Gå til innhold

Eiriksmil: '82 Toyota Corolla KE70-restaurering

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Hoppsann!

 

I sommer skulle jeg og en kompis til Nordkapp. Hele historien kan du lese her, men i korte trekk dro jeg av veien med en KE70 i Østerdalen og kjøpte en ny samme dag, for å komme meg til Norges nordligste punkt.. Bilen heter Einar, og på under to måneder har jeg 8k bak rattet på den.

 

Før jeg smalt den hvite, som også er en '82 (altså facelift) skulle jeg rive den ned og bygge den opp som pre-facelift med japanske lykter, kromfangere og diverse. Nå er ting litt mer usikkert. Det som er sikkert er at Einar er et mye bedre utgangspunkt for bygging enn den hvite hvor ikke engang taket er rett (party). Det er ennå uklart om Einar blir bygget opp som facelift eller pre-facelift, alt kommer an på hva som skjer med den hvite etterhvert. Det som er relativt sikkert er at den blir lakkert opp i originalfargen, får enten en 2T-motor eller en 4A-GE og noe understell :)

 

I går fikk jeg tak i ny bruksbil, og i dag i 2-tiden fikk vi Einar inn på værste.. Sånn så'n ut etter ca fem timer med skruing :)

 

IMG051-2.jpg

 

IMG054-2.jpg

 

Noe som må lappes:

 

IMG055-2.jpg

 

Fin reservehjulsbrønn og fint bagasjerom generelt, med unntak av det gedigne hullet til venstre.. :D

 

IMG058-2.jpg

 

I morgen blir det vel rydding og mer ribbing vil jeg tro.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok bra :) Samme lekre fargen som corollaen jeg hadde, en slags merkelig blanding av brun, gammelrosa og andre udefinerbare farger! Ser også ut som du har det lekre, sjokoladebrune interiøret :D

 

Hvordan er det å få tak i deler til disse nå?

 

Edit: Ojoj, kjøp denne: http://www.bilforumet.no/tuning-styling/236203-selges-toyota-4agze-dli-pa-170-hk.html

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke felger jeg skal ha på bilen er IKKE førsteprioritet akkurat nå, selv om jeg er superkeen på disse.. :)

288bmtt.jpg

 

Sportmaxx blir det iallfall ikke, så mye kan jeg si. Fake splits can fuck off.. :)

On another note, banking av asfaltmatter er gøy, hehe.. Snart ferdig nå, fikk tatt en god økt i dag, kommer bilder i morgen!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOONGE BIL!!! Var en del av disse før, men alle har rustet vekk/gått til skroten:( Kjente til og med noen som hadde en slik, men den ble skrota i '99.

Er en slik bil som jeg nesten kunne tenke meg å ha...:pray

 

Med tanke på felger så la jeg spesielt merke til disse felga fra Celica-supra. Syntes de passet veldig godt! Jeg likte vel egentlig ikke di felga du vil ha, men du må jjo selg bestemme hva du skal kjøpe å ha:)

144943-1415016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger blir alltid bytta uansett, så det kan du ta med ro.. :)

Har en annen KE70 og:

 

DSC_0157-2.jpg

 

Ellers kom det fram litt mer dritt etter å ha banka asfalt, men det var mye bedre enn fryktet.. :)

 

IMG062-2-1.jpg

 

IMG065-2.jpg

 

Noen random shots av annen rust:

 

IMG069-2.jpg

 

IMG079-2.jpg

 

IMG071-2-2.jpg

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spør David på tscn.no, han har mengder av deler :)

 

Fikk fjernet ymse deler for å kunne ta ut motor forrige uke, så neste uke blir det vel framgang på dette prosjektet, men det står litt stille om dagen da jeg for tiden chiller i sola på Kypros :) Har også et par andre biler å holde på med, så går med litt tid der og..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår