Gå til innhold

Snart Valg 09, hva skal du velge? og hvorfor?

Ranger emnet


Bead-lock

Anbefalte innlegg

De som klager på skatten er lavpanna. Og bilavgifter er jo til for at samfunnet skal gå rundt. Senterpatiet er jo partiet da.

 

FrP her, vil ha forandring og satser på at Høyre roer de litt ned i budsjettene :)

Sammen kan de få til noe bra tror jeg....

 

Bilavgifter er en helt malplassert avgift som skulle ha vært overført til skatteseddelen siden bare en kvartdel går tilbake til trafikk og samferdsel!

 

La bilistene betaler det det koster å ha bil men det er da ikke bare de med bil som skal betale for at andre kan benytte seg av kollektiv transport, få varene til butikken osv.

 

Jeg vil også fjerne arveavgift siden det er dobbel om ikke trippelskatt, ta pengene inn over skatteseddelen slik det skal gjøres. Øk skattenivået for de som har mest. Fjern formueskatt og innfør skatt på aksjeutbytte, ihvertfall gjør det slik at det blir på kapital som blir tatt ut som fortjeneste.

 

Man kan ikke forsvare avgifter som ikke henger på greip med at "da blir det for lite i felleskassa". Øk skattene så skjer alt på en rettferdig måte fordi det er penger vi må betale før eller siden uansett og mye at de uforståelige skatter/avgifter forsvinner. Mindre byråkrati er også sparte penger :)

 

My 2cent

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

At'n jens bare ga bort en milliard $ til regnskogen vitner om litt... Her i landet har vi veger det snart bare kan kjøres hest og kjerre på men å gi bort penger til andre sia av kloden det har vi råd til... Føkk rødgrønt og det prestisjeopplegget... Det kommer ikke noe godt ut av å gi bort penger i øst og vest som stort sett havner i lommene til diktatorer som kjøper våpen for å terrorisere sine egne og andre.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At'n jens bare ga bort en milliard $ til regnskogen vitner om litt... Her i landet har vi veger det snart bare kan kjøres hest og kjerre på men å gi bort penger til andre sia av kloden det har vi råd til... Føkk rødgrønt og det prestisjeopplegget... Det kommer ikke noe godt ut av å gi bort penger i øst og vest som stort sett havner i lommene til diktatorer som kjøper våpen for å terrorisere sine egne og andre.

 

Så du vil at andre land skal slite og ikke få et bra liv slik at du får bedre kjørekomfort? Er jo ikke så ille og kjøre på gamle dårligere veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Frp, men det er ikke pga bilting.

 

Sammen med Nederland har Norge den høyeste andel trygdede i Europa (og dermed i hele den demokratiske verden).

Det som forverrer situasjonen ytterligere er at Norge OGSÅ har den største andel offentlig ansatte ift. antall hoder i arbeid.

 

Foreløbig blir vi reddet av oljen vår som både gir masse inntekter OG sørger for stabilt høy kronekurs. Tenker ikke på oljefondet, men oljeselskapene betaler f.eks runt 80% i skatt.

 

Dette er en kjempebombe som bare ligger og tikker, for regnestykket går rett og slett ikke opp dersom utviklingen fortsetter i samme retning. Sosialistene er ikke interessert i denne prblemstillingen i det hele tatt. De kaller det "å sette svake grupper mot hverandre" osv.

 

Jeg har ingenting imot hverken trygdede eller offentlig ansatte. Det er bare det at regnestykket går ikke opp! Det må være lov å simpelthen bemerke dette enkle faktum? Å ikke ta tak i denne økonomiske boblen er et kjempesvik mot de som kommer etter oss.

 

Jeg er ansatt i privat sektor og vet at sjansen er stor for at under en Frp regjering vil noen av mine arbeidstaker rettigheter falle bort. Den belastningen er jeg villig til å ta. "Arbeider"partiet har siden 60 tallet effektivt sørget for å legge ned norsk fastlandsindustri i bytte mot kortsiktige goder.

 

Å stemme parti utifra å trygge sin egen arbeidsplass her og nå synes jeg faktisk er skikkelig ego.

Når offentlig ansatte stememr rødt for å trygge sine jobber er det liksom så j*** forståelig og riktig. Hva F*** er langsiktig og solidarisk med det???

 

For ikke å snakke om alliansene de rødgrønne inngår med sleipe storkapitalister som den svindeldømte Kjell Inge Røkke! De skal liksom "ordne opp til det beste for folket" sammen med pengegutta. Jeg blir kvalm. De fatter ikke problematikken ved å sitte på begge sider av bordet.

Så står de etterpå og lyver oss innbyggere rett oppi trynet: De skal holde overklassen i ørene. Ha! Hvem er egentlig overklassen? Er ikke det like mye LO og partipampene i Ap som pengefolkene? De er jo for søren samma ulla!

 

Hadde ikke det blitt bedre med en borgerlig regjering, sier du? Jo, faktisk hadde det blitt bedre. Først og fremst fordi da hadde de knallrøde journalistene hatt en misjon som systemkritikere. En rødgrønn regjering får holde på mye mer i fred og ro enn en borgerlig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil at andre land skal slite og ikke få et bra liv slik at du får bedre kjørekomfort? Er jo ikke så ille og kjøre på gamle dårligere veier.

 

Hvorfor kan ikke de andre landa ordne seg selv? Når vesten bare spytter inn penger mat og nødhjelp vil dem aldri klare seg selv. Blir som å gi unga sine alt dem trenger av penger og mat hele livet.

 

Er ikke bare kjørekomfort jeg tenker på men jeg betaler nesten 50% i skatt, pluss alle andre ville avgifter som drivstoffavgift årsavgift, stømavgift, tobakkavgift, alkoholavgift, miløavgifter av ymse slag osv osv. Når alt er betalt vil jeg tru at jeg sponser staten med 30-50 laken pr måned... GRRRR

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper ikke. Det blir rødgrønn valgseier. Banna bein.

 

De borgerlige krangler værre en kåte hannbikkjer. At det går an!

 

Nå hadde de en kjempemulighet, et folk klare som egg for forandring, men hva gjør de? Skusler det bort i et kaos av latterlige bagateller og barnslige "avtaler". Hva tar de oss for?

 

Særlig Sponheim og Høybråten er ille. De skulle vært tvunget til å jobbe på kommunenivå i minst 4 år fremover. Da hadde de MULIGENS sett hvor idiotisk det blir i det virkelige liv å vedta at noen ikke er bra nok å samarbeide med.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling er bra. Da får man ihverfall gjordt noe.

 

En annen ting med Frp, alle de "skandalene" som er rundt dem. I mine øyne viser det at de folka faktisk er som den jevne normann ikke så ovapå og prektige som f.eks jens som for det første aldri har gjordt et arbeidsslag i sitt liv (leder for arbeiderne er akademiker av rang) og er mer opptatt av å være riktig på alle punkter.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling er bra. Da får man ihverfall gjordt noe.

 

En annen ting med Frp, alle de "skandalene" som er rundt dem. I mine øyne viser det at de folka faktisk er som den jevne normann ikke så ovapå og prektige som f.eks jens som for det første aldri har gjordt et arbeidsslag i sitt liv (leder for arbeiderne er akademiker av rang) og er mer opptatt av å være riktig på alle punkter.

 

Kranglingen blant de borgerlige nå fører kun til en ting og det er et tapt valg.

Vi skulle hatt sperregrense på 10% på Stortinget. Da hadde småpartiene forsvunnet og de store partiene hadde økt takhøyden for å får tak i de velgerne som i dag stemmer på småpartier.

 

Mange mener masse partier er en sikkerhet for demokratiet, mens historien tyder på det motsatte: F.eks har begge verdenskrigene vært mulig på grunn av handlingslammede nasjonalforsamlinger bestående av masse småpartier som ikke ble enige om noenting.

 

Se også på retningen Russland er inne i: Et skinndemokrati som skyter journalister og som EGENTLIG styres av en enkelt mann. Dette har blitt mulig i løpet av 10-15 års periode på grunn av en fragmentert og udyktig opposisjon.

 

Land med to eller tre store partier som bytter på å styre er mye mer stabile enn land med masse småpartier.

 

Når Sponheim og Høybråten frydefullt nyter å "være på vippen", er det historisk sett en større fare for demokratiet enn om det var kun to partier på Stortinget.

 

Frp har ikke hatt flere skandaler enn andre partier. Det er bare det at når "ting skjer" i Frp blir det slått opp som en skandale.

Når det samme skjer i andre partier er det "nødvendige opprenskinger" eller "han/hun er en dyktig politiker selv han/hun slår barna/kjører i fylla/snyter på skatten" osv osv.

Endret av Hot Rod

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer til å stå mellom frp og arbeiderpartiet uansett. :) håper bare frp får endel stemmer mer.

 

om du håper at de skal få flest mulig stemmer så er det vår oppgave, "som folk flest" til å snakke med alle vennene våre å få de ut av soffan og bort til stemmeboksen å slenge rett lapp oppi...

Kanskje motivere til å stemme med en gang på forhåndstemme plassene:respect

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer til å stå mellom frp og arbeiderpartiet uansett. :) håper bare frp får endel stemmer mer.

 

Frp og Ap blir etter alt å dømme de to største partiene, ja.

Men begge vil være avhengige av støtte fra diverse småpartier for å styre.

Dermed kan det stå like mye mellom SV, V og Krf, da disse er typiske vippepartier og notoriske mindretallsterrorister.

 

Særlig Krf og Venstre er veldig troendes til å hindre en endring av kurs selv om godt over 50% av befolkningen skulle ønske det.

 

Det har vært borgerlig flertall på Stortinget samtidig med sosialistisk mindretallsregjering før, og det kan det godt bli igjen.

 

Jeg stemmer Frp, men for usikre velgere skjønner jeg godt at de rødgrønne i valgkampen fremstår som langt mere samlet og styringsdyktige enn partiene på borgerlig side.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår