Gå til innhold

200sx og vinterkjøring


steinknaus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har det siste halve året hatt lyst på ny bil og ny begynner muligheten å by seg for alvor.

 

Og siden jeg er litt frelst av 200sx s14a lurer jeg på hvordan det er med eiere av denne type bil og vinterkjøring.

 

Kjører dere bilen om vinteren selv? Er det vanlig at de blir kjørt om vinteren?

 

Er livredd for å kjøpe en sånn bil og ødelegge den hvis den ender opp med å bli en rusthulk, for å si det enkelt, men 2 biler er ikke helt det jeg vil.

 

Svar gjerne om det er en s13, s14 eller s14a som evt blir vinterkjørt.

 

Og såklart, om noen har noen fantastiske gode alternativer så er det bare å komme med de;)

 

 

Steinknaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør om vinter hvis du vil den skal ruste ihjel, de ruster fort desverre, ekstremt dårlig med no behandlings guffa eller understells masse under skjermene.

 

La sx stå om vinter og bruk en vanlig bil i det kalde halvåret

 

Har en sx selv som tidligere eier brukte om vinter, må gjerne komme å se selv. Den bilen er nå huggemat. (s13)

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3785.jpg :respect

 

Bare husk å grave ut overskuddskjøling fra intercoolern

IMG_3879.jpg

 

én av én Puddinger anbefaler vinterkjøring av og med 200SX S13

IMG_3880.jpg

 

Viktig å sjekke skoningen før sesongstart

IMG_3232.jpg

 

Ser dette ut som en trist S13 som vantrives?

IMG_3249.jpgIMG_3250.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min kommer til å stå i vinter...har ikke prøvd den på vinterføre ennå og jeg har heller ikke vinterdekk, men etter det jeg har hørt av kamerater som har hatt tilsvarende bil på vinteren er det nesten håpløst.

Min er også nesten helt rustfri, og sånn vil jeg at den skal forbli...så da står den i vinter.

 

Får heller ratte rundt i Golfen til bestemora mi elns isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

Kjøpte en s14a i oktober og har kjørt fram til nå og vill fortsette med det. Er verdens enkleste baktrekker å kontrolere på vinterføre. Min har LSD og det er absolutt å anbefale, den hjelper ikke bare på fremkomerligheten men også på hvordan den er å kontrolere.

 

Er du bekjymret for rust så er det bare å få den tektyl behandlet. En kompis fikk sim Mazda MX-5 behandlet for ca 7-8 tusen.

 

PS

Biler skal brukes, ikke stå til pynt!

Og det som brukes det slites ;)

- 08 BMW 325i E92

Til salgs - 96 BMW 750i E38

98 Nissan 200SX S14A - SOLGT///98 Volvo 940 B230FK - SOLGT///02 BMW 525da E39 - SOLGT///96 Volvo 940 B230FK - SOLGT///83 BMW 525i E28 - SPIKER///91 Ford Sierra 1.8TD (Grøss) - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte en s14a i oktober og har kjørt fram til nå og vill fortsette med det. Er verdens enkleste baktrekker å kontrolere på vinterføre. Min har LSD og det er absolutt å anbefale, den hjelper ikke bare på fremkomerligheten men også på hvordan den er å kontrolere.

 

Er du bekjymret for rust så er det bare å få den tektyl behandlet. En kompis fikk sim Mazda MX-5 behandlet for ca 7-8 tusen.

 

PS

Biler skal brukes, ikke stå til pynt!

Og det som brukes det slites ;)

 

 

 

Du tenker ikke på at det ikke er mange pene s13 igjen?

om noen få år er det nesten ingen igjen, bruk en gammel volvo, merc eller no, de klarer å spinne på vintern de også.

 

S13 tar seg ikke bra frem heller.

 

S14 er sikkert noe mer holdbar med tanke på rust, men s13 er håpløs, men jeg vet ikke, aldri sett under karosseri deler på en s14, kun drevet med s13 og den er ikke behandlet mot noe, så vidt det er noe grunning under der.

 

folk stoler så sinnsykt blindt på den j... techtylen, den fungerer ei stund, til den begynner å slippe og det kommer luft mellom techtylen og bilens gulv, så når temperatur endrer seg fra kaldt varmt kaldt varmt og salt ikke minst, så kommer rusta og du ser den ikke forde den er GJEMT under techtylen.

 

Jeg har selv hvert borti dette, ikke bruk fine hele pene biler på vinter, bruk heller noe med tykkere stål som takler mer og vask selvfølgelig bilen ofte på vinter, samt poler før vinteren setter inn.

 

sxene skulle hvert fredet fra vinterhalvåret som varer 9 mnd :(

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Brukte min i vinter. Hadde planer om å la den stå, men etter rådebank i sommer ble det for lenge å være uten den fra august til januar (klarte ikke å la den stå når jeg først fikk den tilbake). Morsomte jeg har kjørt på vinteren i alle fall, men må nok ut med noen lapper for rustbehandling i løpet av sommeren.... flasser ganske bra nå i hjulbuene bak.. Hehe.

Neste vinter er det innkjøp av noe billig morro og heller sette inn S14a.

 

Men selvfølgelig, kjører man på ikke-saltede veier på vinteren, er det jo ikke noe problem :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte en s14a i oktober og har kjørt fram til nå og vill fortsette med det. Er verdens enkleste baktrekker å kontrolere på vinterføre. Min har LSD og det er absolutt å anbefale, den hjelper ikke bare på fremkomerligheten men også på hvordan den er å kontrolere.

 

Er du bekjymret for rust så er det bare å få den tektyl behandlet. En kompis fikk sim Mazda MX-5 behandlet for ca 7-8 tusen.

 

PS

Biler skal brukes, ikke stå til pynt!

Og det som brukes det slites ;)

 

7-8 lapper for rustbehandling? hahahahaha, verste jeg har hørt, det gjør man for 200-300kr selv med AKKURAT samme resultatet! Herregud, da blei han kompisen din rana:m'm:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår