Gå til innhold

Mistet lappen, Mistet jobben, økonomiske broblemer.

Ranger emnet


pekka1

Anbefalte innlegg

det er Ikke noe å si på høfligheten på denne nettsiden bare så det er sakt, men det forundrer meg over hvor mange som sitter oppe på sin høye hest og dømmer andre...det er meget vanskelig å forklare og ilustrere en livssituasjon på fire fem linjer. Det er ingen unskyldning, men det er en vesentlig forskjell på en som kjører til å fra jobb hver dag på ca. 6km og en som kjører 60 mil som yrkessjåfør på en dag. Jeg startet denne tråden for at det skulle bli en diskusjon rundt en lov som ikke fungerer som den skal!

Å få 8 prikker på tre år en dessverre en meget enkel sak. Du trenger ikke å være en "råkjører" for å få prikk. Det kan være hvem som helst. Er du på feil plass til rett tid og ligger 10 over, ja da får du prikk, faktisk to viss du ligger i 15 over å glemmer å bremse inn i 50 sone. Jeg sier bare at det kan skje oss alle.

Jeg vil at det skal bli gjort en endring her. kjører du i 150 kmt så blir det straff, men ligger du i 10 kmt over og du følger køen eller kjører forbi en bil som ikke holder fartsgrensen så synes jeg det er drøyt å lynsje hele familien din. Hadde jeg grise banket en mann ute på byen en lørdagskveld ville jeg sikkert ikke fått mer en forenklet forelegg.

De burde sett på hver enkelt sak å satt en straff ut i fra det. Mange gir faen i lappen mens andre har det som et levebrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt enig med deg at straff ikke står i forhold til forbrytelse i Norge.

Ikke enig med deg at det er lett å få prikker.Jeg har kjørt bil i snart 20 år, og enda ikke fått et forelegg. Skal ikke 'sitte på min høye hest' og si at jeg kjører feilfritt eller etter boka, men jeg bruker hodet når jeg kjører.

Du, som yrkessjåfør, burde tenke mer enn de fleste når du er ute og kjører. Ihvertfall når du har pådratt deg noen prikker.

Må si at jeg ikke er overasket at endel yrkessjåfører mister lappen, når man ser hvordan de kjører. Ikke skjelden man holder på å bli 'overkjørt' av en laste-/varebil eller taxi.

Synd at dette går utover familien din! DET unner jeg dem ikke!

At du derimot ikke får kjøre bil, syntes jeg er rett og rimelig.

Endret av Dr Landau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr Landau, så du kjører ikke feifritt du heller nei...da vil jeg ønske deg lykke til med 20 nye år som en perfekt billist. Vi får alle håpe at neste gang du kjører forbi noen som ligger 10kmt under at du ikke opplever et kraftig lys inne i kupeen! Lykke til! Hurra for de som bruker hode;D Nok en gang, så dreier dette seg om 10kmt over, ikke 60!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du fruster jeg, pekka1. Mange andre og ligger såvidt over lovlig uten at man nødvendigvis er til fare for seg selv og andre.

Og mange ganger avgjør kun tilfeldigheter hvem som lukes ut og må ta den almennprevantive straffen.

Når en sammenligner din historie kontra førsteoppslaget på Nettavisen i skrivende stund, så er jeg enig at utøvelse av straff ofte virker urettferdig. Den slår ut altfor hardt mot noen, og for mildt mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr Landau, så du kjører ikke feifritt du heller nei...da vil jeg ønske deg lykke til med 20 nye år som en perfekt billist. Vi får alle håpe at neste gang du kjører forbi noen som ligger 10kmt under at du ikke opplever et kraftig lys inne i kupeen! Lykke til! Hurra for de som bruker hode;D Nok en gang, så dreier dette seg om 10kmt over, ikke 60!!!!

 

Sorry mac, det nytter ikke å forklare 8 prikker på 3 år med uflaks. Du burde i det minste ha holdt deg i skinnet til prikkene forsvant, før du bega deg ut på nye overtredelser.

 

Som yrkessjåfør og familieforsørger burde du ha voktet deg vel for å pådra deg de siste prikkene (Don't do the crime, if you can't do the time), og jeg tør nesten hevde at slik tankeløshet i din situasjon må telle i skjerpende retning.

 

Og en annen ting: Slutt å sutre på et Internett-forum nå og kom deg ut og hogg litt ved.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt gjort å få 8 prikker:oohh det var nok for alle traffikanters beste å få deg vekk fra veien så ikke liv gikk tapt:coplight

 

Gratulerer med årets pris for IDIOTinnlegg....

Å få prikker i Norge er ingen sak.

Og det er jo selvsagt ALLTID dem som ikke fortjener dem som får dem. ..

Alle de "retard`ene" som kjører Gris konstant og er en plage og en FARE for alle er dem som klarer å slippe unna.

Tror jeg faktisk kan si at 100% på dette forumet hadde lett fått 8 prikker om onkel blå hadde vært etter dere konstant. JA, jeg også.

 

Håper at ting ordner seg for deg Pekka. Er helt utrolig at du ikke får noe hjelp fra noen hold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg faktisk kan si at 100% på dette forumet hadde lett fått 8 prikker om onkel blå hadde vært etter dere konstant. JA, jeg også.

 

Feil. Som Reodor sier over her hadde nok de fleste begynt å bruke huet og holde fartsgrensa når de hadde fem-seks prikker..

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sakt "henne"

 

Det er så utrolig mange faktorer her...Jeg er overbevist om at alle dødsulykker som skjer på våre veier ikke bestandig skyldes fart dessverre, for da ville det vært enklere å ordne opp i...er du ruset, er du trøtt, tjuner inn ny radiostasjon på stereoen, snakker i telefonen osv. Som jeg har prøvd å få frem, så er mitt ønske at vi kunne behandle vær enkelt sak uavhengig av værandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espsko prøv å se den røde tråden hær! Ikke ta alle under samme kam. Jeg sier ikke at jeg ikke fortjener straff for det jeg har gjort, men at jeg skal få en straff som er i samsvar med det jeg har gjort...Fokus her nå!!!

Regner med ingen her inne liker bilister som setter andre i fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Som Reodor sier over her hadde nok de fleste begynt å bruke huet og holde fartsgrensa når de hadde fem-seks prikker..

 

Tullball og ingenting annet.

Ligger du i 80 i ei 80 sone så lager du kø.

Og jeg tviler sterkt på at noen på forumet her er av dem som lager kø. :P Ergo, alle kjører for fort og lett hadde fått prikker. Men nå blir dette litt vel offtopic så jeg melder meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espsko prøv å se den røde tråden hær! Ikke ta alle under samme kam. Jeg sier ikke at jeg ikke fortjener straff for det jeg har gjort, men at jeg skal få en straff som er i samsvar med det jeg har gjort...Fokus her nå!!!

Regner med ingen her inne liker bilister som setter andre i fare.

 

Sorry Mac, er du ute etter sympati er jeg nok feil person. Du burde sett den røde tråden selv før du fikk åtte prikker - folk som holder fartsgrensa og kjører som folk får ikke prikker, og er du så avhengig av lappen at du mister jobb, hjem og familie så burde du for pokker brukt huet før du mista lappen..

 

Det positive her er jo at du sikkert har lært noe av hele greia, og kjører penere neste gang du har kommet opp i fem prikker!

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovdata.no,

der kan du lese om diverse utvalgte avgjørelser i slike saker du beskriver. Bruk søkefunksjonen. Se om du finner dommer som er avgjort i en slik sak du har og bruk den.

Leste om en som ble fratatt lappen 3mnd. Fikk den tilbake pga han hadde vakt på flyplassen i ferieavvikling, da sto det liv og helse på spill. Og det kom ikke til å bli ettervirkning for å miste lappen på et senere tidspnkt.

Dessuten tror jeg praksisen varierer veldig fra sted til sted.

Men så har man kuttet ut denne regelen at vær enkel administrasjon skal kunne si en dom basert på skjønn. Dette har blitt generalisert.

Endret av VWgolf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry å si det men du fortjener ikke sympati!

 

Jeg kjører lastebil til daglig! jeg lever av å være sjåfør.. jeg klarer meg ikke uten kjøretøy i noen timer en gang på privaten. jeg har mista førerkort 4 ganger.. har betalt oppimot 120.000kr i bøter siden jeg var 13 pga diverse kjøring. jeg kjører daglig MIN. 20-30km/t snitt av hva lovlig fartsgrense er. jeg kjenner til risikoen fra før av....

 

Hvem har jeg å skylde på?.. MEG SELV!

 

du vet du kjører for fort. du vet hva risiko er.. spar deg selv om juristene for papir svada og lev med at du mista lappen pga DINE handlinger kompis!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sakt "henne"

 

Det er så utrolig mange faktorer her...Jeg er overbevist om at alle dødsulykker som skjer på våre veier ikke bestandig skyldes fart dessverre, for da ville det vært enklere å ordne opp i...er du ruset, er du trøtt, tjuner inn ny radiostasjon på stereoen, snakker i telefonen osv. Som jeg har prøvd å få frem, så er mitt ønske at vi kunne behandle vær enkelt sak uavhengig av værandre...

 

Seff skyldes det fart! det er for lave fartsgrenser.. tafatte gjennonsnitlige sjåfører som "haaaar sååå goood tiiid" dit dem skal og lager kø! folk blir forbanna, setter i gang å forbikjøre. mange av dem kan det heller ikke om kjører dermed i trynet på andre!

 

All annen avkjøring ellers skyldes bare uoppmerksomme idioter bak rattet! å sette skyld på en fartsgrense der EN av 100.0000.00000 millioner har kjørt forbi før er så lavmål at det gåkke an!

 

Så kommer da andre unskyldninger inn! det var dårlig vei, det var glatt, det var snø på veien, det var trær langs veien.. HUFF vi må ha midtdeler....

 

 

nei! vi må ikke ha en dritt annet enn idioter som IKKE klarer 2 ting på engang bak rattet VEKK FRA VEIEN!!!!!!!!!!!!!!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår