Gå til innhold

Turbo corrado prosjekt!

Ranger emnet


John90

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ein VW Corrado og tenkte og legge ut angående bilen!

 

Planer for bilen er følgende:

 

Andre lykter bak

Angelayes

X-enon kit

Fikse eksos

Emblemfri grill

Samco slanger motorrom

Ny intercooler i front

Nye felga

Senk (coilovers)

Eletriske ruter

Montere Chip

Røde dyser

Polyforinger i understell

 

Bilen Såg sånn ut når eg kjøpte den!

 

DSCF6129.jpg

DSCF6130.jpg

DSCF6131.jpg

DSCF6135.jpg

 

Sånn ser den ut per dags dato:

 

DSCF6148-1.jpg

DSCF6149-1.jpg

DSCF6150.jpg

Endret av John90

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut litt div bilder av overhaling av eksosanlegget på bilen! Då eg kjøpte den gjekk det 2 dager so merket eg at bilen ikkje hadde fullt ladetrykk før du var oppe på 4500 rpm.

Tok ut heile motoren for og få snørt allt 100 %!

Merka då at eksosmanifoilen hang på 4/8 skruer og turboen hang på 2/4 skruer og desse kunne eg skru av for hand, var 8 mm glipe ifrå manifoilen og ned på turboen!

 

Eksosanlegget var ikkje biltilsynet so veldi fornøgd med so dermed blei det visning på eksosanlegget!

 

DSCF6097.jpg

DSCF6123.jpg

DSCF6120.jpg

DSCF6119.jpg

DSCF6118.jpg

 

Diverse bilder av motorrommet uten motor!

 

DSCF6115.jpg

DSCF6114.jpg

DSCF6112.jpg

DSCF6111.jpg

DSCF6110.jpg

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har eit problem med bensin pumpa mi! Nokon andre med corrado som har samme problemet? Når eg sløkker bilen so starter bensinpumpa og går i ca 2 - 3 min før den stopper! Etter dette er bilen seigstartet og den starter ikkje før 10 sek etter eg vrir om nøkkelen! då er bilen sur til eg har fått blåst utav all bensinen.

Står bilen over natta so starter den på fyste turnen på starteren..

Nokon som har hatt nokon lignandes problem?

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd og bytta til eit golf 3 rele. Dette ser ut til og ha samme fungsjonen men litt mindre ampere, men fekk ingen resultat. Kan ta ut releet men alikavel fortsetter pumpa mi og pumpe når tenninga og allt er av. Merkelige greier :S

Er irriterende når du må bruke min 10 sek for og få start på bilen kver gong du sløkker den!

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går en ledning på en føler, rett ved brenseltrykksregulator.

Jord denne.

Kjør en tur og få bilen varm. Deretter skrur du av tenninga.

Da skal rad.vifta og pumpa gå i 10 min.

Hvis vifta og bensinpumpa stopper etter 2 min, tyder dette på en lekkasje. Denne kan være intern eller ekstern.

 

Min mistanke retter seg mot dysene.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har bilde av denne føleren med bensintrykksregulatoren? kor den ligger liksom? bilen min gjekk ikkje gjennom eu godkjenning på grunn av at bensinpumpa gjekk etter du hadde sløkt bilen! Han meinte at han ikkje kunne godkjenne bilen på grunn av at dette var livsfarligt! Han meinte at pumpa skulle stoppe momentant når du skrudde av tenninga..

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det eg og meinte når eg hadde fått gnidd meg i bakhovet eit par gonger! Men trudde kansje det hadde ein sammenheng med koffø bilen min er så treigstarta når den er varm. Når motoren har stått over natta starter den med eingong.

Men når den har vore starta eingong so er det eit helvette og få start på den igjenn.. må kjidne den i 10 sek uten og røre gasspedalen og etter ca 10 sek då kan eg trykke litt på gasspedalen og so starter den. Då er den so full i bensin at eg må ruse den ei lita stund for og blåse ut all bensinen..

Nokon som veit kor stort bensintrykk ein vanlig corrado skal ha?

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corradoclubcanada sitter på ganske mye data når det gjelder forskjellige ting på tekniske opplysninger.

 

Jeg har selv et prosjekt på gang, dette er ganske startklart.

Trenger hjelp til å finne ut en liiiiiten ting:

Svart tempe.sensor i framkant, rett ved BLÅ temp.sensor, hvor kommer denne fra?

Selve kontakten har forsvunnet i rotet, og trenger å vite hvor denne ledningen kommer ut fra torpedoveggen....

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corradoclubcanada sitter på ganske mye data når det gjelder forskjellige ting på tekniske opplysninger.

 

Jeg har selv et prosjekt på gang, dette er ganske startklart.

Trenger hjelp til å finne ut en liiiiiten ting:

Svart tempe.sensor i framkant, rett ved BLÅ temp.sensor, hvor kommer denne fra?

Selve kontakten har forsvunnet i rotet, og trenger å vite hvor denne ledningen kommer ut fra torpedoveggen....

 

Har du nokon bilder av ka kontakt du mangler? isofall kan eg sjekke på min om korleis min er, vist ikkje har eg 2 andre corradoer tiljengelig so skal alltids finne ut kor den går.. Men skulle hatt eit bilde og gå etter?

 

No ser det ut til at bensinpumpa mi har gått til helvette og! Køyrde bortover og idet eg gav gass so kubba bilen, etterpå starta den og gjekk i 4 sek, starta den igjenn og då gjekk den 3 sek osv.. virka som den var tom for bensin og pumpa gjekk ikkje etterpå sånn som den pleier når du skrur av bilen! sto på ein ferjekai so frista og hiva heile drittbilen rett utfor!

vw corrado turbo (solgt)

bmw 730 e32 (solgt)

Volvo 240 turbo (til salgs)

Bmw 325/m3 e36 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nokon bilder av ka kontakt du mangler? isofall kan eg sjekke på min om korleis min er, vist ikkje har eg 2 andre corradoer tiljengelig so skal alltids finne ut kor den går.. Men skulle hatt eit bilde og gå etter?

 

No ser det ut til at bensinpumpa mi har gått til helvette og! Køyrde bortover og idet eg gav gass so kubba bilen, etterpå starta den og gjekk i 4 sek, starta den igjenn og då gjekk den 3 sek osv.. virka som den var tom for bensin og pumpa gjekk ikkje etterpå sånn som den pleier når du skrur av bilen! sto på ein ferjekai so frista og hiva heile drittbilen rett utfor!

 

Dette er i framkant av motor.

Kontakten som skal være tilkoblet svart sensor, er den jeg ikke finner.

DSC00386.jpg

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår