Gå til innhold

Is-Bjørn

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Is-Bjørn

  • Bursdag 10/23/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilen
  • Modell (eks S4)
    750i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Fylke
    Troms/Vestfold

Contact Methods

  • Bosted
    Sørby

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Is-Bjørn's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=53276964 Bilen kan sees på Vollen, Horten. Velholdt og god bil selges. Listepris i 1996 var 1.660.000,- NOK. EU-godkjent til oktober 2016. Fullstendig service hefte medfølger. Understellbehandlet tidligere i vår med olje (Vestfold antirust). Har kvitteringer på alt som er gjort med bilen de siste to årene, Utstyr - Elektrisk justerbart ratt - Elektrisk justerbare seter med memory på førersiden - Oppvarmet ratt - Trinnløs setevarmer - Oppvarmet utvendige speil - Automatisk avblending av innvendige speil - Alarm - Cruise control - Traction control - Park distance control - Elektrisk rullegardin i bakruta - Kassett radio med cd veksler i bagasje rommet, DSP (Hi-Fi system fra 1996) - To sone klima anlegg (manuell vifte kontroll) - Koppholder forran - Ski-luke - Soltak glass Utbedringer gjort med bilen i de to årene jeg har hatt den (noe av dette er deler av servicer): - Nytt batteri - EU ok til oktober 2016 - Ny bensin pumpe i tanken - Nye dempere foran - Lenkestag venstre side foran ble byttet under skifte av dempere - Nye bremse skiver og klosser bak - Ny chrom list på c stolpe høyre side - Ny nedre høyre bærearm - Ny reim til A/C og dynamo - Nye luft filter - Nye plugger - Ny bremse væske - Ny kjølevæske - Ny bensin tank - 4- hjuls kontroll - Byttet øvre bærearm begge sider bak - Powerflex foringer montert i casterstag foran for å forhindre risting under bremsing - Omprogramert fra tysk til engelsk - Bremserør bak utbedret under jobben med bensin tank bytte Kjente feil med bilen: - Bakfelger bør byttes da de ikke er helt runde - Rust rose høyre bakskjerm - BC (kjøre computer) i instrumentering fungere ikke, men fungere fint i senter konsollen. - Koppholder bak sitter fast - Elektrisk innfellbare speilene feller seg ikke inn - Dotmatrix display til klima er ubrukerlig - DSC (traction control) lys for varsling at den er skrudd av, lyser ikke - Airbag lys lyser når bilen er "kald" modus, forsvinner når bilen er blidt "varm". Er vist en sensor i passasjer sete som må byttes.
  2. Har prøvd en BILLIG OLM327 Bluetooth på min uten hell. Men disse er da også kjent for å kun fungere på en god dag.
  3. Hei, Er det forsell på S14 og S14A på dette kanskje? For min er "kraftig" nok til at begge hjula slipper på tør asfalt, men clutchen min sliter litt
  4. Bilder av min (work in progress):
  5. Hei, Har nettopp fått en "hylende tikke" lyd, kun åver 4000rpm og kun med turbotrykk. Startet med bare lyd, men etter et par dager lader den ikke mer en 0,3 bar (ladet fra før 0,5) Høres ut som om lyden kommer fra venstresiden. Noen her som har en ide om ka det kan være?
  6. Ok, takk uansett :) Har bare oppdaga at mange av FMIC kittene forutsetter fjerning av tåkelysan. mens din har dem intakt.
  7. Hei, pen bil. Hvilket merke er FMIC'n din (kit)? Driver å planlegger mods til min egen ;)
  8. Hei! Kjøpte en s14a i oktober og har kjørt fram til nå og vill fortsette med det. Er verdens enkleste baktrekker å kontrolere på vinterføre. Min har LSD og det er absolutt å anbefale, den hjelper ikke bare på fremkomerligheten men også på hvordan den er å kontrolere. Er du bekjymret for rust så er det bare å få den tektyl behandlet. En kompis fikk sim Mazda MX-5 behandlet for ca 7-8 tusen. PS Biler skal brukes, ikke stå til pynt! Og det som brukes det slites ;)
  9. Fant ut av det :) Det var luftmengemåleren, den var ikke gåen men skjitten og dermed ga det ikke utslag på diagnosen. Kjøpte noe jeg ikke har vert bortig før: CRC LMM rens Skrudde ut LMM dynka den i rensen og lot den tørke for så montere den igjen. jeg kjente forsell med en gang men det tok tre fire dager før han virka som han skal :D No har æ et jamt drag fra ca 2000 til 4000 Takk for hjelpen :D:D:D
  10. er den chipet? det er ikke min.min er ikke død under 3000rpm men treg. eksplodere over 3000rpm
  11. Har nylig byttet luftfilter (orginalt), og en sjekk av feilkoder. så tror ikke det er LMM heller. Tror alt er som det skal, bare æ som ikkje e vant til bilen :P Blir effektkurven anerledes ved chiping?
  12. Hei! Har kjøpt en 2002 525d (163hk) men synes den er treg på lave turtal. Må over 3000rpm før at det skjer noe. har hørt fra en kompis som har kjørt en trimma slik at den var nermere motsat Er dette slik disse bilene er eller har jeg problemer en eller annen plass? :wonder:
  13. Takk takk Ja kjøpte dem på volvoforum
  14. Ja stemmer det :D Fikk svaret på fagprøven i dag og æ besto ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår