Gå til innhold

Doc'en

Bruker
  • Innholdsteller

    69
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Doc'en

  • Bursdag 04/30/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Hordaland

Doc'en's Achievements

  1. Utrolig rått prosjekt Jesse, kan ikke vente til slutt resultatet, stå på !! :)
  2. Ja, sant nok, han skjønner godt at det ikke er serlig forsvarlig og kjøre uten sikt. Men sant skal sies, så hadde han fri sikt ut frontruten, nok til og se foran seg. Alle speil fra fri sikt til. Altså det var kun frontruten som var nediset. Men nok om det ! Kansje Juristen her inne har et svar ? Tusen takk for svar =)
  3. -Det ble tatt bilde av frontruta ja. Det er ikke sakt noe sted her at han så bra ut av vinduet ! Men at han så ! I ettertid ser han selvfølgelig at det var dumt og droppe det ene minuttet ! Og om det må avlegges ny teori osv spiller ingen rolle. Han er klar over hva som er skjedd, og hvilke følger det kan få. Men spørsmålet gjelder ikke dette, men hva staff som han kan vente =)
  4. Hei hei godtfolk. Nå har det seg slik at en kammerat har fått beslaglagt førerkortet pga is på frontruten. Altså det vil si at han så selvfølgelig ut, men politiet mente at det ikke var nok sikt og grunnlag for beslag av førerkort. Alt det er greit, og ikke noe sympati osv. så trenger ikke noen som sier at det er fortjent osv. for er ikke det tråden handler om. Spørsmålet er som følger: Hva kan han vente seg ? tap av førerkort? eventuelt hvor lenge? boten for dårlig sikt er et forelegg på 2000 kr, men her var det snakk om mer en det de ville anse som et forenklet forelegg. Han er fremdeles i "prøveperioden" Altså innen for de 2 årene en har. Spørsmålet er om førerkortet blir tapt, og eventuelt hvor lenge? Hvor mye kan boten antas og komme på. Finner ingen fasit svar, eller tabeller på dette i lovdata. På forhånd takk =)
  5. Retter litt på deg der ! Ringte idag bt, og fikk snakket med teknisk ansvarlig for ombygging av biler i hordaland (husker ikke navnet). Og til svar fikk jeg, at de regner en liten margin på en rundt 15% avik, men selv om det var avik skulle det meldes fra til Biltilsynet (så der stemmer det du sier), om effektendringen, så du fikk dette innført i vognkort osv. Men det var heller ikke alltid at dette var nødvending med så lav % ( dette kom helt ann på kontrolløren, og hans vurdering, om det skulle innføres). Det Konkretet svaret han til slutt gav meg var : Ved en effektøkelse på 15% økning (eller lavere) skal meldes fra om til Biltilsynet, men så lenge du befant deg under denne grensen ville du ikke bli underkjent, altså at du ville ikke fått et NEI av Kontrolløren ved effektøkelse på for eks 10% ! Dette er hva han sa til meg, hva andre har hørt er noe annet, dette var iværtfall hva jeg fikk som svar, og forholder meg til dette !
  6. Ingen som vet, eller har vært borti noe slikt ? :) Blir nok til at jeg ringer og hører selv en av dagene, men bare lurte på om det var noen som hadde vært borti noe slikt før =)
  7. Hei, har lest litt rundt omkring på dette omdråde med mer hk i bilen. Og da dukker dette snedige emne opp. Om at du har lov og ha 15% effektøkning uten og måtte vise til papirer, og uten at BT kan si noe. Er det noen som har noen sikre kilder på dette? Altså så lenge du ikke har mer en 15% effektøkning i motoren er det tillat og trimme ? Mvh Doc'en
  8. Da har jeg vært på BT, og jeg fikk ikke noen nye feil utover det jeg hadde. De holder på og trappe det ned, og til slutt er de helt ferdi med eu kontroller på BT også ! Det er hva jeg fikk beskjed om da jeg var der !
  9. Takk ! grunnen til at jeg lurer på dette er jo enkelt og greit fordi jeg lurer på om jeg er ferdi med alt som heter kontroll når jeg har vært der, eller om jeg må på enda en etterkontroll på et verksted :) Ikke fordi jeg har noe og sjule hehe, Men tusen takk for linken ifertfall :) Koster jo som en del i prøve skilter, iogmed de er levert inn for og slippe og betale forsikring og slikt vinterhalvåret :)
  10. Tusen takk for mange svar :) det står da på lappen min : Forvises for traffikstasjon, mistanke om trimmet motor (noen som det ikke er, og ikke har vært.) Jeg trenger ikke leksjon i hva som er rett og galt, jeg spør enkelt og greit bare om reglene innenfor Eu-godkjenning jeg ! er ikke noe jeg prøver og unnerslantre med osv !! Men Mekanikeren sa som sakt : Du tar med den gamle lappen du har fått på det verkstedet du har utført kontrollen. Også skal biltilsynet se over de feilene som er på arket, men de kan ikke gi noen nye feil utover de feilene som er lappen du har fått utskrevet på verkstedet ! Jeg er ikke helt sikker, men de kan vel se over alt på lappen, eller skal de bare skjekke at motoren ikke er trimmet, siden det står på lappen : 9.1 FOREVISES FOR TRAFFIKSTASJON MISTANKE OM TRIMMET MOTOR. Men er det ingen her inne som har tilgang på loverk angående dette? for blir jo en "etterkontroll". ikke sant ?
  11. Hei, skal på etterkontroll hos BT etter henvising fra verksted, og en mekaniker på et verksted her i nærheten sa til meg : ved etterkontroll, man man ikke finne nye feil, utover det som er funnet på den første PKK. Altså at ikke de kunne ta en feil de eventuelt finner nå, og føre den på "mangellappen". Er det noen venlige sjeler her inne som kan henvise til regler for dette , slik at jeg kan få dette printet ut og medprakt under PKK :) Mvh Doc'en
  12. Ja dette har jeg gjort fra før :) alle andre avgasser er jo normale så. Håper det går i orden !
  13. Ja, fikk opp feilmelding etter bytte av lamda. Lekasjen må komme før lamda ikke sant? Kan Open air filter ha noe med dette og gjøre ? at verdien blir høy? Finnes det noen triks for å få ned Lamdaverdien for en dag? skal utrette dette, men tror ikke jeg får dette til før etter kontrollen. Og jeg trenger ikke noe leksjon om miljø osv, for dette er jeg fult klar over, så kverulanter kan bare la vær og skrive her :) mvh
  14. Hei, jeg har en saab 900 Turbo 1994 modell. Og jeg har problemer med at check engien lyset lyser. Og den blinker 6 ganger noe som indikerer Lamdasonden, jeg hadde den på verksted for en sjekk, og da fikk jeg lest ut disse målingene : Bilen går også litt høyt på tomgang også, ligger konstant på 1000 rpm når bilen er varm. Her er alle verdiene som ble målt : % vol Co = 0.08 lambda = 1.052 % vol Oz = 1.19 ppm vol HC = 36 % vol COx = 14.8 Co'en er jo ok ! Men lamda verdien er litt for høy, den skal jo være max 1.003, mens min er på 1.052. Noen som vet grunnen til dette? har nettopp montert ny Lamdasode, så tror ikke problemet ligger her. Noen som vet ? Tusen takk for alle svar :)
  15. Har fått mangel lapp ja, men nederst på "feil, feltet" Står det : Andvises til biltilsynet pga mistanke om trimmet motor. det er altså en 2'er feil ! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår