Gå til innhold

Har funnet bilnøkler - hvordan finner jeg eieren?

Ranger emnet


hokus

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er så lett å spore disse, da blir det jo også lettere for en biltyv å finne ut hvilken bil de tilhører. Men, kanskje de kan leveres hos politiet? Vet ikke men...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange banker og finansieringsselskaper gir ut slike brikker du nevner, for aa ha paa noekkelknippet (det er da firmareklame paa brikens andre side). Da er det evt bare aa legge noekkelknippet slik du fant det i en av postens roede postkasser, og posten leverer de videre. Du kan f.eks.ikke ringe til Nordea for a spoerre hvem som eier de, slik at du kan levere de selv.

 

Alternativt leverer du de enkelt og greit hos politiet. De kjenner til mange av disse brikke systemene. Og du kan da levere navn og tlf nr i haap om en liten finnerloenn...

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og for politiet som den mest korrekte vegen å gå. Elers vil jeg gjette på at brikka inneholder noen kontrollsifre for å få lagd nye nøkler.

 

Lure meg klarte å miste den eneste nøkkelen jeg hadde til Corollaen min. Da måtte jeg først til Toyota for å identifisere meg og bilen som igjen ringte inn en kode til en spesifikk låsesmed som produserte "nye-nye" nøkler. Dvs nye som ikke kopiert fra en gammel, slitt nøkkel.

 

Så hvis du gidder KAN du jo høre med Toyota om de gjenkjenner koden. Da kan de kanskje muligens knytte den til et rammenr og en bil med eier.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist til toyota og spurt om de kunne hjelpe deg å finne eier på nummeret, de vil sikkert ikke gi deg data, men mulig de kan formidle kontakt, politiet lagrer de sannsynligvis bare til en evt, dukker opp og spør etter dem.

Mensannsynligvis gidder ingen på toyota å hjelpe deg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår