Gå til innhold

Noen tanker om senk, felg og krengestag.

Ranger emnet


Belia

Anbefalte innlegg

945'en subber i det meste av fartsdumphelsike her i Trondheim. Er lei nå.

 

Hva tror dere om egenskapene hvis jeg hever til enten originale fjører eller originale turbofjørene (som senker 15 mm?. I tilfelle vil jeg da gå for grovere krengestag og 18 toms.

 

I dag står bilen på Lesjøfors-fjører som senker 40mm, Sachs Advantage Sportsdempere (liker disse) og 23/19 stag. Muligens det bakre er 21, husker ikke. Er ellers familierigga med 16 toms, men det blir for lite.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

945'en subber i det meste av fartsdumphelsike her i Trondheim. Er lei nå.

 

Hva tror dere om egenskapene hvis jeg hever til enten originale fjører eller originale turbofjørene (som senker 15 mm?. I tilfelle vil jeg da gå for grovere krengestag og 18 toms.

 

I dag står bilen på Lesjøfors-fjører som senker 40mm, Sachs Advantage Sportsdempere (liker disse) og 23/19 stag. Muligens det bakre er 21, husker ikke. Er ellers familierigga med 16 toms, men det blir for lite.

 

Jeg har en 940 som var orginal fabrikksenket med sachs og fjører.

Monterte Bilstein Sprint mener jeg det var og lesjøfors fjører, kappet 2runder foran og bak etter godkjent i vognkortet...

+ skal korte inn demperene 6-7cm, så bakstillinga henger der, når løfter den...

Kjører 18x8" bare da, men skal montere ny momentramme fra bakaxel.

Da blir den fin og stiv, trenger ikk xtra krengningsstaga på 25mm da, som egentlig var planen min da, blir fin og stiv uten nok i førsteomgang vil jeg tro...

 

Lykke Til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 940 som var orginal fabrikksenket med sachs og fjører.

Monterte Bilstein Sprint mener jeg det var og lesjøfors fjører, kappet 2runder foran og bak etter godkjent i vognkortet...

+ skal korte inn demperene 6-7cm, så bakstillinga henger der, når løfter den...

Kjører 18x8" bare da, men skal montere ny momentramme fra bakaxel.

Da blir den fin og stiv, trenger ikk xtra krengningsstaga på 25mm da, som egentlig var planen min da, blir fin og stiv uten nok i førsteomgang vil jeg tro...

 

Lykke Til!!!

 

Takker.

Poenget mitt er egentlig å gå i motsatt retning, med høyere bil, grove krengestag og 18 toms. Noen med erfaring med dette?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir fælt og se på. men sikkert greit og kjøre på

 

Hehe. Er nok mer av Greensilver-skolen som liker strøkne 940'er med fine hjul og moderat senk. I mitt tilfelle er det faktisk for å overleve vinteren på Byåsen med mye bakker og dumper og elendig brøyt.

Synes 40 mm som nå ser bra ut, men subber altså.

Forresten noen som har bilder av høy 940 med 18 felger?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er nok mer av Greensilver-skolen som liker strøkne 940'er med fine hjul og moderat senk. I mitt tilfelle er det faktisk for å overleve vinteren på Byåsen med mye bakker og dumper og elendig brøyt.

Synes 40 mm som nå ser bra ut, men subber altså.

Forresten noen som har bilder av høy 940 med 18 felger?

Har noen bilder før senk, men er og spy av!!!

NyvaskabilmedAdd-onskjrte001.jpg

NyvaskabilmedAdd-onskjrte005.jpg

NyvaskabilmedAdd-onskjrte007.jpg

NyvaskabilmedAdd-onskjrte009.jpg

Ser ikk ut med 40mm senkesett uten 2ringer's Kapp

Håper du vurderer sterkt Kapping istedenfor, skal du ha høy bil må du bestille krengningsstag 25mm foran og bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder før senk, men er og spy av!!!

 

Ser ikk ut med 40mm senkesett uten 2ringer's Kapp

Håper du vurderer sterkt Kapping istedenfor, skal du ha høy bil må du bestille krengningsstag 25mm foran og bak..

 

Hehe. Tror nok en 945 ser bedre ut høy enn sedan'en gjør. Skikkelige kantfelger tåler nok høyere bil. Må nok gå for 25mm tror jeg ja.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vil få litt mer bakkeklaring hvis du bytter fra 16" til 18" felger.

Her er et bilde av min bil med lesjøfors framme og orginalhøyde bak og 18"superdtm

 

Synes det ser bra ut. Hvordan funker det med original bak og lesjø framme? Hvilke krengestag bruker du?

Blir vel felg i samme gata som SuperDTM. Klassiske 940-felger:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser bra ut. Hvordan funker det med original bak og lesjø framme? Hvilke krengestag bruker du?

Blir vel felg i samme gata som SuperDTM. Klassiske 940-felger:)

Orginale krengestag på min bil. Funker helt greit å kjøre med lesjøfors framme og orginalt bak. Demperne var ganske slitte damen det var helt ok. Eneste var at bilen var litt mjukere bak enn framme. Hadde sikkert hjelpt med noen stivere krengestag bak også. Har du brukbare dempere også blir det nok helt knall. Nå kjører eg med kappa lesjøfors og bilstein sprint, og det er i overkant stivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale krengestag på min bil. Funker helt greit å kjøre med lesjøfors framme og orginalt bak. Demperne var ganske slitte damen det var helt ok. Eneste var at bilen var litt mjukere bak enn framme. Hadde sikkert hjelpt med noen stivere krengestag bak også. Har du brukbare dempere også blir det nok helt knall. Nå kjører eg med kappa lesjøfors og bilstein sprint, og det er i overkant stivt.

 

Ok. Jeg har gått opp ett hakk både foran og bak på krengestag og med Lesjø. Likevel krenger den mye mer enn min V70D5. Tror jeg går for Mekonomen forsterket bakfjører sammen med Lesjø framme foreløpig. Må få fatt i 25mm kreng framme/bak. Er sugen på å prøve. Så blir det nye 18 til våren. Åpen for forslag og gode tilbud på felg og dekk:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår