Gå til innhold

Mistet lappen, Mistet jobben, økonomiske broblemer.

Ranger emnet


pekka1

Anbefalte innlegg

Kansje moderator skal opprette egen forum bare for de som har mistet førerkort...hehe:coplight

 

Rett i underkant av en periode på tre år har jeg klart å få 8 prikker, som selvfølgelig resulterte i førerkortbeslag.

 

To fotobokser, en laser og to forbikjøringer. For å ta den siste hendelsen som forøvrig også var helt lik den nest siste for ca et år siden...håpløst:(, fem biler på langstrekket mitt oppe på Dovrefjell, de kjørte alle i 74kmt i 80kmt sone, med en campingbil (nederland) først i køen. Jeg tok en fin og kontrolert forbikjøring, la meg inn foran Campern og slapp gassen og bilen komtilbake til 80kmt, kjørte så videre i 1 km så ble alt blått i speilet.

 

Fikk beskjed om at forbikjøringen var helt fin men at jeg brukte for lang tid til å komme tilbake til 80kmt. Fikk et relativt udramatisk foreleg, men på grunn av prikker tok de lappen.

 

Fikk 6 mnd beslag. Har nå 3 mnd igjenn.

 

Dette fikk store konsekvenser for oss som familie da jeg jobber som lastebilsjåfør. Min Samboer kan ikke kjøre bil etter en ulykke for en tid tilbake. Vi har tre barn som MÅ kjøres til og fra skole.

 

Sendte selvføgelig klage med en gang, fikk avslag. Sendte så en søknad på å få den tilbake nå før vi gikk fulstendig konkurs, men fikk også nå avslag med en begrundelse på at de ikke kunne se sammenheng med førerkortbeslag og at jeg mistet jobben for så å få økonomiske problemer.....Hva skal man si!?

 

Så det er sagt så var de første sakene på tilsvarene hastighet 10-15 kmt over fartsgrensen.

 

Noen forslag her?

Endret av pekka1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjør (pent) uten lappen og håp på at det går bra. Det redder riktignok ikke jobben, men går vel ann å ta en deltidsjobb i butikk el. så lenge?

 

Mange er avhengi av lappen, og det å miste lappen kan bety lite for en, mens som i ditt tilfelle mister du jobb, får ikke barn på skole, økonomi går i dass osv, kjør litt penere i fremtiden da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må nok kjøre en del saktere neste gang, er jo ikke lenge før det er raskere å gå en å kjøre bil. Men det er litt rart å tenke på...samtidlig som meg så var det en kar som ble tatt i 160kmt, han mistet også førerkortet, dåg i 9mnd men likevel så blir hans straff "mildere" en min... Han var 19 år og bodde hjemme til mor...mens jeg måtte få hele familie livet snudd på hode, barna lider stort opp i dette. Det vil ta lang tid før vi kommer oss ut av dette økonomiske helvette hær. 25.000.- netto som går tapt hvær mnd i 6mnd, det er 150.000.-

 

Har søkt jobber så det holder, men det er ingen som vil ha en som de "vet" slutter etter han får igjen lappen.

 

Fikk karantene hos NAV da de mente at dette var noe jeg kunne for selv...hehe, ja jeg vet da det for i svarte...men HALLO!!!

 

Fikk avslag på sosialen for min samboer tjente for mye:Devil::Devil::Devil:

 

Ja ja...Skulle vært "lik straff for alle", dere forstår hva jeg mener....må stikke, namsmannen ringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sies at man ikke skal straffes for samme forbrytelse flere ganger her i norge men dette gjør man jo støtt. Ved grove uvertredelser i trafikken så må man 1: sitte inne. 2: Får bot. 3: Mister lappen. Det er 3 straffer for en og samme "ugjerning" det.

I ditt tilfelle så er det 1:bot. 2:Miste lappen. 3:Miste jobben. (4:Kan i værste fall føre til miste hus og hjem hvis som du fleiper med namsmannen ringer.)

 

Nei er som det har blitt sakt utallige ganger her inne. Bilførere er norges tyngste kriminelle. Men nå er det jo snart valg så da er det vel kansje på tide folk vokner og gjør sin plikt og fikser ett totalt regjerings bytte.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sakt Kong Erik!

 

Det er litt morro nå som jeg selv har havnet oppe i en slik situasjon som så mange her innen før meg har vært i. Det med namsmannen var tull der og da, men han har ringt... det er ikke morro, men det som er morro har jeg ikke fortalt enda...jeg har en annen utdanelse...som flyger...jeg har OG flyr regelmessig for Politiet (jeg er sivil ikke politi) dette er foreløbig ikke noe jeg tjener penger på (lærling, men flyr selvstendig). sakens kjerne er slik: jeg kan ikke kjøre moped eller redde min familie fra økonomisk ruin, men jeg kan fly overvåkning og utrykning for politiet som Kaptein/fartøysjef i Norge....hahaha, Håpløst!!!

 

Hva skal man si??? Kunne jo vært greit om vært enkelt individ som behandler slike saker faktisk prøvde å se hele bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje moderator skal opprette egen forum bare for de som har mistet førerkort...hehe:coplight

 

Rett i underkant av en periode på tre år har jeg klart å få 8 prikker, som selvfølgelig resulterte i førerkortbeslag.

 

To fotobokser, en laser og to forbikjøringer. For å ta den siste hendelsen som forøvrig også var helt lik den nest siste for ca et år siden...håpløst:(, fem biler på langstrekket mitt oppe på Dovrefjell, de kjørte alle i 74kmt i 80kmt sone, med en campingbil (nederland) først i køen. Jeg tok en fin og kontrolert forbikjøring, la meg inn foran Campern og slapp gassen og bilen komtilbake til 80kmt, kjørte så videre i 1 km så ble alt blått i speilet.

 

Fikk beskjed om at forbikjøringen var helt fin men at jeg brukte for lang tid til å komme tilbake til 80kmt. Fikk et relativt udramatisk foreleg, men på grunn av prikker tok de lappen.

 

Fikk 6 mnd beslag. Har nå 3 mnd igjenn.

 

Dette fikk store konsekvenser for oss som familie da jeg jobber som lastebilsjåfør. Min Samboer kan ikke kjøre bil etter en ulykke for en tid tilbake. Vi har tre barn som MÅ kjøres til og fra skole.

 

Sendte selvføgelig klage med en gang, fikk avslag. Sendte så en søknad på å få den tilbake nå før vi gikk fulstendig konkurs, men fikk også nå avslag med en begrundelse på at de ikke kunne se sammenheng med førerkortbeslag og at jeg mistet jobben for så å få økonomiske problemer.....Hva skal man si!?

 

Så det er sagt så var de første sakene på tilsvarene hastighet 10-15 kmt over fartsgrensen.

 

Noen forslag her?

 

godt gjort å få 8 prikker:oohh det var nok for alle traffikanters beste å få deg vekk fra veien så ikke liv gikk tapt:coplight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være den stygge store ulven.

 

Om sertifikatet betyr så mye for deg og din familie, spesielt i din jobb hvor du er avhengig av å ha lappen så burde du vel ta det litt med ro? Å få 8 prikker på 3 år bør ringe ei bjelle.

 

Kan være enig i at den siste forbikjøringen var sur, spesielt siden jeg selv er imot den idiotiske regelen om at det ikke er lov å kjøre over fartsgrensa (som gjør at hele poenget blir borte med forbikjøring) men nå er det sånn at regelen er der, så da burde man prøve å følge den så godt som mulig..

 

Du får bare prøve å se på at du er "heldig" som "bare" slapp unna med 6 måneder så du slipper å kjøre opp på nytt. Du har heldigvis "bare" 3 måneder igjen, så da vil det nok snu seg til det bedre skal du se.. :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår