Gå til innhold

Mistet lappen, Mistet jobben, økonomiske broblemer.

Ranger emnet


pekka1

Anbefalte innlegg

så fint og se at alle har 60 km/t når de har passert skiltet, så fint og se at alle bruker blinklys, så fint og se at alle setter på seg beltet før de har rullet 1m, så fint og se AT alle kjører etter boken, så fint og se at ingen bryter regler her inne.....................:crazysant:

 

Du har missa poenget fullstendig, kamerat. Jeg kjører også for fort, men om jeg hadde hatt seks prikker hadde jeg holdt fartsgrensa. Skjønner?

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, slik jeg forsto poenget så godtok jo trådstarter at han ble straffet, men syntes straffen var urimelig hard.

 

Offtopic: Hvordan får man egentlig oversikt over hvor mange prikker man har? Jeg vet jeg har for noen fartsoverskridelser, men vet ikke hvor mange prikker det utgjør...

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor straffen er urimelig hard - man vet at man mister lappen ved åtte prikker. Han har mista lappen fordi han fikk åtte prikker. At det så går utover jobb og familie er jo hans eget problem, det er ingen straff politi eller påtalemyndighet har gitt ham.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg være litt tvetydig.

Jeg harmista lappen en gang, da var det måling på 100 i 60-sona, jeg har fått noen prikker jeg og, men det er 3 prikker på den tida prikksystemet har eksistert, og jeg har kjørt litt (les altfor mye) masse gris.

Du som yrkessjåfør bør vite at ved 8 prikker ryker lappen, og når du var på 6 er det rimelig å tro at ved neste forsseelse ryker lappen.

Om lappen røyk pga for sein nedbremsing etter forbikjøring og ikke noe jævlig fart, så syns jeg det er dumt.

Trodde også en yrkssjåfør er rimelig redd for lappen, da den både koster flesk om man har litt på den, og man er avhengig av den for å jobbe.

Straffene for trafikkforseelse er for høye i visse tilfeller, og alt for lave i andre, oversiktlige forbikjøringer, mindre fartsoverskridelser etter forholda burde ikke være straffet så strengt.

 

Har du prøvd å få arbeidsgiveren din til å søke om returnering av lappen din?

 

Nok drittsnakk, ha en fin dag.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA...HÆRRE GUD!!! Jeg er da ikke inne hær for å få sympati for noe som helst, men for å starte en uhøytidlig diskusjon om straffeutmålingen i vær enkelt sak...Det er enkelte her inne som mener de har svaret på alt her i verden...viss du ditt og viss du datt, så kunne du "bare" ha gjort slik...som i så mange andre tråder her inne ble også denne til dritt. Synd! :( Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA...HÆRRE GUD!!! Jeg er da ikke inne hær for å få sympati for noe som helst, men for å starte en uhøytidlig diskusjon om straffeutmålingen i vær enkelt sak.

 

Du mistet lappen i 6 måneder fordi du hadde pådratt deg 8 prikker i løpet av mindre enn 3 år. Personlig så synes jeg ikke straffen er streng i det hele tatt. Den burde kanskje ha vært strengere.

 

At det å miste lappen i 6 måneder får så store konsekvenser for deg personlig, er selvfølgelig synd, men jeg må si meg enig med espsko, du burde ha roet ned når du nådde 6 prikker. Man kan ikke skylde på staten/politiet for at konsekvensene for sitt eget lovbrudd blir så store. Det blir bare for dumt. Skal du skylde på noen, skyld på deg selv. Det er du som begikk lovbruddet, ikke politiet.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Som yrkessjåfør burde du vel strengt tatt vite bedre! Du burde vite hva førerkortet er verdt allerede de første gangene du fikk prikker. Hvorfor skulle du på død og liv forbi disse fem bilene? Greit at de kjørte litt saktere enn deg, men hvor mye fortere tror du at du ville kommet frem dit du skulle? To fotobokser, laser og forbikjøringer? Virker jo som at du ikke har rette holdningene for å kjøre i det hele tatt! Er selv yrkessjåfør, kjører både buss, vogntog og taxi uten å få fartsbot gjennom 20 år, og ser gjennom jobben mye unødvendig og uvettig kjøring. Spesielt når jeg kjører buss. Akkurat som at bilistene ser rødt når de ser en buss. Skal foran, eller forbi koste hva de koste vil!

 

Men nok om det, regner med at du har skjønt alvoret!

 

Skjønner at du har satt både deg selv og familien din i en kjedelig knipe. Men det finnes utveier! Ta kontakt med et vikarbyrå f.eks. Evt tilkallingsvikar i barnehage. Du trenger nødvendigvis ikke fortelle at du har kjørt fra deg jobben, men bare si at du har lyst å prøve noe annet. Jobb er det der ute hvis du vil. Høres kanskje ikke fristende ut, men det gir ihvertfall til salt i maten den tida det varer. Hvorfor MÅ barna kjøres på skolen? Går det ikke buss der dere bor? Hvis dere er redd for å sende barna med bussen, så følg de ett par ganger til de er sikre, så la de ta bussen selv. Det er ikke så farlig som det høres ut som, hvis de da ikke går i første klasse....Få evt hjelp av naboer for å få ungene til skolen. Tror nok du finner ut av dette, og ønsker deg lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Han ber jo ikke om sympati, han er jo faktisk ganske ydmyk og innrømmer at han har driti seg ut og må ta konsekvensene for det, men han stiller spørsmål ved straffeutmålingen.

 

Jeg leser stadig i lokal avisa her at det har blitt gjort narko beslag og straffen er somregel et forenkla forelegg på max 5000kr, hvor mye mer skade gjør den dealern for samfunnet enn han som mister lappen og får ei feit bot fordi han kjører for fort på 4 felts motorvei?

 

El hva med han som er ute på byen, går bak i no kratt, står usjenert til og pisser, men blir sett av en politimann og får kansje 10000 i bot?

 

Bare noen eksempler på straff som ikke står helt i stil med handlingen.

 

Jeg skjønner at det blir endel farlige forbikjøringer, for det fins ikke kjørekultur her nede på østlandet, jeg er yrkes sjåfør og kjører tur retur Finnmark 2 ganger i måneden, så fort jeg kommer nordover så er det jo ofte man tar igjen en personbil eller ett annet vogntog og da slipper de deg forbi, og jeg slipper andre forbi hvis jeg er tungt lastet og det går smått.

 

Kommer inn i Sverige på vei nedover så er det jo så breie veier og der legger de seg ut hvis de blir tatt igjen, slipper hverandre forbi og ungår at det ligger ei rekke med biler bak som irriterer seg.

 

Her nede så er det jo ikke en kjeft som vil slippe forbi og ikke snakk om at de skal ligge bak en lastebil, fins jo ikke noe tryggere sted og ligge en bak en lastebil jo.

 

Næ, blei det mye offtopic her, får rusle ut i garasjen isteden.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbikjøringa som til slutt førte til førerkortbeslag var jo bare dråpen. Med fem prikker i førerkortet fra før, så hadde jeg personlig utvist litt tålmodighet i en slik situajon. Altså kjørt på lik linje med de andre som kjørte bak denne bobilen, og ventet på tur.

Er nettopp det som er feilen med mange yrkessjåfører. De mangler tålmodighet i trafikken. Se på mange taxi sjåfører f.eks. Fæle krek å ha i trafikken.

 

Ok, straffen blir selvsagt hardere for en yrkessjåfør ved førerkortbeslag. Men det må man nesten ta ansvar for selv. Fordi det kan ikke være slik at en yrkessjåfør skal få mildere straff for samme type overtredelse enn andre. Det vil vel i så fall føre til at egoismen blir enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår