Gå til innhold

Mannfolk barbering!

Ranger emnet


raymondblack

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gidder du å barbere pungen min med det utstyret der?

 

Du er tydligvis ikke mye redd for utstyret ditt.. Kanskje ikke så mye å være redd for? :tannløs: hehe Hadde aldri satt meg i en stol for å bli barbert med en sånn barberkniv. Ser jo livsfarlig ut!

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J

Skal du begynne med kniv "straight razor" må du på regne kniv (1000,-), slipestein (3 - 400kr stk), reim (600kr), såpe (100kr), god grevling kost (800kr) og litt spesielle etterbarberings vann og kremer. Finner alt på classic shaving.

 

800 for en dott med grevlingpels? Da kjørte jeg forbi mye ihjelkjørte penger på vei ned til Göteborg forrige uke!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 for en dott med grevlingpels? Da kjørte jeg forbi mye ihjelkjørte penger på vei ned til Göteborg forrige uke!

 

HAHA, ja det er helt sinsynkt! Men grevlig håra på kosten er en markaber historie! De flår grevlingene levende med engang de er nyfødt, for da er pelsen vist best.

 

 

Og det der med onklimann barber seg ikke:) hehe jeg syntes ikke at bin laden er noe til man. Gjømmer seg inni huler for banna pingle!

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som utgjør forskjellen? Kan du prøve å forklare litt nøye hvorfor det er verdt å bruke så masse penger på? Bare nysgjerrig hva som gjør at dette er en "bedre" måte å barbere seg på :)

 

Jeg sverger forøvrig til skum og høvvel.

Brukt litt maskin men det er bare jævlig og klør som et uvær etterpå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som utgjør forskjellen? Kan du prøve å forklare litt nøye hvorfor det er verdt å bruke så masse penger på? Bare nysgjerrig hva som gjør at dette er en "bedre" måte å barbere seg på :)

 

Jeg sverger forøvrig til skum og høvvel.

Brukt litt maskin men det er bare jævlig og klør som et uvær etterpå! :P

 

hver med sin hobby? ;)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom opp med denne på you tube.

 

se flere av videoene hans også

 

Jeg skal vudere en normal "singel blade saftey razor" med tilbehør :) ser litt mere stabilt ut. :P

 

Saftyrazor er knall! har prøvd det. er like lett å bruke som mach3 og gir en mye bedre barbering. Desuten er det mye billigere med blader. Husker ikke hva en mach3 blad pakke koster men er vel rundt 150kr? 100 saftyrazor blader ligger på 50kr, så det er jo økonomisk også.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som utgjør forskjellen? Kan du prøve å forklare litt nøye hvorfor det er verdt å bruke så masse penger på? Bare nysgjerrig hva som gjør at dette er en "bedre" måte å barbere seg på :)

 

Jeg sverger forøvrig til skum og høvvel.

Brukt litt maskin men det er bare jævlig og klør som et uvær etterpå! :P

 

Dagens trykkboks barberkrem inneholder masse "dritt" den sier at den fukter huden mens det den egenentlig gjør er å tørke ut huden (vitenskapligbevist). Den lager en tynn hinne på ansiktet som kan forbinnes med glidekrem, slik at høvelen skal glir lette over hårene. Den nye høvelen med 3 og 4 blader er med på å gi deg utslett og "razorbrun" følelse av brent hud etter en barbering. Du kan tenke deg at det første bladet som treffer håret kutter håret av, så det andre bladet skraper huden, så det tredje osv..

Riktig metode er å varme ansiktet godt dusj, varmehåndklær eller damp. Deretter ikke tørke ansiktet helt tørt, bare tørke det så du kjenner at det er fuktig. Da har hårsekkene dine åpnet seg å dytter ut hele håret, i tilleg til at det vil stå mer rett ut å være mykere. Deretter bruker du en barberingskost til å virvle in barberkrem som du har laget på forhånd(ligger noen bilder tildigere i tråden.) Det som er med den barber kremen er at den er oppbygget av ordentlig vann, ikke trykk skum som er bare vann lignende kjemikaler. Da gir du huden og ansiktet en mye bedre følelse etter barberingen. Og det samme med kosten den er med på reise hårene så de står rett ut. I tillegg til at det føles behagelig. Så begynner barbering med et verktøy som har et blad, kniv, saftyrazor. For da irreterer du ikke huden i og med at det blir kun et "kutt".(jeg har faktisk fått en kjempe barbering bare ved å bruke en go og skarp tollekniv, ikke vondt i det heletatt!). Om du ønsker en enda tettere barbering kan du gjøre alt omigjen bare motsatt vei på ansiktet. Når jeg begynte med dette her så brukte jeg 30-45min på hele ansiktet, men tok ikke lang tid før alt var gjort på 5-7min.

 

Det med at det er dyrt er hva man gjør det til selv. Jeg ble "bitt av basillen" og er nå samler, da er det klart at det koster penger. men igjen det gjør alle hobbyer. Men et greit begynner sett med en kvalitetskniv fra tyskland og såper fra englang vil ikke koste deg noe særlig mer en 1500kr. Og om en gillette mach3 høvelpakke koster 150kr så er det faktisk mulig å "tjene det inn";)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår