zinkslipp rundt hele bilen, særlig sidedører bak". Jeg var på Møllers skadesenter på Kaldbakken i dag, og fikk avslag pga. at opphavet skyldes "ytre påvirkning". Slik jeg tolker det er panser og begge forskjermer rustbehandlet godt nok og tåler normal steinsprut uten å utvikle rust/zinkslipp. Alle dører, bakskjermer og bakluke har imidlertid langt dårlige beskyttelse - og selv ørsmå "ytre påvirkninger" fra grus, sand, salt osv. (takstmannen måtte bruke lupe og lys...) forårsaker da altså rustbobler/zinkslipp i lakken. Men neida, dette er ingen garantisak... (Bilen er for øvrig superstrøken, uskadet, alle servicer, osv.)

 

Litt interessant; under mitt opphold hos Møller var det to andre Passater fra samme periode som begge var innom for å få vurdert tilsvarende problemer. NAF fortalte om mange tilfeller på Passater, og til og med Møllers mann måtte innrømme at dette ikke var uvanlig. Som kunder sitter vi da med biler som ikke tåler normale norske kjøreforhold, og en IMPORTØR (som igjen eier sine forhandlere) som ikke ser sitt ansvar. Lakkgarantien er en vits. Bruktbilsalg blir vanskelig og verditapet for oss eiere formidabelt.

 

Jeg er nå i ferd med å skrive et brev til importøren. I den anledning sjekket jeg litt på nett - og fant altså dette innlegget. Avhengig av svaret fra Møller vil jeg gjøre mitt til at vi som kunder ikke skal bli lidende av råtten ”rustbehandling” og ansvarsfraskrivelse hos importør. Det er tross alt svært mange Passater på veiene, og manglende gjenkjøp av VAG biler vil bety katastrofe for Møller. Jeg har nå min 10. VW/Audi, som er den siste hvis de ikke ordner opp i sakene. Jeg mistenker at svært mange VAG kunder kan kalles ressurssterke, og med det volumet av aldrende Passater som kommer fremover – vil Møller få et problem hvis de ikke rydder opp på en skikkelig måte.

 

Problemer med Norges mest solgte biler, og ansvaret importøren tar/eller ikke tar – har svært høy mediainteresse (Ref. julingen Toyota har fått i media i det siste). En E-post til en ilter VG journalist med noen linker, sitater og vedlegg er nok til å starte mølla. Websider, facebook grupper, advokater, TV2 hjelper deg, osv. kan jo bli trinn to.

 

”http://WWW.MINRUSTNEPASSAT.NO” er sikkert ledig :)

Avisartikler om ”Massive rustproblemer på Passat” gjør også susen for det glade budskap.

 

Andre som har samme problemer? Gi lyd!

 

 

JA!!! Jeg har på min skoda 04 som jeg har kjøpt gjennom Møller! jeg er svært interessert i og ta opp kampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Føler med dere alle.

Til alle med nyere Passat. SJEKK grundig UNDER dørene på bilene deres. Vask bort ALL skitt, og se nøye.

Dette gjorde jeg, jeg fant sinkslipp på ALLE 4 dørene, under dørene. Jeg har en 2006 modell...

Tok bilen til Møller Trondheim, fikk all den hjelp jeg trengte.

Endte opp med 4 nye dører. Fant også 1 lakkboble på hver av bakdørene. De fjernet også rust på begge kanalene og hellakkerte begge sidene på bilen. Dette var bra og herregud så dyrt det hadde blitt om jeg ikke hadde oppdaga det i tide.

 

Absolutt ALLE her må sjekke under dørene sine, denne sink forgiftninga er forgiftning fra galvaniseringen og etser hull i lakken og setter i gang rust.

Dette er katastrofe for en så ny bil. Rett etter fikk jeg bytta 2 ryggesensorer og vifte i klima annlegget, fikk alt på garantien, noe skryt skal Møller ha som har vært topp mot meg.

 

Har også opplevd dritt fra Møller gjennom denne perioden, som da bilen fikk motorstopp ved utgangen til Møller, gikk inn og fikk NULL hjelp, "ring NAF" sa vedkommende. Satt med samboer og jente på 14 mnd i bilen og det var 20 minus ute. Viste seg at Dieselen hadde frosset pga kulda. Fylte på og den starta, men der fikk jeg sett litt av arrogansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har hatt liknende problem på min -06 passat. Har nå rust på 3 av 4 sidedører rundtkromlista, dette viser det seg at garantien dekker da det kommer fra hullet som lista er festa i. Har rust rundt skiltlys på bakluke + i underkant av bakvindu.

 

Har også rust rundt fester til takrailingen på 4 av 6 fester. Fikk beskjed at dette var pga. feilmontert takboks så det ikke dekket. (bare hvis en var innenfor 5 år.

Men ga meg ikke med det, ringte til importøren i Oslo og snakket med noen på teknisk og også på karroseri, viser seg nå at det har blitt noen utvidelser på garantien rundt railingsystemet, de dekker opptil 7 år gammel bil. Tror kanskje det er blitt utvidet på noen av de andre problemene også.

 

Har noen her prøvd å bruke NAF-advokat? Hadde tenkt til å gjøre det, men nå ser det ut til at jeg slipper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som her er mange med peiling, så slenger inn et spørsmål jeg. Jeg har en 02 passat som har en del små rustbobler på bakluken, og i alle fall en litt stor en (type du ser den fra flere meter avstand). Jeg tror nok at det går på garantien, men problemet er at bilen manger en service (tatt av forrige eier selv, ikke stemplet i heftet). Da får jeg problemer sant?

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er totalt uenig i de oppfattningene mange har her!

 

Har hatt ingen problemer med Møller.

Har både vært på Moss og Lillestrøm. Blir alltid møtt av ett smil og de utfører oppgavene uproblematisk.

 

Hei

Vel, da har du vært heldig. Jeg har "slåss" med min lokale møller siden jeg kjøpte bilen i 2005. Altid er det en kamp om å få ting godkjent av de. Har lakka taket 3 ganger, 2 ganger pgav sinkslipp, 1 gang pgav at de hadde satt på railsen skeivt, slik at den gnagde hull i lakken etter ca 4 mnd. Å bakluka har jeg gidd opp. Slutta å telle etter 8-9 ganger. På den klarer de ikke å få lakken rundt ene hjørne der det var sinksipp. + at siste gangen de lakka den, så forsvant alle merker, det store vw merket på bakluka+ tdi og passat merket en plass mellom møller og mitt hjem. Dette er jo ting jeg har fått dekket, men det går jo veldig mye tid og ergelse i dette. Så neste gang jeg skal ha ny bil, kommer jeg til å ta den inn via en parralellimportør, for da får du velge både lakkverksted og service/reprasjonsverksted selv. Møller har i allefall tjent sin siste krone på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er selv plaget med mye rust bobler på min 05 mod. Bobler ved de fleste festene til chrome rails, på 2 dører og oppå bakluke og under bakvinduet. Ringte vw forhandler i Alta, men fikk beskjed om at bilen akkurat var passert 5 år så det var ingen vits og se på det em gang. Vis det stemmer at dem har forlenget garantien til 7 år så skal jeg prøve på nytt. Dekkes det ikke må jeg bare la bilen få gjennom ruste. Jeg skulle få det på garantien vist det skjedde innen 12 år.

___________________________________

-VW Passat 1.9tdi 4motion 05

-Ford Mondeo 2.0 stv

-Access 250sp 07

-Polaris Rmk 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kan nok være endel som ikke har fått med seg om garantien er utvidet. Det med omlakkering og fjerning av dette svineriet er både kostbart og tidkrevendes.

Jeg har mange bobler på min bakluke nå og får ny omlakkering snart av Møller. Jeg har BARE godt å si om de på lakkavdelinga der.

Kjempegod service. Helt utrolig men sant så har boblene kommet tilbake på mine NYE 2010 dører, men dette tar de igjen.

 

Syns de viser god service jeg, men man kan bare lure på hvor mange Passater som sliter med dette. Jeg tviler på at mange gidder å vaske under dørene, bøye seg ned og se under, for da kan de få SJOKK. Kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
OK, da begynner vi å se et større bilde her. Jeg har også en 06 Passat som i en NAF test nylig fikk påvist "Diverse lakkrustblærer/zinkslipp rundt hele bilen, særlig sidedører bak". Jeg var på Møllers skadesenter på Kaldbakken i dag, og fikk avslag pga. at opphavet skyldes "ytre påvirkning". Slik jeg tolker det er panser og begge forskjermer rustbehandlet godt nok og tåler normal steinsprut uten å utvikle rust/zinkslipp. Alle dører, bakskjermer og bakluke har imidlertid langt dårlige beskyttelse - og selv ørsmå "ytre påvirkninger" fra grus, sand, salt osv. (takstmannen måtte bruke lupe og lys...) forårsaker da altså rustbobler/zinkslipp i lakken. Men neida, dette er ingen garantisak... (Bilen er for øvrig superstrøken, uskadet, alle servicer, osv.)

 

Litt interessant; under mitt opphold hos Møller var det to andre Passater fra samme periode som begge var innom for å få vurdert tilsvarende problemer. NAF fortalte om mange tilfeller på Passater, og til og med Møllers mann måtte innrømme at dette ikke var uvanlig. Som kunder sitter vi da med biler som ikke tåler normale norske kjøreforhold, og en IMPORTØR (som igjen eier sine forhandlere) som ikke ser sitt ansvar. Lakkgarantien er en vits. Bruktbilsalg blir vanskelig og verditapet for oss eiere formidabelt.

 

Jeg er nå i ferd med å skrive et brev til importøren. I den anledning sjekket jeg litt på nett - og fant altså dette innlegget. Avhengig av svaret fra Møller vil jeg gjøre mitt til at vi som kunder ikke skal bli lidende av råtten ”rustbehandling” og ansvarsfraskrivelse hos importør. Det er tross alt svært mange Passater på veiene, og manglende gjenkjøp av VAG biler vil bety katastrofe for Møller. Jeg har nå min 10. VW/Audi, som er den siste hvis de ikke ordner opp i sakene. Jeg mistenker at svært mange VAG kunder kan kalles ressurssterke, og med det volumet av aldrende Passater som kommer fremover – vil Møller få et problem hvis de ikke rydder opp på en skikkelig måte.

 

Problemer med Norges mest solgte biler, og ansvaret importøren tar/eller ikke tar – har svært høy mediainteresse (Ref. julingen Toyota har fått i media i det siste). En E-post til en ilter VG journalist med noen linker, sitater og vedlegg er nok til å starte mølla. Websider, facebook grupper, advokater, TV2 hjelper deg, osv. kan jo bli trinn to.

 

http://WWW.MINRUSTNEPASSAT.NO” er sikkert ledig :)

Avisartikler om ”Massive rustproblemer på Passat” gjør også susen for det glade budskap.

 

Andre som har samme problemer? Gi lyd!

 

Henger meg på.

Hadde en 06 passat der alle fire dører å begge forskjermer måtte lakkeres på nytt pga zink slipp. Var på kalbakken å måtte diskutere om dette kom innefra eller ikke. Trengte ikke akkurat briller for å se at dette var zinkslipp. De prøvde seg med at det var steinsprut, begynner å le for jeg klarer ikke fatte at de faktisk mener det. Fikk til slutt tatt bilder å sendt inn for godkjennig å jeg fikk det på garanti.

Har nå en 09 R-Line som har rullet 25000 km. Denne har det nå kommet bolbler på begge bakskjermer. Drar ned på kalbakken igjen å viser bilen, dette var klassisk skade fra fangern. De mener altså at det er pga gnissing mellom støtfangern å bakskjermen..Hææ ?? Boblene er ikke i mellom fanger å skjerm, men på utsiden av skjermene som straks flasser. Dette har kommet meget raskt, ca 1-2 mnd.

Fikk beskjed om at dette var ikke noe garanti sak å det var igjen vits å ta bilder å sende inn.

Spør hvor mye han tror dette kan komme på, tja en rundt 15000 kr.. Seriøst ? ? Hvordan har det seg at det kan bli så J.... dyrt ? ?

Men jeg gir meg ikke uansett, jeg kommer til å dra dette lenger for man trenger ikke være glup for å skjønne at dette er garanti jobb.

Men tror dette blir min siste vag bil, man må gå over bilen støtt å stadig for å se om det har kommet nye blærer i lakken.

Synes det er slitsomt å kjøpe biler til en dyr penge med så dårlig lakk kvalitet å samtidig krangle å dirkutere når det er klart at det er garanti jobb....

De to bilene før disse passatene hadde jeg ingen problemer med lakken en 98 golf å en 01 golf.

Hadde steinsprut på de også men ALDRI noen lakk bobler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt at du har rust på din 09 R-Line, og at det IKKE er garantisak. Tull og tøys. Høres ut som en mindre seriøs aktør.

Mine 2010 dører fått noen nye sinkproblemer, uten at det har kommet til rust ennå, men det er tatt av Møller Bil.

Jeg er brennsikker på at dette er en garantisak for din bil. Jeg har jo en 06.

Jeg fikk ny bakluke nå for litt siden pga rust ved kromlisten og andre plasser, egentlig ikke en stor jobb å fikse, me. Merkelig så elendig kvalitet på disse delene, greit så lenge de fikser det.

Jeg kommer i alle fall til å følge alle 5 dørene med lupe og kommer det så mye som ei jøvla boble, sendes bilen inn til sjekk. Ikke gi dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vurderer og kjøpe en -06 passat med sink slipp nederst på førerdør og en del lakkbobler rundt kromlister på førerside som jeg antar er sink slipp. Selger som er under Møller har pratet med Møller sentralt, men dem sier det ikke er garanti.

Er det noen som har tatt dette videre f.eks NAF eller Forbrukerrådet?

Er veldig interessert hvis noen har bilder eller dokumenter av andre saker med sink slipp som er utført på garantien av Møller.

-Ski-doo summit 800R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår