Gå til innhold

Flyndra90

Bruker
  • Innholdsteller

    49
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Flyndra90

  • Bursdag 11/16/1990

Contact Methods

  • Bosted
    lillestrøm

Flyndra90's Achievements

  1. Etter litt googling og leting fant jeg ut at det ikke er noe enkelt sted å føre gjennom. Er en gummigjennomføring bak batteriet, men var langt ifra lett å få noe gjennom da alt var tettet igjen med silikon eller noe. Etter mye om og men så fikk jeg den nå igjennom.
  2. Har en 2.gen Mazda 6. Noen som har bygget anlegg i denne før? Trenger å finne et hull i torpedovegg jeg kan trekke strøm gjennom. Vil unngå å bore. Er bare 25mm så bør vel finnes et sted det er plass eller?
  3. Tviler på at det er løst, problemet startet før jeg la om til sommerdekk, i tillegg til etterstramming. Men kan se nærmere på det etterpå. Men bytting av kulelager er ikke noe en bør starte på selv eller? Kan ikke se for meg at det skal være såååå jævli vanskelig. hmm
  4. Hei, den siste tiden har jeg hatt en ulyd fra høyre fremhjul (tror jeg). Lyden blir høyere jo fortere jeg kjører, og når jeg svinger til høyre forsvinner lyden. Dette er vel kanskje et hjullager eller noe som synger litt på siste verset. Uansett det jeg lurer på er om jeg på noen måte selv kan avdekke om det er det som er feilen, og få lokalisert feilen ordentlig. Er ikke så lett å høre hvor den kommer fra når jeg sitter inne i bilen, da lyden ikke høres så godt før jeg kommer oppi en 30-40km/t. Er dette noe jeg kan klare å bytte selv? Har hørt at det kan være litt vrient, men verkstedet skulle ha 2500,- pr stk som skulle byttes og det passer litt dårlig da jeg nettopp har hatt den på verksted for nesten 10 lapper + veiavgift og forsikring og alt skal betales med en ussel lærlinglønn. Er en polo 1,6 6N9 97 mod forøvrig. På forhånd takk :)
  5. han hadde vikeplikt fra høyre han også, hadde jeg kommet derfra hadde det nok smelt uansett, så er jo litt uflaks sånn sett. Det er et hushjørne på hver side av veien som gjør krysset uoversiktelig, selv om det 50 eller 40 i fartsgrense der så er det jo ingen som kjører ut i krysset i den farta, bortsett fra han da. >.<
  6. Hei, dette har oppstått de siste 2-3 dagene, og bilen min går ikke på tomgang. For å holde bilen igang må jeg holde på gassen hele tiden. En sjelden gang blir den ikke kvelt og da ligger den på rundt 400 omdreininger og er på nippet til å bli kvalt. Jeg har hatt problemet tidligere men da gikk det over av seg selv uten at jeg gjorde noe spessielt. Noen som aner hva det kan være? Noe jeg kan sjekke selv? Jeg har fint lite peiling på bil, men er det ikke noe tomgangsjusteringer eller noe som kanskje kan være feil? Er ganske irriterenes når bilen slokner ihvert kryss og servo, bremser og alt slutter å fungere. Eller når jeg girer hvis jeg ikke er kjapp nok. Er forøvrig en vw polo 1,6 6n 97 mod. Takker for hjelp :)
  7. Nei, det var jo min skyld. Selv om veien jeg var på er en større vei så er det høyreregel på stedet. Han kommer ut av et uoversiktelig kryss i rundt 40km/t. Tror ikke jeg orker å kverrulere meg frem til at det var han sin skyld, fordi da må jeg nesten lyve, jeg kom ikke så veldig fort, men har som sagt vinterdekk og på vått varmt føre så er ikke det noe særlig tess, så jeg har med andre ord ikke kjørt etter forholdene. Skulle ønske jeg kom fra andre sia, for det hadde blitt kræsj uansett. Om han svimte av veit jeg ikke, men han hang med hue og kjørte rett i grøfta og ødela litt plast på andre siden av bilen også, og det var ikke noe kraftig sammenstøt, jeg kjente det knapt. Kansje 5km/t, grunnen til at det ble så mye skader, var fordi han var i ganske stor fart og derfor skrapte jeg opp begge dørene og bakskjermen hans i tillegg. Ble forøvrig 6000 i egenandel og 40% bonustap. Passet veldig fint ettersom jeg ikke er i ordentlig jobb og allerede ikke har nok penger til å betale alt av regninger.
  8. Jeg var ute å kjørte idag og hadde et lite uhell. Var i noen smågater, hvor jeg kom på selve hovedveien. Det kom en gamling i full fart ifra høyre og fronten min traff han i siden forran. Han fortsatte fremover så hele siden hans ble skrapet opp, pluss at han svimte av eller noe så han kjørte rett i et gjerde på andre siden av krysset også. Det var høyreregel der også, så at han kom i full fart hjelper meg fint lite yey -.- Uansett bulket jeg fronten min ganske greit å knuste en lykt. Det ser heldigvis ikke ut til at det var noe annet en plast som ble ødelagt, men hele fangeren må nok byttes ut. Jeg lurer litt på hvor jeg kan få tak i deler og hvor mye det koster, bor i akershus. Tenkte og oppsøke en bilopphogger, kjører en rød 97mod polo så burde vel være greit å få tak i deler? Også lurer jeg litt på hvor mye skaden på den andre bilen vil koste meg, mye er det i bonustap ved slike småuhell? 20% eller mer?
  9. Feil, han er i prøveperioden. Så han må ta oppkjøring på nytt uansett, med mindre han slipper å miste lappen.
  10. Ikke med mindre det står skilta om det, er jo mange ganger de bruker overvåkning til undersøkelser, men de får ingen straff fordi man ikke blir opplyst om at man blir overvåket. Er ganske strengt det der.
  11. Hvis man skal sammenligne kjøring i hasjpåvirket og alkoholpåvirket tilstand vil jeg si at det er mye bedre å kjøre i hasjpåvirket tilstand. Jeg skal ikke nekte for at jeg har kjørt i hasjrus, og vet selv ganske godt hva det innebærer. Man blir forsiktigere fordi man er fullt klar over at alle sanser ikke er helt på topp. Reaksjonsevnen er kanskje svekket litt, men man konsentrer seg også mye bedre, ikke pga hasjen i seg selv, men fordi man vet at man er påvirket. Men bra er det absolutt ikke, er veldig mye større risiko for en ulykke når man er ruset, men kan ikke sammenlignes med å sette seg i bilen sørpe dritings for da er det nesten 90% sikkert at det skjer en ulykke utifra mine erfaringer. Ikke at jeg har fyllekjørt selv, for det har jeg faktisk aldri gjort. Skal sies at hvis du trekker en svær bong og setter deg i bilen rett etter at det kicker inn for fullt så har man ikke så veldig mye kontroll, de gangene jeg kjørte var det når rusen begynte å avta. Ikke bra, men driver heldigvis ikke med sånt lenger. Hasj er bortkasta penger og tid, men det skjønner vel ingen av de som røyker selv... men jeg ser det ganske klart nå i ettertid hvor mye tid jeg har sløst bort på det drittet der. En kompis av meg ble tatt for 3-4 uker tilbake, og det har ødelagt ganske mye for han både jobbmessig og diverse, tipper på 2,5 år uten lappen minst, en heftig bot og noen dager i buret.
  12. 6 måneders utsettelse tror jeg det er, samtidig får du en bot på noen tusenlapper. Du får ikke bot for å lyve til offentlig politimann i en sak der du er tiltalt, derimot er det 5000 kroner i bot å oppgi falske personopplysninger til politiet. :)
  13. Tror ikke det er noen negerkuse jeg har brukt, er en slags slipemaskin som tar veldig grovt, går litt fortere en å bare pusse. Noe av rusten hadde gått litt dypt, derfor måtte jeg slipe bort ganske mye, og derfor er ikke overflaten rett lenger, og hovedspm mitt var hva jeg burde bruke for å få det helt rett, for det fikk jeg ikke til med glassfibersparkel. :) Kan forsåvidt teste med en skrutrekker, men jeg pusset jo med pussepapir etterpå og det kom ikke frem noen brune striper da ihvertfall.
  14. Hei, jeg kjøpte meg en polo nå for litt siden. Det var endel rustflekker på den, men ingen "farlig" rust, så jeg tenkte da at dette kunne jeg bare fjerne uansett å lakkere over med vanlig spraylakk. Det jeg gjorde var at jeg først brukte en sånn drillsak som tar ganske grovt for å få bort all rust, før jeg sparklet alt med glassfibersparkel og pusset som en gud. Brukte først 80p tørt papir for avslutte med 240p. Fikk pusset bort slik at det ble jevnt, men alikevel ble det litt bølgete på en måte, overflaten ble liksom ikke helt rett og det synes veldig godt. Tilslutt sprayet jeg på primer. Men primeren var såppass tykk at det ikke ble en jevn overgang fra den orginale lakken til der jeg sprayet primeren. Prøvde å pusse det bort litt, men jeg hadde ikke noe egnet pussepapir tilgjengelig. Var egentlig mest for å teste hvordan det ble med spraying og fargeforskjell. Ble relativt fornøyd med overgangen mellom orginal og ny lakk, nå er dette før polering osv så man ser selvsagt litt forskjell, men bilen ser ihvertfall ikke ut som en dalmantiner. Men det store problemet mitt er det at jeg ikke fikk til å alt helt rett, som sagt ble det litt bølgete og dette synes veldig godt etter lakkering, har tenkt til å pusse det opp igjen å gjøre det på nytt, men lurer litt på hva jeg kan bruke for å få det helt jevnt. Holder det med en fin sparkel? Isåfall hvordan sparkel? Når det gjelder pussing, jeg gjør all pussing for hand da jeg ikke har noe særlig verktøy selv, men vurderer og kanskje kjøpe meg noe billig hvis det er nødvendig med utstyr for å få et bra resultat. Er jo selvfølgelig mer jobb å pusse for hånd, men det overlever jeg, er bare en fattig student. Ting jeg har: Spraylakk 80p tørt pussepapir 240p tørt pussepapir primer glassfibersparkel Ting jeg trenger: Finere sparkel? Noe fint våtpussepapir Klarlakk? Eventuelt noe poleringsutstyr, vet ikke om resultatet blir bra nok om man gjør det for hånd. Høres sikkert ut som den nybegynnern nå, men tror det skal bli bra med litt veilledning fra dere. :)
  15. Hei, jeg kjøpte meg polyester fra instalbay her om dagen, jeg tok kanskje i litt mye når jeg blandet inn herder fordi jeg har hørt om folk som sier det ikke herder osv med for lite, så jeg gikk jo da tom, så dreit jeg meg ut med støpinga og måtte støpe om på nytt, dro innom thorsov for å kjøpe mer herder. Da fant jeg en tube som det stod herder for polyester og handlet i god tro om at det skulle fungere. Men nå har jeg strekt teppe og smørt på en hel dæsj men det ser ikke ut til å herde. Er det forskjell på herdertypene til de forskjellige polysester merkene eller hva? Den fra installbay herdet rimelig fort, allerede etter 15-20 minutter var det nesten steinhardt, men nå har jeg ventet rundt en halvtime og det har ikke skjedd noe som helst. :S
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår