Gå til innhold

Smbob

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Smbob

  • Bursdag 12/01/1966

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    1.8tq

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Smbob's Achievements

  1. Hei. Har en A6 1.8tq '02 mod. 230.000 p� telleren. Har hatt noe ulyd i forstillilng, fikk sjekket oppheng og funnet dette ok. Det viser seg å være slakke i tannstag. Fikk pris på bytte hos "søtabror", de skulla ha 17 STORE for bytte av denne.(svenske) Ser her på forumet at det var flere som har "strammet" på selva tannstaget, med godt resultat. Prøvde dette sist uke, strammet litt og ulyden/slakken var borte og kjente at rattetbevegelsen ble litt tyngre. Jeg strammet helt til jeg hørte"knepp-knepp" når jeg svingte på rattet, så slakket jeg opp litt igjen. Funksjonen med selvoppretting virket fortsatt, slik at det ikke ble strammet for mye. Føllte det var velykket! MEN, etter ca 30 mil, så kan jeg høre antydning til samme ulyd igjen og f�ler at rattbevegenlsen er litt lettere enn hva det var like etter stramminegn. - Kan det være at det ble slakket for mye, etter jeg strammet helt til? - Er det noen form for "låsing" av justeringstskruen på tannstaget, kan denne justere seg selv? - Kan det være at jeg etter så få mil må stramme litt til? Hva er andres erfaring på dette? Synest det er litt tidlig at tannstag må byttes, utslitt nå allerede?
  2. Hei. Vet at det på A3 2002 mod er mulig og bytte selve displayet til kjøecomputer. Dette også likt det som min A6 2002. Om dette er likt det som sitter i din bil, vet jeg ikke. Det krever en stødig hånd og litt lodding. Så en annonse på Finn, kode 40212331, som gjelder bytte av display.
  3. Smbob

    Tåkebaklys A6

    Takk takk. Der var hunden begravet. Hadde overgang på tilhengerkontakten ståenes i. Derfor ville ikke tåkebaklyset tennes. Ja, ja. Slik er et av og til :thumb:thumb:thumb:thumb
  4. Smbob

    Tåkebaklys A6

    Hei. Sjekket alt jeg kom til i bakluka, alt så greit ut. Skiltlysvirker ok.
  5. Smbob

    Tåkebaklys A6

    Har en A6 avant, 02 mod. Tåkebaklys virker ikke. Demontere bakluke og skulle bytte pære, men den var i orden. Ingen spenning til pæra når jeg slo på tåkebaklys. Søker derfor hvor releet til tåkebaklyset sitter. Problemet må ligge der, eller ledningsbrudd mot pæra. ja, sikringen er hel og jeg får lys i bryteren når jeg setter på lyset bak. Tåkelys foran er ok.
  6. Inen som vet funksonen på sensoren.?? Har fårr lest ut feilkodene, etter bytte av sensor. Perioisk brudd/kortsluting til GND. Jeg mistenker brudd på kabel fra sensor bak på venstre side. Noen som kjenner kabelnettet på bilen?? Går ledningene fra sensor går til en elektronikboks fremme i bilen, eller om det går til en "boks" bak i bilen? På forhånd takk for tilbakemelding.
  7. Tenkte på det samme. Skal få en som har utstyr til å nullstille feilmeldingen. Må jeg sette opp grunninnstillingene på nytt (lyskontroll)? Men er fortsatt usikker på om det vil virke. Dette da jeg ikke målte noen endring på verdien, når jeg beveget sensorarmen. Inge som vet om det skal virke slik jeg tenker, at den ohmske verdine skal endres? Vi får se etter jeg får slettet feilmeldingene. Forresten noen som vet hvor og hvilket type com instrument (eller hva det heter) man bør ha?
  8. Da har jeg kjøpt ny giver på ebay. Monterte den i dag, bak v.side, men ingen endring. Fortsatt ingen automatisk justering av lysene. For morro skyld målte jeg ny og gammel sensor med ohm meter. Det var forskjellige verdier på ny og gammel sensor. :) Men ingen ohmsk forskjell når jeg betjenten armen.:confused: Sitter igjen med to muligheter. 1. Ny enhet ikke i orden. Svindel eller tilfeldigvis ikke i orden? 2. Jeg tar feil. At det ikke er ohmsk forskjell når men betjener armen. Med min elektronikkbakgrunn tenker jeg at det er slik systemet virker. Noen der ute som har kunnskap om dette? Tenker å sjekke litt før jeg går til merkeforhandler å kjøper en ny sensor.
  9. Da fikk jeg tilbakemelding fra merkeverksted. Bytte begge forskjellene, gjennomrusting, dekkes 100%. Dører fremme byttes, deling 70/30 Rep bakdører, baksjermer, bakluke og tak, deling 70/30 Estimert pris 21000,- Det svir litt. Skal man kjøre løpet og selge bilen, eller? Har vel ingen valg. Men nå ble det real saksbehandling i alle fall, og fått opplyst at det skal være utført innen to mnd. Krav fra Audi.
  10. Kaster meg på denne tråden. Har en A6, 1,8tq, 2002 mod. Kjøpt brukt for 1 1/2 år siden. Viste den for møller høst 2010. De tok noen bilder og skulle søke om å få dette på garanti. Fikk opplyst at dette ville ta tid, men Skulle få tilbakemelding på dette. Ventet helt til juli 2011 med å purre opp tilbakemelding. Fikk svar at det var sommerferie, men skulle bli kontaktet når dette var ferdig avviklet. Jeg purret igjen i august. Fikk tilbakemelding i september! Det ble da opplyst at det ikke var garanti på,denne type feil/skade. Men Audi har endret vilkårene og har tatt på seg noe ansvar for dette. De dekker 70% og resten måtte jeg betale. Ønsket da en pris på det som jeg skulle betale. Dette var vanskelig, men skulle få høre etter et par tre dager. Da ble det stille! Sendte en Mail på januar 2012, som jeg samtidig kopierte til markedsansvarlig for Audi, hos denne forhandleren. Fikk tilbakemelding om at de ønsket bilen inn på nytt. De ønsket å se hvor mye skaden har utviklet seg. Skulle da få en pris på hvor mye jeg må betale. Leverte A6'n i dag, fikk lånebil gratis! Skal tilbake i morgen ettermiddag. Ikke god respons, oppfølging underveis, men ... Får se hva di sier, frykter det blir dyrt! Alle dører og skjermer er angrepet. Er det noen som kan vise til tekst som omhandler garantivilkårene angående lakkfeil/sinkslipp? Vet at garantien for rust/gjennomrusting ikke gjelder på denne typen skade. Beklagelig at det er slik, for kjøreopplevelsen i A6'n er fenomenal
  11. Takk for rask respons. Hva skal jeg søke etter på ebay?
  12. Har en A6 1.8 tq, 2002 mod. Den automatiske høydejusteringen av xenonlysene fisker. Dette startet som en periodisk feil. Fikk da lest av at det var en periodisk feil ved bakre sensor. Det var vist vanlig med ledningsbrudd ved sensor. Feilen ble konstant etter hvert. Har målt ledning og plugg, uten at det er avdekket noen feil. Koblet da av armen til sensor bak. Koblet ohm metret på sensor og målte den mens jeg beveget armen. Trodde funksjonen på sensor var som et potensiometer, variabel motstand. MEN, det var ingen endring av måleverdinen selv om jeg beveget armen fra ytterkant til ytterkant. Det ble målt mellom alle tre pinnene som er i bruk. Noen som vet om sensor virker som en variabel motstand? Hva er verdiene som jeg kan forvente å måle når jeg betjener armen på sensuren manuelt? Er en slik enhet kostbar? På forhånd takk for tilbakemelding.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår